1 Laatst bewerkt door erwin.boone34@gmail.com (02-05-19 15:40:53)

Onderwerp: Hallo collega's : Open water zwemmen voor 3ahtlon - zeeuws vlaanderen

Collega sporters,

Ik verblijf sinds 3 jaar in Zeeuws-Vlaanderen en ik ben al een hele tijd op zoek naar een plaats waar ik kan trainen voor het open water zwemmen onderdeel van de 3athlon. Ik woon in de buurt van Axel/Terneuzen. Alle adviezen in welkom ook eventuele trainingsmaatjes …
Ik hoor het graag
Erwin

2

Re: Hallo collega's : Open water zwemmen voor 3ahtlon - zeeuws vlaanderen

Ik woon tegen zeeuws vlaanderen en zwem vaak in het haventje van Paal maar mocht je een ander water weten wil ik altijd wel een keertje met je meegaan. Aan het eilandje tussen Axel en Absdaele is het ook mooi maar de waterkwaliteit zou daar niet optimaal zijn. De triatlon van Terneuzen die zwemt in de Otheensche kreek maar ik weet niet of je daar zo mag zwemmen en aan camping de vogel in Vogelwaarde word ook vaak door triatleten gezwommen.

3

Re: Hallo collega's : Open water zwemmen voor 3ahtlon - zeeuws vlaanderen

Bedankt voor je reactie,
Via Gemeente Terneuzen vernam ik dat je in de Otheense Kreek mag zwemmen maar met een veiligheidsboei. Uiteraard zwem ik het liefst NIET alleen in open water, dus als er gegadigden zijn. Let wel ik start nu pas terug op sinds inactiviteit van 7 jaar. Dwz +17kg (aan het diëten), en nog geen meter gezwommen. Wel al +2.000km fietsen op de teller sinds 1/1/2019. PS : morgen Kloosterzande (75km) vanuit Axel op parcours in Absdale.
Altijd 1/4 3thlons gedaan (30-tal) hoofdzakelijk in België (3x Brugge, 3x Viersel, 2x Brasschaat, 3x Berlare…), nu woonachtig in het mooie Axel. Dus Otheense Kreek (ken ik al) lijkt mij ideaal. Als er nog liefhebbers zijn hoor ik het graag.
De 1/8 van Terneuzen op 9/6/2019 komt te vroeg (nog geen meter gelopen ... eerst gewichtsverlies)

4

Re: Hallo collega's : Open water zwemmen voor 3ahtlon - zeeuws vlaanderen

Mocht je eens gaan zwemmen daar zet je het maar op dit forum en mischien sluit ik dan wel aan. Axel kom ik bijna dagelijks met de fiets op training dus dat ken ik wel een beetje.

5

Re: Hallo collega's : Open water zwemmen voor 3ahtlon - zeeuws vlaanderen

Als ik buiten zwem dan is het in het water bij camping de Vogel. Zwemclub de Honte en ZCKoewacht doen daar ook hun buitentrainingen. Ik zwem allen niet op regelmatige basis buiten, beetje ad-hoc stijl. Gisteren was ik van plan te gaan om voorbereid te zijn op de tri van Geel. Maar met een buitentemperatuur van 8,5 graad heb ik er maar vanaf gezien.

De triatleten uit Terneuzen zwemmen wel regelmatig in de otheense kreek, soms ook in de braakman. Je zou eens kunnen informeren bij de organisator van tri terneuzen(Dennis Florussen) om mee te zwemmen.

6

Re: Hallo collega's : Open water zwemmen voor 3ahtlon - zeeuws vlaanderen

Dennis is hier ook lid van het forum trouwens. Ikzelf doe zondag ook mee in geel.