2,701 Laatst bewerkt door Jörgen (27-02-19 09:41:21)

Re: prestaties van de dag

Edit: Nog even gezocht in m'n historie, wellicht was ik iets te enthousiast. Vorig jaar heb ik sneller gelopen op de 5 km, dat stond niet in Strava.

Ben in ieder geval blij dat m'n schema's goed werken.

2,702 Laatst bewerkt door Louise (27-02-19 20:18:54)

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Ken het gevoel Louise zit er zelf ook mee. Heb in Januari de combi in Egmond gedaan en ben ziek thuisgekomen van dat weekend en sindsdien lijk ik wel in een negatieve spiraal te zitten.

En jij kan niet eens de overgang de schuld geven big_smile Nouja, dat is/was het bij mij ook zeker niet alleen. Sterkte gewenst in elk geval, Sandra ook.

Ik ben de afgelopen dagen nog even door een medisch circuitje heengegaan omdat er mogelijk iets met m'n ene nier was, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Beetje rollercoastertje, al was het sowieso duidelijk dat het niks ernstigs was. Ondertussen wel heel lekker gefietst in al die zon.

Edit, nog even een anecdote toevoegen over gister. Ik was toen op de fiets naar een opdrachtgever in Leiden, 34 km, relaxed: ik moest daar om half 12 zijn. Sowieso erg lekker in de zon en ze waren bovendien aan het werk aan het spoor dus ik was zo mogelijk sneller dan met de trein. Het leidde tot een grappig momentje: ik gaf daar een schrijftraining en mijn deelnemers waren niet eens heel erg verbaasd dat ik op de fiets uit Rotterdam was gekomen, totdat er eentje zei: 'Op een e-bike toch wel zeker?' Toen ik dat ontkende vielen ze wel van hun stoel. Helemaal zelf getrapt??? Kennelijk is de e-bike tegenwoordig de default optie, zeker voor een vrouw met grijze haren?

Louise

2,703

Re: prestaties van de dag

Mja overgang heb ik al aan gedacht nochtans ;-) maar vandaag voor de training eens met de foamroller aan de slag geweest en ik merkte een duidelijk verschil. Het lijkt wel of de veerkracht uit mijn spieren was en vandaag had ik het gevoel dat ik terug met een vlotte pas liep en ook mijn tempo's waren ernaar. Even bekijken nu en als het dit is kan ik alvast weer verder.

2,704

Re: prestaties van de dag

Voor het eerst een kilometer onder de 20 minuten gezwommen. Ben heel blij mee!

2,705

Re: prestaties van de dag

Genoten van de zon!
In korte broek en met korte mouwen heerlijk 2,5 uur gefietst smile

2,706 Laatst bewerkt door amadeeke (02-03-19 16:39:51)

Re: prestaties van de dag

'Op een e-bike toch wel zeker?'

'e-bike? Dat is voor oude mensen'
'Elektrisch? Enkel de verlichting.'

En om bij toppic te blijven. Rustdag vandaag. Misschien een beetje tai-chi straks.

2,707 Laatst bewerkt door Sandra86 (02-03-19 20:23:25)

Re: prestaties van de dag

Jeej vandaag eindelijk na 3 weken ziek/zwak/misselijk weer een zwemtraining gedaan en het voelde goed big_smile

off topic over e-bikes (ik heb dr wel eentje) en vooroordelen: als jonge mama 'mag' je ook geen (mama) e-bike, want dat is toch gevaarlijk met een kleine zo hard fietsen? Ja want met mijn e-bike kan ik alleen 27 km/u fietsen, niet langzamer wink Het concept dat ik langzaam naar KDV kan fietsen en van KDV naar werk wat sneller snappen ze dan niet...

2,708

Re: prestaties van de dag

Niks van aantrekken. Er zijn kennelijk mensen die vinden dat je jonge kinderen voor al het mogelijke onheil moet behouden.

Hier rustig duurloopje gedaan van 3 uur, daarna was ik het zat en heb laatste stukje (15 min) in wedstrijdtempo gedaan.

