1

Onderwerp: Tijdrit Almere 20 april

Volgens mij gaan er meer forummers zaterdag fietsen in Almere, toch? Ik vind het lastig inschatten: enerzijds een razendsnel parcours, anderzijds nog zo vroeg in het seizoen en ik ga niet taperen. Maar laat ik toch maar een voorspelling doen: ik wil 35 km/u rijden, dan kom ik over 42 km uit op 1u12, en daarmee zou ik het andere jaren aardig gedaan hebben in de D40+-categorie. En ik zou er blij mee zijn. Ik ben sowieso benieuwd, het wordt de eerste keer.

Jullie?

Louise

2

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik start ook, serie H50+
Nieuw parcours, dus zal wel even anders zijn.
Nu 3x op en neer over de dijk, met een lusje en 180 graden turns.
Dat is wel anders dan de 2 grote rondes van 21KM.

Het is voor mij altijd vroeg in het seizoen en alleen maar een peil-moment.
Vorige jaren altijd rond de 35KM/u gereden (1:12:xx)

3

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik doe ook mee! Wel even naar de middenafstand (28 km nu) laten omzetten, vanwege een kort nachtje.

Ik fiets nooit zo hard en ben met alles boven de 32 km/h tevreden, dus ga voor zo'n 52 minuten. Gewoon een kwestie van knallen op omslagpunt en maar zien hoe snel ik terug ben. Dan wordt ik net wel/niet laatste, maar ik wacht nog steeds op de dag dat ik mezelf verbaas big_smile

4

Re: Tijdrit Almere 20 april

Succes allemaal, benieuwd hoe het nieuwe (en eenmalige naar ik mag aannemen) parcours bevalt. Ik zou ook meedoen maar fiets de AGR, dus ik ben iets zuidelijker aan het trappen.

5

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik doe ook mee. Sta ingeschreven voor de 42, maar of ik ook daadwerkelijk 3 rondes fiets beslis ik onderweg. Mn hamstring speelt wat op en ik heb geen zin om te forceren.
Maar het is sowieso een mooie training.
Wel jammer dat de locatie is gewijzigd, dit stuk dijk fiets ik echt al zo vaak... maar ja. Nood breekt wet zullen we maar zeggen.

Het beloofd mooi weer te worden dus dat is wel fijn!

6 Laatst bewerkt door HansH (18-04-19 20:24:51)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik doe hem ook, parcours zal langzamer zijn met de 180° bochten.... Vorig jaar 34/uur. Dit jaar heel tevreden met alles boven de 32,5 (nee, dat komt niet door de bochten maar door de trainingen smile). Is een snelheidstraining en vertelt me hoe ik ervoor sta...

triathlon is 3x leuker!

7

Re: Tijdrit Almere 20 april

Hmm, ja, die 180 gradenbochten - misschien ben ik wel te optimistisch geweest. Ik had m'n inschatting gebaseerd op de 33,9 die ik vorig jaar bij Binnenmaas gereden heb, na zwemmen dus, en met twee noodstops erin vanwege de chaos op het (bochtige en drukke) parcours. Ik haal op dit moment hetzelfde vermogen bij m'n omslagpunt, maar ik heb daar nog maar weinig gericht op getraind. Nouja, we zien wel. Het lijkt me sowieso lekker om in prachtig weer een stuk te knallen daar op die dijk.

Er is geen D50-categorie helaas, nouja, dat snap ik wel gezien de aantallen.

Hans en Arnout, hoe zijn jullie te herkennen? Ik aan een knalroze Sportkunstenaar-shirt. Met Linda en Hedcandy lukt dat herkennen wel, dus tot morgen!

Louise

8 Laatst bewerkt door HansH (19-04-19 13:53:55)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik denk dat ik mijn amstel gold race shirt aandoe. Heb een z/w Cervelo P2. Ik start in blok 5, vanaf 11:30..  (En er is helaas ook geen H60+ smile)

triathlon is 3x leuker!

9

Re: Tijdrit Almere 20 april

HansH schreef:

(En er is helaas ook geen H60+ smile)

Ja, klopt, voor manlief ook jammer.

AGR shirt, net morgen, lol Net alsof je op de verkeerde plek gestart bent!

Louise

10

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik ben er ook, 42 km. Eerste keer een tijdrit, ben erg benieuwd. Kijken waar ik sta aan het begin van het seizoen, lekker doorstampen, we zien wel wat we kunnen qua gemiddelde.

Niet echt te herkennen ergens aan, all black wordt het morgen (ondanks de temperatuur)

11

Re: Tijdrit Almere 20 april

HansH schreef:

Ik denk dat ik mijn amstel gold race shirt aandoe. Heb een z/w Cervelo P2. Ik start in blok 5, vanaf 11:30..  (En er is helaas ook geen H60+ smile)

Ik zal er naar uitlijken, alhoewel ik misschien al op de fiets zit als jij je komt melden...

Ik doe een zwarte trisuit aan met bloemen op de zijkant, rode racefiets.

12

Re: Tijdrit Almere 20 april

Hoe laat start je dan?

triathlon is 3x leuker!

13 Laatst bewerkt door HansH (19-04-19 18:36:48)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Louise schreef:
HansH schreef:

(En er is helaas ook geen H60+ smile)

Ja, klopt, voor manlief ook jammer.

AGR shirt, net morgen, lol Net alsof je op de verkeerde plek gestart bent!

Louise

AGR start ik extra vroeg zodat ik op tijd in Almere kan zijn wink

triathlon is 3x leuker!

14

Re: Tijdrit Almere 20 april

HansH schreef:

Hoe laat start je dan?

10.40 u, blok 2 is dat geloof ik...

