1

Onderwerp: Vlinderslag omgeving Oosterhout (midden-west Brabant)

Goedemorgen,

Na een geslaagde borstcrawl cursus van de KNZB een paar jaar geleden, ben ik in open water wat gaan 'spelen' met de vlinderslag en na een hoop gespetter en smijten met energie kwam ik tot de conclusie dat ik hier ook soort van les voor nodig zou hebben.

Nu ik binnen zwem ben ik van mening dat dit voor de mensen die hun haar droog willen houden niet echt fijn moet zijn, dus wil ik toch iets of iemand dat mij les kan geven hierin. De KNZB geeft 1x per half jaar training in Utrecht en dat is mij iets te ver.

Ik zwem nu 4x per week 2km borstcrawl en wil richting de 3, maar ik denk dat dit afwisselen met de vlinderslag mij een enorme boost in kracht gaat opleveren, een leuke afwisseling is en ik het gewoon een prachtige techniek vind.

Dus mijn vraag is, weten jullie een instantie of iemand die de vlinderslag beheerst en mij dit zou kunnen leren?

Bij voorbaat dank!

2

Re: Vlinderslag omgeving Oosterhout (midden-west Brabant)

Heb je contact opgenomen met lokale zwemvereniging?
Dat lijkt me de eerste plaats om te gaan kijken voor gerichte zwemtraining.

3

Re: Vlinderslag omgeving Oosterhout (midden-west Brabant)

Vlinderslag is inderdaad een lekkere slag, het geeft een heerlijk gevoel om over het water te 'vliegen', maar naar mijn ervaring blijft het 'smijten met energie'.
Ik zou ook lekker variatie inbouwen in de 2k die je zwemt 4x per week. Een training met sprint focus (blok van 10x 50), een training met tempo focus (afstanden 100-200), duur trainingen met langere afstanden, en ook wat variatie in totale afstand van de trainingen. En in elke training wat techniek oefeningen.