2,709

Re: prestaties van de dag

Je kunt toch ook alle assistentie op een e-bike uitzetten? Dan fiets je zonder hulp naar de KDV en vandaar met.
Maar het lijkt wel de norm te worden ja, vorig jaar zijn er meer e-bikes dan stadsfietsen verkocht. Ik kan me nog herinneren een paar jaar geleden dat er gekscherend werd gezegd dat straks kinderen op een e-bike naar school toe gaan.

https://www.nu.nl/economie/5767665/e-bi … -2018.html

2,710

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Je kunt toch ook alle assistentie op een e-bike uitzetten? Dan fiets je zonder hulp naar de KDV en vandaar met.
Maar het lijkt wel de norm te worden ja, vorig jaar zijn er meer e-bikes dan stadsfietsen verkocht. Ik kan me nog herinneren een paar jaar geleden dat er gekscherend werd gezegd dat straks kinderen op een e-bike naar school toe gaan.

https://www.nu.nl/economie/5767665/e-bi … -2018.html

Beetje OT, wij gaan dus voor de oudste een e-bike kopen omdat dit de reis naar middelbare school (10K fietsen, daarna 18 min trein en daarna nog bus en lopen) aanzienlijk verkort. Ik moest wel even wennen, wij gingen vroeguh door weer en wind op de fiets naar school...

2,711

Re: prestaties van de dag

Grappig, een vriendin van mij vertelde daar laatst ook over, haar jongste wil naar een verre middelbare school, en alle andere kinderen uit de buurt gaan daarheen op een e-bike, en dan moet je dus bijna wel, ook vindt die vriendin van mij dat maar niks. Sociale druk...

On topic heb ik niks te melden: ik ben al een paar dagen gevloerd door de griep. Vandaag gelukkig koortsvrij, maar verder nog niet veel waard. Ik heb echt een superslechte winter met m'n luchtwegen.

Louise

2,712 Laatst bewerkt door MontanaMan (03-03-19 14:07:59)

Re: prestaties van de dag

Tsja, vroeger, de tijden veranderen en dat zal atlijd zo zijn. Ik ken er genoeg die vroeger >45 naar school moesten fietsen (en ook weer >45min terug) en voor school ook nog een krantenwijk hadden.
Maar in veel landen fietsen kinderen nauwelijks naar school. Hier (Engeland) niet en ook niet waar ik in de VS woonde. Ik had er eens over met mijn coach in de VS. Die vroeg of ik vroeger gefietst had. "Nooit", zei ik, denkende dat hij vroeg of ik gewielrend had. Maar toen bedacht ik me: 5x per week naar en van school = 2,5u. Zeker 3x per naar tennis en/of voetbal per week = 2,5u. Ik fietste dus jarenlang zeker 5u per week. Dat fietsen voor Nederlandse kinderen is toch echt wel een gezondheids en sport voordeel wat niet onderschat moet worden, e-bike of niet.

OT: gister rustig gelopen, 5x 5min met telkens 1min wandelen. Lage HS, rustig lopen om te kijken hoe het met mijn hielen ging. Hielen voel ik wel, maar niet pijnlijk. Benen voelden achteraf alsof ik een 10k wedstrijd had gelopen...dat krijg je ervan als je al bijna 3 weken nauwelijks gelopen hebt. Fietsen daarentegen gaat top, daarbij zit ik qua niveau ongeveer op de top van vorig jaar. En ook weer een paar dagen lopen snotteren deze week (maar alleen last van boven de nek, dus blijven trainen, op iets lager pitje).

2,713

Re: prestaties van de dag

Beetje off topic maar wij (ik en men kamaraad) fietsten elke dag 17 Km heen en ook weer 17Km terug. Daar zijn we echt niet ongezonder van geworden.

2,714

Re: prestaties van de dag

Beterschap Louise!

Vandaag de regen getrotseerd voor een trailrun in het Amsterdamse bos, met oefeningen tussendoor. Gezellig in een groepje.
Hardlopen blijft toch een van de beste dingen om te doen in de regen, je merkt er na 1km al niks meer van...

2,715

Re: prestaties van de dag

Groeten uit Mallorca! Ik ben hier voor een trainingsweekje van JRD Cycling, met een klein groepje waarin ik de enige vrouw ben. Vandaag bijna 100 km gefietst met zo'n 800 hm. Ik zit nog met de restanten griep, ik hoest vooral nog, maar verder ging het prima, mede dankzij een fijne huurfiets en prima (iets fris) fietsweer. Ik pakte meteen een QOM, hahaha!

Louise

2,716

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

OT: gister rustig gelopen, 5x 5min met telkens 1min wandelen.

Ga ik zo ook doen!

