2,651

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Vandaag bij TriPro geweest en triathlon-fietsschoenen gekocht (zwarte Lake's, was nog een verlaat verjaardagskado) en een aero helm (zwarte Giro). Nou gaan oefenen met de elastiekjes - heb ik nooit eerder gedaan!

Louise

Ben daar ook benieuwd naar! Schieten ze bijvoorbeeld niet in je derailleur?

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,652

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Als het goed is niet, maar ik ga het ondervinden - ik zal verslag uitbrengen!!

2,653

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De daad bij het woord: nee, de elastiekjes gaan niet in je derailleur zitten. Meestal bleven ze braaf aan de lus aan de schoen zitten, soms was er eentje foetsie. Eerste oefening geslaagd dus. Ik vond het nog wel een hele puzzel waar die elastiekjes dan aan vast moeten, maar gelukkig bood via google een oud-forumonderwerp soelaas. Het vergt nog wel wat meer oefening om er handig in te worden, maar dat is ook wel leuk, weer iets nieuws.

Louise

2,654

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bij mij links de snelspanner van het achterwiel en rechts aan de voor derailleur. Bij een kleine wisselzone doe ik soms onmiddellijk mijn schoenen aan maar bij een grote of lange altijd elastiekjes.

2,655

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Volgende week vertrekken we voor ruim twee weken op vakantie, dus nog maar een boek voor de rustige momenten aangeschaft:  A Life Without Limits van Chrissie Wellington.

2,656 Laatst bewerkt door Louise (29-04-19 15:48:41)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Bij een kleine wisselzone doe ik soms onmiddellijk mijn schoenen aan maar bij een grote of lange altijd elastiekjes.

Ja, zoiets dacht ik ook al, want het is best een beetje prutsen om je schoenen aan te krijgen zo, vind ik. Nouja, oefening gaat vast kunst baren, maar ik dacht ook al dat je wel moet opletten of het loont.

marcell schreef:

Volgende week vertrekken we voor ruim twee weken op vakantie, dus nog maar een boek voor de rustige momenten aangeschaft:  A Life Without Limits van Chrissie Wellington.

Veel plezier daarmee gewenst - ik vond het een goed boek, een van de betere van het genre.

Louise

2,657

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Garmin 735XT met Garmin hartslagband besteld op Amazon. Upgrade tov mijn tomtom cardio 3.

Slechts 269,-, in principe krijg je de hartslagband twv 99 euro dus gratis en het horloge is ook nergens goedkoper te krijgen.

Ben benieuwd, hij komt overmorgen binnen.

2,658

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na een hele fijne trisuit van 2XU te hebben gescoord op Wiggle nu ook een nieuwe wetsuit van 2XU binnengekregen via proswimwear.nl (scherpe prijzen voor zwemgerelateerd spul).

Het gaat om de P1: Propel in zwart/zilver! Hij zit prima en ik sta te p(r)opelen om het buitenwater in te gaan.

2,659

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Baby olie heb ik vandaag gekocht. En een doosje elastiekjes smile

2,660

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

net 2 grote bidons en een pot sportvoeding besteld. Volgende week fietsen in Frankrijk :-)

2,661

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Waar in frankrijk?

2,662

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zico schreef:

Garmin 735XT met Garmin hartslagband besteld op Amazon. Upgrade tov mijn tomtom cardio 3.

Slechts 269,-, in principe krijg je de hartslagband twv 99 euro dus gratis en het horloge is ook nergens goedkoper te krijgen.

Ben benieuwd, hij komt overmorgen binnen.

Nice! De mijne bevalt erg goed :-)

2,663

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Remco schreef:

Waar in frankrijk?

Iets ten westen van de Vogezen, in de Haute Saone. Gaan we al jaaaaaaaaaaaaaaren heen. Misschien dat ik bij mooi weer nog richting de Ballons rijdt. Vorig jaar de Planche des belles filles gereden in een kort maar zeer pittige ronde van 62km, pfff

2,664

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mooie omgeving om te fietsen. De Ballons zijn zeker de moeite waard. Nu hopen dat het mooi fietsweer wordt.

2,665

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb mij een nieuwe fietshelm gekocht, zwart met flashy geel. 99,95 euro leek mij een prima prijs toch? @ Laris ga je alleen om te fietsen of ben je van plan om daar ook te zwemmen en te rennen. En is de omgeving daar hiervoor geschikt? Lijkt me wel leuk om eens van omgeving te veranderen en bovendien is onze vakantie nog niet geboekt.

2,666

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zico schreef:

Garmin 735XT met Garmin hartslagband besteld op Amazon. Upgrade tov mijn tomtom cardio 3.

Slechts 269,-, in principe krijg je de hartslagband twv 99 euro dus gratis en het horloge is ook nergens goedkoper te krijgen.

Ben benieuwd, hij komt overmorgen binnen.

Ik ben hier ook al een tijdje heel erg blij mee. Meet zelf geen hartslag onder water dus daar komt die band goed van pas! Veel plezier er mee!

