1

Onderwerp: Hallo allemaal

Hallo allemaal!

Ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Jan Willem, 50 jaren jong, Hagenees en sinds enige maanden woonachtig in Calgary, Canada.

Op 5 mei ga ik mijn tiende full marathon lopen (Vancouver). Na een aantal jaren alleen te hebben hardgelopen, denk ik dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging. Een overstap van volle marathon naar triathlon, met als uiteindelijk doel de Ironman 70.3, vind ik een mooie uitdaging. Ik ben benieuwd!

Ik hoop veel informatie op dit forum te vinden want ik weet nog niks van het zwemmen en fietsen.

Alvast bedankt voor alle info!

Groeten,
JW

2

Re: Hallo allemaal

Wekkom JW en allereerst succes gewenst met je aankomende marathon.
Verder alvast veel plezier met het trainen voor je eerste tri.

3

Re: Hallo allemaal

Welkom, veel leesplezier en succes. Je gaat hier veel nuttige info vinden!

4

Re: Hallo allemaal

Welkom! Mooi doel, van marathon naar triahlon! Heb je al op het ook welke 70.3 je zou willen doen?

5

Re: Hallo allemaal

Jan Willem welkom! Benieuwd hoe de triathlonscene in Calgary is. Open water zwemmen zal daar wel een issue zijn? Maar wel een geweldige omgeving om te trainen natuurlijk. Veel succes met de marathon in mei, toch een mijlpaal je 10e en erg benieuwd hoe het triathlonnen bevalt.

6

Re: Hallo allemaal

Mooie omgeving en veel succes met de marathon! In Missoula, Montana jaarlijks het grootste multi-sport even van Montana. Dit is in april en een zwembad based sprint tri (1,000 yard swim!). Overigens nemen deelnemersaantallen al jaren af en is het gezakt van zo'n 800 naar 300-400.

7

Re: Hallo allemaal

Hallo Sandra,
Op 5 mei is mijn marathon.
Daarna even rust nemen en me tegelijkertijd orienteren waar ik wat borstcrawl lessen kan nemen en een fiets aanschaffen.
Mogelijk dat Ironman 70.3 Bangsaen, Thailand, februari 2020 te vroeg komt. Calgary, augustus 2020 moet zeker lukken.
Ik zal eerst met wat kleinere races (1/8, 1/4) mee moeten doen om uberhaupt de tri te ervaren.
Wordt een spannend avontuur.

Groeten,
JW

8

Re: Hallo allemaal

Ik heb ook eens een olympic distance gedaan in Coeur d'Alene, erg mooi zwemmen en fietsen, lopen was wat saaier. Dat was een week voor de ironman, maar die is gestopt daar. Wel doen ze daar elk jaar nog een halve ironman.

9

Re: Hallo allemaal

Welkom! Een 70.3 in die buurt, dan zou ik zeggen: Ironman Canada, in Whistler. Lijkt me heel erg mooi. Maar dat is wel een pittige qua hoogtemeters. Manlief denkt er ook nog over - we zijn daar een paar keer geweest en willen nog wel weer eens, we hebben vrienden in Squamish (halverwege Vancouver en Whistler). Eén keer zijn we teruggereisd via Calgary, vooral om daar de Olympic Oval te bezoeken.

Louise