326

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik weet Hedcandy’s schema niet, maar 1,5 uur per week is niet heel veel hoor. Om alleen al de stabiliteitsspieren in je romp te trainen/ op kracht te houden, zit je toch al heel snel aan 6 oefeningen.
Voor duursporters is het aan te raden om met veel herhalingen te trainen en niet te veel rust tussen de sets door. Dan duren de oefeningen ook al weer wat langer.

327

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

We doen dat in een groepje, dat scheelt (zowel in gezelligheid als in tijdsefficientie. Als ik alleen train kan ik het ook in ruim een uur)
Het grootste deel van de tijd gaat zitten in de 'billenbuster' met een elastiek om je knieen, en core stability oefeningen.
Daarna volgen 6 krachtoefeningen waar we 3x15 herhalingen doen op dit moment (meestal om en om om elkaar te corrigeren).
Daarna nog weer wat core en lenigheid, ik fiets dan nog 5 minuutjes uit.

328

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mijn week:
Zo: 20 min.  hardlopen (opbouw na blessure)
Ma: Core stability
Di: 45 min Indoor fietstraining (FTP)
Wo: Core stability + flexibiliteit
Do: 22 min. hardlopen
Vr: rust
Za: 2250 meter zwemmen (clubtraining)

Lekker om weer op te kunnen bouwen, hopelijk geen ziektes meer deze winter

329 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (10-03-19 16:43:52)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ben weg voor werk, dus het vereist wat meer planning, maar probeer zoveel mogelijk trainingen wel te doen. Tot dusver alleen een fietstraining moeten skippen. Al scheelt t wel dat ik toch niet kan lopen.

Ma 70' fietsen ipv looptraining
Di Fietsen interval 80'
Wo Zwemmen duur
Do Lopen 20', voorzichtig opbouwen
Vr Rust
Za Zwemmen techniek
Za Fietsen duur 210'

330

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

De weg omhoog is weer ingeslagen smile
Niet meer verkouden, ribben gaan beter, hielen gaan ook goed.

Ma: rust
Din: ochtend lopen (4x 5 min met 1 min rust), avond trainer 1u VO2Max
Woe: 1h20 trainer tempo ride
Don: ochtend lopen (4x 7 min met 1 min rust), avond zwemmen, na 20 min gestopt omdat ik mn ribben begon te voelen. Op tijd gestopt want niet veel extra last gekregen. Zwommen wel hard voor mijn doen tot dat punt (1:28/100m)
Vrij: rust (druk met werk, incl een diner met de nieuwe studenten)
Zat: 5x7 min lopen, 1 min rust - hielen voelden OK, het lopen is nog bagger.
Zon: idee was een high end sweet spot ride, maar na calibratie van trainer bleek het zwaarder dan gedacht en heb ik er na 35 min de brui aangegeven

Komende week het lopen verder opbouwen en hopelijk kan ik de zwemtraining donderdag wel weer volbrengen. Verder is het met trainerroad een pittige week met fietsen, laatste week voor een recovery week.

331

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ma: rust
di: 2u mountainbike + 1u lopen
wo: 3100m zwemmen + 1,5u fietsen
do: 2,5u fietsen
vrij: 3000m zwemmen + 45min lopen
zat: 110km fietsen ardennen (2200hm)
zon: 40minlopen + 40min fietsen op rollen


Bedoeling was om op zondag nog een duatlon te doen maar deze was afgelast met het stormweer.