15

Re: Tijdrit Almere 20 april

HansH schreef:

AGR start ik extra vroeg zodat ik op tijd in Almere kan zijn wink

Oh, ik dacht dat je na afloop zou zeggen: hè, wat weinig hoogtemeters?! wink

Ik start ook om 10u40, groep 2. Ik blijf daarna sowieso kijken bij de masters heren, manlief start in groep 6 (11u50).

Louise

16

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ach jakkie, 180 graden turns. Maar het is nu eenmaal zo.

Vorig jaar 41.2kmh, dit jaar wilde ik sneller. Maar mijn nieuwe TT fiets is nog niet af, dus met normale fiets en kopstuurtje. En dus de U-turns dit jaar. Ik mik dan op een gemiddelde tussen de 40 en de 41 dit jaar. Wel lekker weer.

Zin in. Veel plezier allemaal.

Matthijs

17 Laatst bewerkt door HansH (20-04-19 15:45:19)

Re: Tijdrit Almere 20 april

HansH schreef:

Ik doe hem ook, parcours zal langzamer zijn met de 180° bochten.... Vorig jaar 34/uur. Dit jaar heel tevreden met alles boven de 32,5 (nee, dat komt niet door de bochten maar door de trainingen smile). Is een snelheidstraining en vertelt me hoe ik ervoor sta...


Was leuk, Louise en Hedcandy ontmoet. Snelheid viel niet helemaal mee, 32,3. Maar ach, vorig jaar was ik vol in training voor een hele, dit jaar lag ik een maand aan het strand in Thailand smile Daar heb ik wat snelheidsverlies wel voor over. Heerlijk weertje trouwens vandaag!

triathlon is 3x leuker!

18

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik had mezelf overschat en het parcours ende wind onderschat, dus ik was veel langzamer dan voorspeld: zelf geklokt 31,9 :bloos:

Ik vond het wel erg leuk, in die heerlijke zon, en zeker ook leuk om Hans en Hedcandy even te spreken. Mstyz heb ik alleen voorbij zien scheuren wink

Maar zelf geen goede dag - ik heb fysiek nogal gekwakkeld de afgelopen maanden, en ik voel me sinds 1,5 week weer goed, maar ik ben duidelijk nog niet helemaal de oude, dat viel me tegen: hartslag wilde niet hoog genoeg oplopen, vermogen dus ook niet, en snelheid viel dan helemáál tegen - de 180 graden en wat andere lastige stukjes op het parcours, de wind, het bonkige asfalt.

Geen uitslagen nog, wel al één wapenfeit: ik heb manlief verslagen, yeah tongue

Louise

19

Re: Tijdrit Almere 20 april

Leuk idd om jullie even te zien!
Ik heb er 28km van gemaakt, kon mezelf niet motiveren voor nog een ronde... maar met gem 32,2 ben ik dik tevreden.

Ik vond deze locatie trouwens top, veel gezelliger bij start/finish, na afloop nog even het terras op, het knallen op de dijk was fijn en bij de keerpunten even 'rust' voor mn lijf. Ja prima, van mij mogen ze hem hier blijven houden!

20 Laatst bewerkt door HansH (20-04-19 18:13:47)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Uitslagen staan er nu op..  Ik werd inderdaad gek van het slechte asfalt, oude parcours was gladder. Haalde je man nog in Louise, althans iemand met hetzelfde shirtje, dus ik dacht al dat je sneller was..  Ach ja, het blijven achterhoede gevechten, we zijn vooral wedstrijdvulling bij dit soort geweld smile

triathlon is 3x leuker!

21 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (20-04-19 18:44:24)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Dit was inderdaad flink stuiteren soms. En vorige rondje was zoveel sneller. Wel een nette tijd neergezet ondanks dat en wind, hitte en hooikoorts. Lekker tot t gaatje gegaan, maar nu wel helemaal gekookt...

Gelijk weer lol in gekregen, dat was wel mooi!

Uitslag is nog niet online, maar sws binnen 52 minuten en ruim 33 km/h.

22

Re: Tijdrit Almere 20 april

HansH schreef:

  Ach ja, het blijven achterhoede gevechten, we zijn vooral wedstrijdvulling bij dit soort geweld smile

Ja, het is jammer dat tijdritten niet een wat breder deelnemersveld hebben.

Mijn officiële eindtijd is 01:18:20, daarmee was ik 17e van 24 D40+.

Louise

23

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik 50:44 over 28 km, dat is zo'n 33.2 km/hr.

Daarmee ook in de achterhoede, 20/25 dames of 20/23 in AG. Moet ook wel serieus harder gaan fietsen om ooit mee te doen qua wedstrijd, is niet realistisch.

24

Re: Tijdrit Almere 20 april

Arnoutdv schreef:

Ik start ook, serie H50+
Nieuw parcours, dus zal wel even anders zijn.
Nu 3x op en neer over de dijk, met een lusje en 180 graden turns.
Dat is wel anders dan de 2 grote rondes van 21KM.

Het is voor mij altijd vroeg in het seizoen en alleen maar een peil-moment.
Vorige jaren altijd rond de 35KM/u gereden (1:12:xx)

Dat viel niet mee. Eerste ronde nog kunnen rijden wat ik gedachte had, maar ik kon doel vermogen niet vasthouden. Stevige briesje en vooral het slechte staat van het wegdek ging ook in het hoofd zitten. Eindtijd 1:12:58 :-(

Ik zat in groep 6, start vanaf 11:50
Sfeer was goed, heerlijk weer en mooiere lokatie dan midden in het niets in de polder.

25

Re: Tijdrit Almere 20 april

Maar dan heb je toch gewoon gereden wat je voorspeld had, en dat op een trager parcours dan verwacht? Chapeau hoor!