1

Onderwerp: Iron Man of Ironman ?

Natuurlijk het laatste..., of toch niet helemaal... The New York Times heeft een 'must read' geschreven over de historie van Ironman. Link: https://www.nytimes.com/2019/01/25/spor … ion=Footer

2

Re: Iron Man of Ironman ?

Mooi verhaal, leuk en apart om te lezen. Die John Dunbar vind ik een enorme zeikerd, blij dat hij geen van de twee eerste Iron Man wedstrijden heeft gewonnen.

3

Re: Iron Man of Ironman ?

Ik vind het persoonlijk geen ‘must read’.
Ik vind het ook heel bijzonder dat je deelneemt aan een race die een ander (voor het eerst) organiseert, een voor meerdere opvatting vatbare regel alleen maar volgens jouw opvatting uit wilt leggen en dan gaan roepen dat je deels intellectueel eigenaar bent. En alsof dat nog niet bijzonder genoeg is, verwacht je dat je waarde uit groei die anderen gerealiseerd hebben, jou ook toekomt.
Buiten dat, denk ik dat je een zwaar leven hebt als je dit je hele leven laat dwarszitten...

4

Re: Iron Man of Ironman ?

ferrarimanddw schreef:

Ik vind het persoonlijk geen ‘must read’.
Ik vind het ook heel bijzonder dat je deelneemt aan een race die een ander (voor het eerst) organiseert, een voor meerdere opvatting vatbare regel alleen maar volgens jouw opvatting uit wilt leggen en dan gaan roepen dat je deels intellectueel eigenaar bent. En alsof dat nog niet bijzonder genoeg is, verwacht je dat je waarde uit groei die anderen gerealiseerd hebben, jou ook toekomt.
Buiten dat, denk ik dat je een zwaar leven hebt als je dit je hele leven laat dwarszitten...

In dat opzicht is het wellicht geen 'must read'. Er staan echter wel een heleboel interessante details in over de beginjaren van Ironman. Zo ontkracht het bijvoorbeeld het bekende verhaal van de 'kroeg en de mannen die wilde kijken welke duursporter het beste was'.

5

Re: Iron Man of Ironman ?

Leuk om te lezen, maar zoiets zal je maar je hele leven dwarszitten. Ze hadden dus een regel opgesteld maar de eerste wedstrijden om te voorkomen dat iemand ze zou aanklagen, en daardoor werden ze juist aangeklaagd, maar pas jaren later, nadat duidelijk werd dat er geld werd verdiend. Niet de risicos, niet het werk, wel de profits. Blij dat ze geen gelijk hebben gekregen.

6

Re: Iron Man of Ironman ?

MontanaMan schreef:

Leuk om te lezen, maar zoiets zal je maar je hele leven dwarszitten. Ze hadden dus een regel opgesteld maar de eerste wedstrijden om te voorkomen dat iemand ze zou aanklagen, en daardoor werden ze juist aangeklaagd, maar pas jaren later, nadat duidelijk werd dat er geld werd verdiend. Niet de risicos, niet het werk, wel de profits. Blij dat ze geen gelijk hebben gekregen.

Ter verduidelijking, mijn dwarszitten ging over de aanklagers. Denk dat dat wel duidelijk was, maar toch.

7

Re: Iron Man of Ironman ?

Daar denken wij inderdaad hetzelfde over.