26

Re: Beginners wetsuit

Dat het in het IJsselmeer is, maakt wel uit, ja, dat is wel kouder dan binnenwater.

Over wat goede/slechte/oude etc. wetsuits uitmaken: ik had eerst een goedkoop instapmodel dat eigenlijk net iets te groot was (ik had eerst een kleinere maat maar die scheurde gauw uit, dus toen kreeg ik deze als vervanger, wat wel aardig was, maar niet ideaal en nog steeds snel slijtage). Ik was er niet merkbaar sneller mee dan zonder wetsuit (ligging is sowieso vrij goed), ik droeg het alleen vanwege de kou.
Ik heb sinds afgelopen seizoen een veel beter en duurder wetsuit dat perfect past, nog niet heel veel mee gezwommen vanwege die snikhete zomer, maar wel gemerkt dat ik daar wél sneller in ben, en dat het me bovendien veel beter warm houdt. Ineens kan ik comfortabel in water van onder de 18 graden zwemmen, hiervoor niet.

Louise

27

Re: Beginners wetsuit

HansH schreef:
ferrarimanddw schreef:

En hoe zit dat dan met een oud wetsuit ten opzicht van geen wetsuit?
Ik heb nu van iemand een wetsuit geleend, maar dat is inderdaad al meer dan 10 jaar oud...

Een oud wetsuit helpt wel om je benen omhoog te brengen en is daardoor (bij mij...) nog steeds sneller dan geen wetsuit.... Maar als je een goede zwemmer bent met een goede ligging verwacht ik dat een oud wetsuit wel tegen de kou helpt, maar geen extra snelheid oplevert.

Als hij maar niet afremt wink

28

Re: Beginners wetsuit

davidr schreef:

Ah thanks. Dat wordt t op de maattabel vertrouwen!

De maattabel was helaas niet erg accuraat, dus de wetsuit kan weer terug...

Iemand bekend met een winkel in het zuiden van het land (omgeving Breda) waar wetsuits verkocht worden ?

Thanks !

29

Re: Beginners wetsuit

Sanden? https://www.triathlonaccessoires.nl/kla … e/contact/

30

Re: Beginners wetsuit

En anders in Uden.

https://www.triathlonwinkel.nl

31

Re: Beginners wetsuit

one2diveshop in Oosterhout heeft ook triathlon wetsuit (dus niet alleen voor duiken`)

https://www.one2diveshop.nl/c-3553101/h … n-kleding/

32

Re: Beginners wetsuit

Top! bedankt voor de tips !

33

Re: Beginners wetsuit

Gekke vraag misschien, maar onder wetsuit draag je dus een trisuit. Maar wat onder de trisuit? Niets meer? Of een speciaal sneldrogend ondergoed?

34

Re: Beginners wetsuit

sanger schreef:

Gekke vraag misschien, maar onder wetsuit draag je dus een trisuit. Maar wat onder de trisuit? Niets meer? Of een speciaal sneldrogend ondergoed?

Ik niets.

Je moet sneller dan de klos zijn.

35

Re: Beginners wetsuit

Niets inderdaad. Voor de dames alleen een sneldrogende bh, geschikt voor zwemmen, fietsen en lopen.

36

Re: Beginners wetsuit

sanger schreef:

Gekke vraag misschien, maar onder wetsuit draag je dus een trisuit. Maar wat onder de trisuit? Niets meer? Of een speciaal sneldrogend ondergoed?

Geen gekke vraag.
Ik draag niks onder een trisuit.

Net zo min als onder een wielerbroek, hardloopbroek of zwembroek.

37

Re: Beginners wetsuit

sanger schreef:

Gekke vraag misschien, maar onder wetsuit draag je dus een trisuit. Maar wat onder de trisuit? Niets meer? Of een speciaal sneldrogend ondergoed?

Ik alleen een sport bh, omdat ik zonder echt niet kan.
Maar de minder bedeelde dames doen er soms ook helemaal niets onder.

38 Laatst bewerkt door Tri-John (26-04-19 18:31:03)

Re: Beginners wetsuit

Zie je trisuit maar als wielerkleding, daar draag je ook geen ondergoed onder.
(De heren tenminste, bh’s heb ik weinig verstand van)

Als je een onderbroek/slip zou dragen geeft dit alleen maar wrijving en irritatie.

39

Re: Beginners wetsuit

Tri-John schreef:

Zie je trisuit maar als wielerkleding, daar draag je ook geen ondergoed onder

Als je een onderbroek/slip zou dragen geeft dit alleen maar wrijving en irritatie.

Ik heb daar geen last van. De triathlon en bij zwemmen zijn de enige sportevenementen zonder ondergoed. Voor de rest altijd met. Heb nooit begrepen waarom je zonder ondergoed moet lopen of fietsen als je nergens last van hebt. Maar goed, dat heb ik wel vaker.

Je moet sneller dan de klos zijn.

40

Re: Beginners wetsuit

Ok, thanks smile Dan gaan we dat ook maar eens proberen tongue