332 Laatst bewerkt door arnosmit (16-03-19 12:30:01)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Heerlijke trainingsweek op Ibiza gehad, met toch ook ruimte voor terrasjes en strand. Ik had vooraf niet zo'n goed beeld van de fietsmogelijkheden op Ibiza, maar dat viel enorm mee, veel en rustige wegen met een redelijk tot goed wegdek en prachtige vergezichten. Geen erg hoge toppen (max. 300 meter), maar venijnige percentages waarop je flink los kan gaan, de Wahoo gaf zelfs ergens 25% aan! Fietsen samen met mijn vrouw, niet te gek intensief, af en toe een klimmetje voluit gereden, vooral km's en hm's gemaakt. Aan het eind van de week piepte trainingpeaks 'based on your form you may need some extra rest', maar dat doe ik nu, een weekje rustig aan en dan volgend weekend de wintertriatlhon in Enschede.

donderdag: 60 km fietsen, 920hm, gelijk daarna 5 km hardlopen
vrijdag: 80 km fietsen, 1200hm
zaterdag: 10 km hardlopen, 81 km fietsen, 800 hm
zondag: rustdag, maar toch 1000 m in zee gezwommen (met wetsuit)
maandag: 82 km fietsen, 1100 hm, 1000 m zwemmen in (koud) zwembad (met wetsuit)
dinsdag: 8 km hardlopen en gelijk daarna 45 km fietsen, 700 hm
woensdag: 53 km fietsen, 600 hm

Totaal 19 uur gesport, Veloviewer maakte er een mooie graphic van:
https://i.ibb.co/g98FQS0/Schermafbeelding-2019-03-16-om-11-15-58.png

333

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mooie week Arno, en dat veloviewer ziet er leuk uit. Ken ik niet, is dat een app die op zichzelf staat, of hoort ie bij een apparaatje?

334

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hedcandy schreef:

Mooie week Arno, en dat veloviewer ziet er leuk uit. Ken ik niet, is dat een app die op zichzelf staat, of hoort ie bij een apparaatje?

https://veloviewer.com/ is een add on die gebruik maakt van je strava data.

335

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ziet er uit als een mooie/gave week!

336 Laatst bewerkt door Hedcandy (16-03-19 23:27:15)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

arnosmit schreef:
Hedcandy schreef:

Mooie week Arno, en dat veloviewer ziet er leuk uit. Ken ik niet, is dat een app die op zichzelf staat, of hoort ie bij een apparaatje?

https://veloviewer.com/ is een add on die gebruik maakt van je strava data.

Tnx! Jammer dat hij alleen met strava te koppelen is, ik doe niet aan strava..

337 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (17-03-19 20:12:08)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Lopen opbouw 25'
Di: Fietsen sprints 33 km
Wo: Zwemmen duur
Do: Fietsen interval 36 km
Vr: Rust
Za: Lopen opbouw 35'
Zo: Zwemmen test en fietsen duur 70 km 500 hm

Toch weer 10 uur gemaakt. Vrij pittig in een 6-daagse werkweek en van huis zijn, maar volgende week gelukkig een rustweekje!

338

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Klinkt als een mooie week Arno! Ik zag dat sport-active ook op Ibiza zat vorige week. Ik ben er nooit geweest en dacht eigenlijk dat het een eiland was voor de serieuzere feestbeesten en zweverige figuren. Denk dat ik dat beeld bij moet stellen smile

Zelf een lekker weekje gehad. Niet meer verkouden (hoe lekker is dat!), ribben voel ik nog wel, maar die hinderen me niet meer, hielen gaan ook goed. Wel erg druk met werk (vrijdagnacht nog een student die net uit Myanmar aangekomen was op moeten pikken), verjaardag vriendin (dagje London) maar toch redelijk kunnen trainen, en het belangrijkste, 4x gelopen en de hielen houden zich goed.

Ma: ochtend 4x7min lopen met telkens 1min wandelen, avond 20 min core
Din: 1u VO2Max op de tacx
Woe: 5x8 min lopen
Don: ochtend 50min sweet spot op de tacx, avond zwem training met tri club (veel sets van 100m met hoge intensiteit en alles met pull buoy, voelde m'n schouders en rug goed de volgende dag!)
Vrij: ochtend 5x8 min lopen
Zat: Londen (17k gewandeld door London)
Zon: 3x10 min en 1x15min gelopen

Komende week wat langere stukken aaneengesloten lopen, en ook eens 2 dagen achter elkaar lopen als het lukt. Merk dat alles beter gaat. Vooral met herstel merk ik dat. Een paar weken geleden had ik het gevoel alsof ik een 10k race had gelopen een halve dag nadat ik 4x5min heel rustig had gedribbeld. Nu voelt het gewoon weer aan alsof lekker iets gedaan heb nadat ik een stukje gelopen heb. Wel de lange fietstraining op moeten schuiven naar morgen.

