1 Laatst bewerkt door Jörgen (21-04-19 10:46:39)

Onderwerp: Luchtvervuiling door Paasvuren

Net alle spulletjes klaargelegd voor een rondje fietsen, maar vanwege de Paasvuren in Duitsland ga ik dat maar even uitstellen tot vanavond. Er hangt hier een behoorlijk scherpe brandlucht. De luchtkwaliteit blijkt in de hele omgeving slecht te zijn.

Genieten jullie ook zo van Pasen?

2

Re: Luchtvervuiling door Paasvuren

Hier trekt het al weg hoor (circa 50 km ten westen van de Duitse grens); ik ga over een kwartiertje een brick training doen en heb de was al buiten gehangen. In het westen zal het zo ook wel beter worden.

Het is elk jaar hetzelfde op 1e paasdag alleen met de oostenwind nu wat erger.

En vanavond kan ik niet trainen, want dan gaan we naar het paasvuur hier :-)

3

Re: Luchtvervuiling door Paasvuren

Hier is de lucht inmiddels ook weer opgeklaard. In de tussentijd maar uurtje op de Tacx gaan zitten...

4

Re: Luchtvervuiling door Paasvuren

Jörgen schreef:

Hier is de lucht inmiddels ook weer opgeklaard. In de tussentijd maar uurtje op de Tacx gaan zitten...

Ik had wel last van de troep in de lucht. Door de droogte en het geploeg hier is het ook enorm stoffig. Maar wel lekker getraind. Prachtig weer!

5

Re: Luchtvervuiling door Paasvuren

Goed kunnen trainen vandaag, is een zalig weertje.

6

Re: Luchtvervuiling door Paasvuren

Ik rook het vanochtend ja, toen ik op de fiets stapte. Toch heerlijk 4 uurtjes getrapt.

7

Re: Luchtvervuiling door Paasvuren

Ik deed een duurloopje vanochtend op de dijk. Eigenlijk net te harden, tranende ogen (versterkt door de hooikoorts). Leuk zeg, die tradities....

8 Laatst bewerkt door Jörgen (21-04-19 21:59:06)

Re: Luchtvervuiling door Paasvuren

Nog een plaatje, van een meetstation bij de hoogovens een stukje hiervandaan. Paars is 'zeer slecht'.

Vreemde traditie.