1

Onderwerp: Docu 2doc over de Frysman

Hallo allen,

2doc heeft de docu "de strijd"over de Frysman uitgezonden. Weet iemand waar deze met ondertiteling is terug te vinden? Mijn Fries is helaas niet goed genoeg.

2

Re: Docu 2doc over de Frysman

Ik ben bij de online versie daarom ook afgehaakt. Jammer.

https://www.youtube.com/watch?v=g5BnmIDtJNc

3

Re: Docu 2doc over de Frysman

LindaRotterdam schreef:

Ik ben bij de online versie daarom ook afgehaakt. Jammer.

https://www.youtube.com/watch?v=g5BnmIDtJNc

Wel uitgekeken en grootendeels het verhaal gevolgt: lastige puber, marine, triathlon. Dit is de hele korte versie.

Je moet sneller dan de klos zijn.

4

Re: Docu 2doc over de Frysman

Inderdaad, beetje saai ook. Weinig op de emoties van het moment door iemand die volgens mij niet goed weet wat een atleet doormaakt. Hoop stiltes, wat achtergrond van de atleet in kwestie. Weinig diepgang.

5

Re: Docu 2doc over de Frysman

@Wijnand, je server loopt een uur voor.

6

Re: Docu 2doc over de Frysman

Cootje schreef:

Inderdaad, beetje saai ook. Weinig op de emoties van het moment door iemand die volgens mij niet goed weet wat een atleet doormaakt. Hoop stiltes, wat achtergrond van de atleet in kwestie. Weinig diepgang.

Dank je @cootje. Reviews geven is niet mijn sterkste punt. Maar helemaal eens met je opmerkingen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

7

Re: Docu 2doc over de Frysman

Best is gewoon de Frysman een keertje meedoen ;-)

8

Re: Docu 2doc over de Frysman

ronnyke schreef:

Best is gewoon de Frysman een keertje meedoen ;-)


Zeker!

Je moet sneller dan de klos zijn.

9

Re: Docu 2doc over de Frysman

Ik vond het een mooie documentaire. Ik had liever ook wat meer beelden gehad van de wedstrijd zelf, bijvoorbeeld stuk wedstrijd en dan evenlang stuk flashback, zoiets, maar het thema stugge Fries, stugge wedstrijd vond ik wel mooi. Niet een typische sportdocumentaire maar daarom juist de moeite waard.

Ik kreeg gisteren de link binnen om 'We are triathletes' te kijken, dat zal een ander soort film zijn. Zodra ik hem heb gekeken laat ik weten of het de moeite waard is.

10

Re: Docu 2doc over de Frysman

De documentaire vond ik zeker de moeite waard. Duurt ook weer niet zo lang dus prima.

Heb daarna nog wat meer in verdiept en de verhalen op zn blog vind ik ook zeker de moeite, met name die van de Norseman.

11

Re: Docu 2doc over de Frysman

Waar vind ik z'n blog?

Maca944 schreef:

Ik kreeg gisteren de link binnen om 'We are triathletes' te kijken, dat zal een ander soort film zijn. Zodra ik hem heb gekeken laat ik weten of het de moeite waard is.

Die zag ik ook. Vond de trailer niet zo aansprekend dat ik er direct voor wilde betalen, maar hoor graag of dat wel de moeite is!

12

Re: Docu 2doc over de Frysman

Allemaal op zn site:

Oa hier > http://www.jacobveenstra.nl/2013/08/nor … eport.html

13

Re: Docu 2doc over de Frysman

LindaRotterdam schreef:

Waar vind ik z'n blog?

Maca944 schreef:

Ik kreeg gisteren de link binnen om 'We are triathletes' te kijken, dat zal een ander soort film zijn. Zodra ik hem heb gekeken laat ik weten of het de moeite waard is.

Die zag ik ook. Vond de trailer niet zo aansprekend dat ik er direct voor wilde betalen, maar hoor graag of dat wel de moeite is!

Ik heb hem uitgekeken dit weekend en raad de film wel aan. Verschillende atleten worden gevolgd richting Challenge Roth, met een stukje historie als voorafje. In het begin vond ik het een beetje te zoetsappig en Amerikaans, maar uiteindelijk pakten de verhalen me wel. Ook is het erg goed gefilmd en gemonteerd. Kortom, ik vond het de moeite waard.

14

Re: Docu 2doc over de Frysman

Maca944 schreef:
LindaRotterdam schreef:

Waar vind ik z'n blog?

Maca944 schreef:

Ik kreeg gisteren de link binnen om 'We are triathletes' te kijken, dat zal een ander soort film zijn. Zodra ik hem heb gekeken laat ik weten of het de moeite waard is.

Die zag ik ook. Vond de trailer niet zo aansprekend dat ik er direct voor wilde betalen, maar hoor graag of dat wel de moeite is!

Ik heb hem uitgekeken dit weekend en raad de film wel aan. Verschillende atleten worden gevolgd richting Challenge Roth, met een stukje historie als voorafje. In het begin vond ik het een beetje te zoetsappig en Amerikaans, maar uiteindelijk pakten de verhalen me wel. Ook is het erg goed gefilmd en gemonteerd. Kortom, ik vond het de moeite waard.

Klopt het dat je de film alleen op Amazon Prime kunt kijken, of kun je hem ook elders zien?

15

Re: Docu 2doc over de Frysman

Was dat filmpje van  het jaar dat ik meedeed. Jacob heeft nog een heel actief lid geweest op dit forum.