26 Laatst bewerkt door Duiksmurf (21-04-19 22:22:45)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Ik weet niet of het parcour nou echt zoveel trager was ...

Ik heb nu 1:10 gereden (met 19 knopen wind),
     5 minuten sneller als vorig jaar (9 knopen) en
     10 min sneller als twee jaar geleden (met 33 knopen wind)

Eindtijd was voor mij conform planning in ieder geval

Ook groep 6 trouwens, misschien was het mijn debuut bij de 50+
wat me net ff wat extra gaf ;-)

Grtz
D.

27

Re: Tijdrit Almere 20 april

Tijdritten in de UK is echt een ding, er worden vele, vaak kleine, tijdritten georganiseerd. 10k tot 100+k. Vandeweek kwam ik er nog een tegen. Nummers op de rug, paar borden langs de weg ('cycling race in progress') en marshalls bij de keerpunten (rotondes, wel zo makkelijk aangezien ze hier helemaal rotonde gek zijn, er is zelfs een Roundabout Appreciation Society!). Er deden denk ik 15-20 man mee. Wegen worden er overigens niet voor afgesloten, maar ze zoeken parkoersen die autoluw zijn of rijden op tijden dat er weinig verkeer is. Ook hill climbs doen ze wel schijnbaar. Maar zoiets als tijdrit Almere lijkt me toch leuker. Wat officieler, afgezette wegen, meer wedstrijdgevoel ook.

28 Laatst bewerkt door HansH (21-04-19 23:13:16)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Duiksmurf schreef:

Ik weet niet of het parcour nou echt zoveel trager was ....

Ik ben bang dat je gelijk hebt... Zag dat de toppers weer gewoon dik 47 per uur deden net als vorig jaar...  Dus ik vrees ook dat ik het parcours niet de schuld kan geven roll

triathlon is 3x leuker!

29

Re: Tijdrit Almere 20 april

Montanaman daar staat het UK echt voor bekend, in Ierland moet het nog populairder zijn. Gewoon kleinschalige tijdritjes van dorp naar dorp of een lusje trekken daar wekelijks honderden deelnemers.

30

Re: Tijdrit Almere 20 april

Oh, ik heb alleen maar mensen gesproken die langzamer waren dan eerder en/of dan verwacht, maar dat kan ook aan hen liggen natuurlijk.

Ze hebben wel leuke actiefoto's gemaakt, met de bloemetjes:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2019/04/tijdrit.jpg

En MontanaMan/Ronnyke - doen daar in UK/Ierland dan ook 'gewone' fietsers mee aan die tijdritten, of ook alleen maar superstrakke lui op tijdritfietsen met punthelmen en dichte achterwielen? Want de dominantie daarvan bij zo'n evenement als in Almere schrikt wel deelnemers af, lijkt me - mede daardoor ligt het gemiddelde niveau erg hoog.

Louise

31

Re: Tijdrit Almere 20 april

Lees er vaak wel iets over en volgens mij is dat idd voor iedereen weggelegd daar. Soort van volkssport zoals ze hier in groep in de polders rondrijden op zondag morgen. Almere lijkt me wel een mooi evenement maar vind het toch wat ver voor mij om even 40km te fietsen.

32

Re: Tijdrit Almere 20 april

ronnyke schreef:

Lees er vaak wel iets over en volgens mij is dat idd voor iedereen weggelegd daar. Soort van volkssport zoals ze hier in groep in de polders rondrijden op zondag morgen.

Wauw, gaaf!

ronnyke schreef:

Almere lijkt me wel een mooi evenement maar vind het toch wat ver voor mij om even 40km te fietsen.

Haha, ja, wij vonden het vanuit Rotterdam al op het randje: uur rijden enkele reis, voor 1u15 fietsen. Nou goed, voor zo'n keertje is het prima, zeker dus omdat er maar zo weinig gelegenheden zijn.

Louise

33

Re: Tijdrit Almere 20 april

Inderdaad zulke mooie actiefoto's altijd, en gratis big_smile

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/58382623_2321091231283229_4195600758000844800_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=30f2e1dbe0d34be5b30c4125625348be&oe=5D40CC40

34 Laatst bewerkt door MontanaMan (23-04-19 14:16:35)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Louise schreef:

En MontanaMan/Ronnyke - doen daar in UK/Ierland dan ook 'gewone' fietsers mee aan die tijdritten, of ook alleen maar superstrakke lui op tijdritfietsen met punthelmen en dichte achterwielen? Want de dominantie daarvan bij zo'n evenement als in Almere schrikt wel deelnemers af, lijkt me - mede daardoor ligt het gemiddelde niveau erg hoog.

Louise

Die keer dat ik meegedaan heb was er van alles wat, maar van niets veel. Er waren er een paar zonder front derailleur (minder drag), een zelfs met een single-speed en disc, er zijn er die hun schoenen aftapen, redelijk wat met opzetstuurtjes, en een paar op een 'gewone' racefiets. En dat alles op minder dan 30 man en vrouw totaal. Afgelopen week toen ik er voorbij fietste zag ik een aantal vrouwen op gewonen racefietsen, een paar tieners, en een vent met punthelm en disc.

Toffe fotos trouwens!

35

Re: Tijdrit Almere 20 april

Louise schreef:

Haha, ja, wij vonden het vanuit Rotterdam al op het randje: uur rijden enkele reis, voor 1u15 fietsen. Nou goed, voor zo'n keertje is het prima, zeker dus omdat er maar zo weinig gelegenheden zijn.

Vanaf september - april rijden we op de zaterdagen het hele land door voor waterpolo wedstrijden van 4x7 minuten.
Reistijd heeft alles met gewenning te maken. lol

36

Re: Tijdrit Almere 20 april

Gave foto's van de tijdrit!

37

Re: Tijdrit Almere 20 april

Mooie foto Linda!!

Louise, je had er ook een weekendje van kunnen maken...zondag heb ik 4 uur gefietst vanuit Almere langs de vecht e.o., je/jullie hadden zo meegekund hoor! Misschien volgend jaar wink

38 Laatst bewerkt door mstyz (24-04-19 13:03:01)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Hi allemaal,

Wat een feestje weer, de sfeer, de nieuwe locatie, de organisatie en natuurlijk het weer waren echt super top. Heel erg genoten. Ook al was er een u-turn, verder was het parkoers prima en met alle vrijwilligers goed afgezet.

Mijn prestatie was boven verwachting. Ik moest zoeken naar de juiste snelheid wind tegen, en ook wennen aan de 'pijn' die ik in trainingen mijzelf niet kan aandoen.

De wind zorgde voor veel invloed. Wind tegen rond 36kmh, wind mee rond 47kmh. Met goed resultaat 9/69 en avg van 41.7kmh.

Nu al zin in het verdere seizoen en dan wel met TT fiets!!

Groet, mstyz

39 Laatst bewerkt door Louise (24-04-19 19:38:34)

Re: Tijdrit Almere 20 april

Hedcandy schreef:

Louise, je had er ook een weekendje van kunnen maken...zondag heb ik 4 uur gefietst vanuit Almere langs de vecht e.o., je/jullie hadden zo meegekund hoor! Misschien volgend jaar wink

Wie weet - dit jaar was ik in elk geval heel blij dat ik zondag op tijd voor de buis zat om de finish van de AGR te zien - die had ik niet willen missen!

Leuk shirt, Linda!

Louise