339

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

5x op Ibiza geweest in mijn jonge jaren maar niet om te sporten :-)

340

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ondanks een drukke werkweek, redelijk lekker kunnen trainen. Fijn om te voelen dat alles weer vooruit gaat. Zwemmen ging een stuk lekkerder dan vorige week, fietsen ging een stuk makkelijker en lopen gaat ook steeds beter. Linker hiel lijkt OK, rechter heb ik nog een beetje last, maar deze week wel meer gelopen, en ook een keer 2 dagen achter elkaar.

Ma: 1u40m tacx, aerobic
Din: 2x 15' met 1' herstel easy run
Woe: rust, te druk met werk
Don: ochtend 2x 15' easy run, avond zwemmen (2850m)
Vrij: ochtend 3x 15' easy run, avond 55m tacx met 2x 20' sweet spot
Zat: 1u tacx, easy recovery ride, 15m core
Zon:  1u15m easy ride buiten voor het eerst weer, 1u lopen (3x 20' met 1' herstel).

Eindelijk weer eens buiten gefietst. Lekker in het zonnetje, maar ik moet zeggen dat ik er hier minder en minder plezier in heb. Ik fiets dagelijks naar mijn werk, en dat is maar 4km, en met maar een stukje van een halve km wat behoorlijk druk is. Op dat ene kleine stukje heb ik afgelopen weken 5 incidenten gehad. Autos die me inhalen terwijl er verkeer van de andere kant komt. Een keer klapten de spiegels van de autos tegen elkaar, een keer moest de auto van de andere kant de berm in, een keer zat een busje centimeters van mijn achterwiel omdat hij doorhad dat het toch niet ging passen, een keer moest ik de berm in omdat een vrachtwagen geladen met zand me zo nodig voorbij moest terwijl er verkeer van de andere kant kwam. Dit nadat eerst een halve minuut achter me gereden had en me dus zeker niet over het hoofd had gezien. Ik ben maar begonnen om de nummerborden te onthouden als ik ze zie en alles op te schrijven en eens in de zoveel tijd door te geven aan de politie.

341

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

  Ik ben maar begonnen om de nummerborden te onthouden als ik ze zie en alles op te schrijven en eens in de zoveel tijd door te geven aan de politie.

Succes, de wasmachine bij de zwemstart is er niks bij!

Je moet sneller dan de klos zijn.

342

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Rustweekje, was wel nodig ook want ruim 60 uur gewerkt. Tijden banenzwemmen sluiten daar helaas niet echt op aan wink
Ma: Rust (en yoga 30')
Di: Fietsen duurrit 40K
Wo: Lopen opbouw 30'
Do: Rust
Vr: Lopen opbouw 30'
Za: Rust
Zo: Fietsen duurrit 95K met 1300 hm

343

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Een weekje met ups en downs qua trainen, en een hele mooie ervaring in het leven. Met m'n studenten naar een conferentie voor studenten in Cambridge. Veel heen en weer lopen tussen hostel en conferentie, elke dag 17k plust stappen. Halverwege de route ligt een mooi zwembad, dus daar dankbaar gebruik van gemaakt.
Leek of dat zwembad net iets korter was, records op 50m en 100m gezwommen en kon 1:30/100m vrij makkelijk vasthouden (vertrekken op 1:45).

Ma: zwemmen 45min 2000m
Din: lopen, rustig 30min
Woe: zwemmen 45, langere stukken, 2400m
Don: ochtend lopen 25min, middag zwemmen 45min, kortere afstaden 1700m
Vrij: verkoudheid, niet getraind
Zat: verkoudheid, niet getraind
Zon: verkoudheid bijna over, maar nog wel rust gehouden

Toppunt van de week was op woensdag het bijwonen van een sessie met Sir David Attenborough en achteraf z'n hand mogen schudden nadat hij met een student op de foto was geweest!

