1

Onderwerp: Voeding tijdens Sprint triathlon

Omdat ik toch verwacht binnen de 90 minuten klaar te zijn, lijkt het met niet nodig om te eten. Wellicht halverwege het fietsen 1 gelletje om toch iets te hebben, maar in principe zou ik het met alleen drinken moeten redden, toch?

2

Re: Voeding tijdens Sprint triathlon

Ik heb bij een sprint alleen een halve bidon water of sportdrank bij me.
Vooraf goed eten en je hebt echt niets nodig hoor!

3

Re: Voeding tijdens Sprint triathlon

Bij een sprint neem ik altijd een gelletje zo'n 10-15minuten voor de start. Verder een bidon met niet al te geconcentreerde sportdrank erin op de fiets waar ik uit drink, meestal een halve bidon leeg.

4

Re: Voeding tijdens Sprint triathlon

De eerste sprints die ik deed nam ik een gel 5-10 min vantevoren, een bidon op de fiets en een gel vlak voor het einde van het fietsen, en dan nog eens water bij een aid station bij het lopen.
De laatste sprints die ik gedaan heb nam ik een gel 5-10 min vantevoren en had ik een bidon in parc ferme om uit te drinken in T2 (maar niet gebruikt) en wat water bij een aid station als het er was. Bij de laatste sprint tri kwam het er dus op neer dat ik een gel (met water) name 5-10 min vantevoren en dat was het, ging prima.

5 Laatst bewerkt door Louise (29-04-19 15:44:55)

Re: Voeding tijdens Sprint triathlon

Ik doe iets soortgelijks: net voor de start iets (gel, halve reep,  kleine krentenbol) met wat water, en verder doe ik een bidon met dorstlesser (dus 'lichte' sportdrank, isotoon) op m'n fiets, en die gaat meestal niet helemaal leeg. Je hebt meer nodig inderdaad, gezien de korte duur, en bij die hoge intensiteit zit eten al gauw in de weg.

Louise