2,667

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zico schreef:

Garmin 735XT met Garmin hartslagband besteld op Amazon. Upgrade tov mijn tomtom cardio 3.

Slechts 269,-, in principe krijg je de hartslagband twv 99 euro dus gratis en het horloge is ook nergens goedkoper te krijgen.

Ben benieuwd, hij komt overmorgen binnen.

Het is wel een horloge dat al sinds september 2016 op de markt is. Vindt je het niet zonde om toch een hoop geld te betalen voor 2,5 jaar oude elektronica?

2,668

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hij is binnen en ga hem het komende weekend uitproberen.

Heb hem aangeschaft, mede door de veelal enthousiaste reviews op fora als deze en een vriend van me die hem ook heeft.
Qua software wordt hij geüpdatet en vond € 400,- plus voor een fenix of 945 teveel.
Ben ook een beetje bang gemaakt voor die haperende barometer bij de andere modellen.
Qua mogelijkheden kan hij alles wat ik wil.

Ik zal ergens volgende week nog een korte review achterlaten.

2,669 Laatst bewerkt door ArnoS (02-05-19 20:08:45)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zico schreef:

Ik zal ergens volgende week nog een korte review achterlaten.

Top!

2,670

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

bezigebij schreef:

Ik heb mij een nieuwe fietshelm gekocht, zwart met flashy geel. 99,95 euro leek mij een prima prijs toch? @ Laris ga je alleen om te fietsen of ben je van plan om daar ook te zwemmen en te rennen. En is de omgeving daar hiervoor geschikt? Lijkt me wel leuk om eens van omgeving te veranderen en bovendien is onze vakantie nog niet geboekt.

Ik ga lekker een week niet zwemmen maar wel rennen. Omgeving is heuvelachtig rond 300 m hoog met uitschieters naar wat hoger.

2,671

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De 735 is gewoon een goed horloge wat erg veel kan. En inderdaad die barometer...die is bij mij een keer in de 920 en 935 kapotgegaan. Bij de 920 een gereviseerde 'nieuwe' gekregen van Garmin, bij de 935 een gloednieuwe.

Vandaag nieuwe schoenen bestelt, was er wel weer aan toe. In december een loop meting gedaan bij TriPro. Ik had al een aantal jaren Saucony Guide schoenen, en bij TriPro 6-8 paar schoenen aan gehad en daar kwamen toch weer de Saucony Guides als beste uit. Omdat ik toch eens iets anders wilde proberen, en omdat ik dacht dat ze misschien zo goed aanvoelden omdat ik er zo aan gewend was, toen voor de tweede keuze gegaan, een paar 361. Maar vlak erna kreeg ik toch echt meer last van mijn hielen met lopen. Dat is langzaam beter geworden (niet op de 361 gelopen). Vorige week toch weer een keertje op de 361 gelopen en begon gelijk weer mijn hielen te voelen (zijn nog niet helemaal ok). De 361 hangen nu aan de wilgen, misschien haal ik ze er in de herfst nog een keertje uit als mijn hielen al een poos helemaal ok zijn. Dus maar weer een paar Saucony Guides bestelt, volgens mij mijn 9e paar inmiddels, ze heten nu Guide Iso.

2,672

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

De review van de 735 XT volgt van het weekend, voorlopig in ieder geval erg blij en tevreden mee.

Gister voor dit seizoen dan toch maar een (tweedehands) tijdrijder aangeschaft.

Apex Skylar Pro Carbon L met Campagnolo super record afmontage en Zipp 404 firecrest full carbon wielen.

Heel blij mee, ziet er gaaf uit en is hopelijk ook snel. Binnenkort echt testen op de ringvaart.

2,673

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

zico schreef:

Gister voor dit seizoen dan toch maar een (tweedehands) tijdrijder aangeschaft.

Apex Skylar Pro Carbon L met Campagnolo super record afmontage en Zipp 404 firecrest full carbon wielen.

Heel blij mee, ziet er gaaf uit en is hopelijk ook snel. Binnenkort echt testen op de ringvaart.

Even gegoogled, supergaaf ! Wist je je precieze maat voordat je deze kocht ?

Heel veel plezier ermee!

2,674

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn eigen maten weet ik redelijk door een redelijke bikefitting bij fietsenwinkel.nl voor mijn normale racefiets.

Was alsnog een gok omdat het een stukje rijden was van Amsterdam naar Eindhoven. Maar na wat meten, sleutelen en stellen lijkt hij te passen. Crankas tot voorzijde triathlonzadel staat nu gelijk aan crankas tot midden zadel normale racefiets. Is een klein beetje hoger tot het midden van mijn triathlonfiets dus.

Of het echt comfortabel is zal ik pas weten na een ritje van 50k plus.

Fiets is in top staat dus ben er erg blij mee. Wielen zijn ook top.

2,675

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar dacht juist dat je op een tt bike je zadel normaal een stuk verder naar voren hebt dan op de racer?