Maar de prestatie zit 'm wel in de oefeningen voor m'n enkels. 3 weken terug kon ik ze nog niet eens op vlakke ondergrond, nu al op een balansbord of met m'n ogen dicht. Zo leuk om die progressie te merken, en dus echt wel nuttig.

Ik heb deze app: https://play.google.com/store/apps/deta … erkjeenkel (bestaat ook voor apple)

Omdat ik steeds mn enkels overbelast en dit altijd een zwak punt is geweest.
En volgensmij is ie ingesproken door Wilfried de Jong, vind ik leuk big_smile

2,717

Re: prestaties van de dag

Lekker Louise!
Mallorca is een heerlijk fietseiland, veel plezier!

2,718

Re: prestaties van de dag

@LindaRotterdam zeker fijn om progressie op te merken. Hielen houden het en liep gister alweer 10sec/km sneller met een lagere HS dan vrijdag. Thanks voor de tip van de app, heb hem gelijk gedownload, altijd goed om nieuwe oefeningen te leren.

@Louise Lekker, Mallorca, Geniet ervan!

2,719

Re: prestaties van de dag

Weer een pr, sinds mijn infarct dan in ieder geval. En dat voelt eigenlijk gewoon als pr.
Vanmorgen 10km in 44.47 gelopen smile smile

2,720

Re: prestaties van de dag

Dat is mooi, ferrariman!

Hier op Mallorca vandaag de 'koninginnerit' gereden, 115 km met 1700 hoogtemeters. Het weer was tot nu toe nog een beetje zo-zo maar vandaag ronduit geweldig en het was een prachtige tocht. Ook fijn om te voelen dat ik verander van grieppatiënt in fietser.

Louise

2,721

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

Weer een pr, sinds mijn infarct dan in ieder geval. En dat voelt eigenlijk gewoon als pr.
Vanmorgen 10km in 44.47 gelopen smile smile

Mooi zeg, Respect!

2,722

Re: prestaties van de dag

Dank, op een eiland in mallorca fietsen lijkt me ook een goede training Louise. Heb je dat via een organisatie gedaan?
115km met 1700hm is een lekker ritje! Elke dag op de fiets?

2,723

Re: prestaties van de dag

Ik ben alweer even terug, maar ik vul graag nog even aan:

ferrarimanddw schreef:

Dank, op een eiland in mallorca fietsen lijkt me ook een goede training Louise. Heb je dat via een organisatie gedaan?
115km met 1700hm is een lekker ritje! Elke dag op de fiets?

Ja, het was met JDR Cycling, dat zat supergoed in elkaar, ik kan het aanraden. Prettige balans tussen samen en toch je eigen gang kunnen gaan. Je kunt helemaal zelf fietsen, maar ze begeleiden 4 dagen per week een groepstocht (ma, di, do en vrij), in principe op 2 niveaus, maar wij waren maar met een klein groepje (eerst 6, later 8; het was nog vroeg in het seizoen) en redelijk aan elkaar gewaagd, dus dat was één groep met twee begeleiders. Die wel elk klein binnenweggetje op Mallorca leken te kennen! Ik ben met alle 4 de tochten meegegaan. Die van 115 km/1700hm was de zwaarste, maar we zijn niet wezenlijk onder de 100 km/1000 hm gekomen en de tochten waren prachtig.

Op woensdag heb ik rustdag gehouden, en op zaterdag nog een eigen rondje. In totaal 530 km, de hoogtemeters heb ik nog niet opgeteld. Met een fijne huurfiets, die zo goed was afgesteld dat het voelde als m'n eigen fiets, ik had niet eerder zo goed op een huurfiets gezeten. Fijn weekje, ondanks dat ik niet goed in vorm was.

Voor wie het leuk vindt, een wat uitgebreider verslag met foto's staat op m'n blog

Louise

2,724 Laatst bewerkt door Hedcandy (22-03-19 21:37:50)

Re: prestaties van de dag

Leuk Louise, dat klinkt goed. Ik ga hem onthouden!

Was jij er alleen tussen vreemden? En hoe was dat?
Edit, inmiddels je blog gelezen, leuk! Klinkt als een fijne combi, samen en alleen...daar hou ik ook wel van.

2,725

Re: prestaties van de dag

Door vakanties (wintersport en zomervakantie al gehad) nog niet kunnen fietsen dit jaar.

Vandaag de eerste 65k gefietst en het viel niet tegen.

Op naar de halve van Almere.