Komende weken meer regelmatig in het leven, dus hopelijk is de verkoudheid ook binnen een paar dagen helemaal weg en kan ik eindelijk eens een mooi constant blok trainen.

344

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Oh wat een gave ontmoeting zeg!!

345 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (31-03-19 22:10:48)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Sinds enkele dagen weer lekker thuis en volle bak trainen. Blessure lijkt ook 'over'. Al blijft dat eng om te zeggen.

Ma Rust
Di Lopen opbouw 50'
Wo Rust
Do Fietsen interval 45 km
Vr Zwemmen duur
Za Fietsen duur 90 km
Zo Lopen wedstrijd 10 km als duurtraining en test

346

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag: rust
Dinsdag: 3100m zwem+90min fietsen
Woensdag: core+3u fietsen+40min lopen
Donderdag: 4u fietsen+40min lopen
Vrijdag: 3300m zwemmen+75min lopen
Zaterdag: core+3u fietsen
Zondag: core+3u fietsen+90min lopen

347

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Goeie week gehad, ineens nieuwe wielen kunnen testen, goedkope set maar toch een degelijk verschil, in tijd en wegligging. Wel hard ( aauw bij die spoorweg rails )

Ma: zwemmen 1500 m duur 65-70%
Di: Fiets 2 x 25 km woon werk 65%
Wo: rust
Do: Fiets woon werk 25 km 65% -  25 km interval 65, 75, 85%
Vr: Fiets 2 x 25 km woon werk 65%
Za: Lopen 6 km tussen 75 - 80% na 20 'opwarming op hometrainer ~130W
Zo: ontspanning, wandelen met hond 6 km 50% + trappist 7%.

5/7  dagen een training, ~ 8 uur totaal , woon-werk fietsen vraagt iets meer tijd dan bus of auto, maar die training is toch meegenomen. Reduceert trainingstijd tot minder dan de helft. 
En nu met langer licht 's avonds kan ik het ritje naar huis nog wat langer maken.

348

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ook eens naar de maanden gekeken.
Dec/jan/feb/maart
Zwemmen (tijd - uren): 2/8/1/4.5
Fietsen (tijd): 5/13/7.5/12
Lopen (afstand): 135/32/11/80

Maart was duidelijk beter dan februari, hopelijk kan ik die weg omhoog volhouden.

349

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Weer een lekkere week.
Ma: nog een beetje naweeen van een verkoudheid, maar een ramp test gedaan voor ftp. Kwam uit op 276 (vorig jaar piekte ik op 279), ook nog 15 min core
Din: ochtend half uur lopen rustig tempo, avond 1u tacx VO2Max
Woe: ochtend 40 min run rustig tempo, avond 1u15min tacx sweet spot
Don: 15 min core, 1u zwemmen (main set was 10x50m op 1min, gevolgd door 10x100m oneven ademen elke 3 slagen, vertrek op 1'45, even ademen elke 5 slagen, vertrek op 1'55, daarna weer 10x50 op 1'. Was goed vol te houden)
Vrij: 40 min run rustig tempo
Zat: 1u15min run rustig tempo
Zon: 1u45min tacx endurance

Het lopen gaat nog heel rustig, maar waar mijn hartslag bij hetzelfde tempo een paar weken geleden nog na 20-25 min begon te klimmen, blijft hij nu mooi laag. Komende week hopelijk een 5e loopje inbouwen.

350

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Zal ook maar weer eens een trainingsweekje plaatsen .

Ma : rustdag
Di : rustig loopje van 1 uur
Wo: zwemmen 2200 meter , s,avonds hardloop interval training
Do : warming up en core training
Vrij : techniek zwemmen
Za: 93 km bike
Zo : 83 km bike

Totaal :10,5 uur