1

Onderwerp: Hallo, aangenaam kennis te maken

Mijn naam is Arie (50 jaar oud), woonachtig in Oud-Beijerland (ZH) en al sinds mijn jeugd bezig met duursport.

In de jaren negentig deed ik een aantal kwart triathlons (recreatief), vervolgens was er minder tijd om te trainen door de maatschappelijke carriere en besteedde ik mijn tijd aan fietsen in de zomer en schaatsen in de winter.

Zo'n 5 jaar geleden zocht ik een nieuwe uitdaging en kwam via de lokale vereniging TV Hoeksche Waard weer terug in de triathlonsport. Naast de nodige wedstrijdjes (1/4, 1/3 en 1/2) kwam ik ook steeds meer in aanraking met het trainersvak. De interesse hiervoor groeide, ook omdat ik vanaf mijn jeugd al een eigen initiatief in de sport wilde hebben. In de afgelopen twee jaar investeerde ik in theoretische scholing als triathloncoach en bikefitter. Gecombineerd met mijn achtergrond als business coach ligt er nu een stevig fundament om verder te bouwen.

Op dit moment ben ik actief als verenigingstrainer en als zwemcoach/-analist bij zwemanalyse.nl. Afgelopen maand startte ik Emergo Tri Sports om als triathloncoach, -trainer en bikefitter verder te groeien in het begeleiden van individuele triatleten, groepen triatleten en andere duursporters bij het uitoefenen van hun passie. Dat is ook waar ik enorm veel energie van krijg.

Mijn deelname aan dit forum is om verder te leren, maar ook om kennis te delen vanuit mijn theoretische achtergrond en praktische ervaring.

Dus, aangenaam kennis te maken,

Arie

Unlock your potential, be your best!

2

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

Arie welkom! Leuk om er hier een trainer bij te hebben, benieuwd naar je inzichten. Doe je zelf ook nog triathlons of richt je je volledig op het begeleiden van atleten?

3

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

Welkom Arie!

4

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

Hi Arie,

Welkom op het forum! Leuk om iemand met zo veel kennis en ervaring erbij te hebben, daar kunnen we vast allemaal veel van leren!

5

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

Welkom - leuke naam, Emergo, spreekt mij wel aan met m'n Zeeuwse roots - ik denk er dus wel Luctor Et voor wink

Groet,

Louise

6

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

Welkom Arie!

7

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

Welkom Arie! Wat heerlijk om van je hobby je beroep te maken en daar zoveel energie van te krijgen!

8

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

Dank jullie allemaal voor het hartelijke welkom.

@Maca944: ik heb ingeschreven voor Brouwersdam90 in mei en zoek nog een mooie halve triathlon voor september. Iemand suggesties?

@Marcell: ik hoop ook juist van jullie te leren! Bijvoorbeeld wat zijn de vraagstukken op het gebied van training waar jullie tegenaan lopen?

@Louise, Emergo heeft inderdaad de Zeeuwse link. Maar ook met "Ik verschijn". Mijn credo is dat je door lichamelijke inspanning los kan komen van oude gewoonten en jezelf kunt "herscheppen". Zoals je vroeger als kind moeiteloos en vol energie kon bewegen. Wie wil dat nou niet? Mijn Pay-Off is "Unlock your potential, be your best".

@Davidr: Het is voor mij ook een contragewicht in energiebalans ten opzichte van mijn andere bedrijf, waar ik te maken heb met enorm lange besluitvormingsprocessen. Als trainer, coach en bikefitter heb je te maken met directe feedback. Dat geeft energie.

Unlock your potential, be your best!

9

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

DeCoach schreef:

en zoek nog een mooie halve triathlon voor september. Iemand suggesties?

Challenge Almere! :-)

10

Re: Hallo, aangenaam kennis te maken

Thanks, stond op mijn lijstje. Maar ik overweeg een buitenlandse.

Vorig jaar deed ik Vichy eind augustus, wat mij goed is bevallen.

Nu denk ik aan Emilia-Romagna in september of het wordt iets anders zoals de Rond van Lombardije in oktober.

Ben er zeker nog niet uit!

Unlock your potential, be your best!