1

Onderwerp: Oud ongemakje

Nu ik regelmatig een zweterige 10km loop kwam een oud ongemakje terug op. De runners nipple ! 
Zalfjes, bloot bovenlijf lopen, synthetisch en liefst strak aangespannen kleding dragen .. volgens internet bronnen.
Nog remedies die ik kan proberen bij jullie bekend ?

2

Re: Oud ongemakje

Pleisters
Body glide

3

Re: Oud ongemakje

Leukoplast.

4

Re: Oud ongemakje

Ik ben ook al jaren gebruiker van leukoplast.

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: Oud ongemakje

Nivea

6

Re: Oud ongemakje

Vooral geen katoenen shirt maar een echt hardloopshirt aantrekken

7

Re: Oud ongemakje

Toen ik nog borstvoeding gaf was schapenzalf de beste remedie tegen kloven https://www.kruidvat.nl/purelan-tepelzalf/p/3497754. Geen ervaring met running nipples, maar kloven zijn bijzonder pijnlijk :-(

8 Laatst bewerkt door Sandra86 (08-03-19 20:54:57)

Re: Oud ongemakje

Ideetje (geen ervaring mee, lang leve de BH): strak (zomer)ondershirt onder je hardloopshirt? Het schijnt trouwens dat er ook voor mannen BHs zijn https://www.hunkemoller.co.uk/uk_en/blo … ports-bra/

9 Laatst bewerkt door dik2tri (08-03-19 21:11:48)

Re: Oud ongemakje

Speciale tepelpleisters, maar leukoplast schijnt inderdaad net zo goed te werken.

Gelukkig geen ervaring mee nog, lijkt me pijnlijk! En het ziet er soms best heftig uit, met die bebloede shirts.

10

Re: Oud ongemakje

dik2tri schreef:

Speciale tepelpleisters, maar leukoplast schijnt inderdaad net zo goed te werken.

Gelukkig geen ervaring mee nog, lijkt me pijnlijk! En het ziet er soms best heftig uit, met die bebloede shirts.

Jazeker, open wondje met zout erin, auw!. Toevallig vorige week mijn pleisters vergeten tijdens een interval. Loop je daar rond met bloedvlekken op je t-shirt...

Een ondershirt is ook een prima oplossing. En mijn tri suit trouwens ook.

Je moet sneller dan de klos zijn.

11

Re: Oud ongemakje

Ik kan me niet herinneren dat ze echt gingen bloeden vroeger met 10 miles en halve marathons, maar pijnlijk wel ja, en dat natte shirt dan nog uittrekken....

Bedankt voor tips. Kan ze proberen, geef wel feedback wat me 't beste werkt.

12

Re: Oud ongemakje

Daar heb ik vroeger ook veel last van gehad. Eventjes een rustdag of 2 inbouwen zodat je tepels de kans krijgen om te genezen. Helemaal stilliggen hoeft natuurlijk niet, het is vooral door het schuren dat de irritatie ontstaat. Enkele dagen op de fiets of wat cardio training kun je gerust inbouwen. Om de klachten wat te verhelpen heb ik een speciale crème van bij de apotheek, eentje die hij zelf samenstelt. Wat er precies inzit kan ik je niet vertellen, maar ik kan het wel eens navragen.

13

Re: Oud ongemakje

Normaal zelden of nooit last van maar deze week veel in de regen getraind en nu heb ik het ook zitten, en niet alleen de tepels heel mijn lijf staat vol schuurplekken. Gelukkig word het weer nu wat beter want heb er vorige week weinig plezier aan beleefd om eerlijk te zijn.

14

Re: Oud ongemakje

Laatste tijd mijn loopjes gedaan in Trisuit en heb er geen last meer van gehad, maar 't is natuurlijk niet zo warm.
Een oplossing die mijn dochter voorstelde : Zal wel werken, maar in de kleedkamers toch misschien een beetje raar worden.