1

Onderwerp: BK Duathlon Geluwe

Staat er komende zondag iemand vanop dit forum aan de start van deze wedstrijd?
Of mss iemand die deze reeds wedstrijd reeds in het verleden heeft gedaan.

Voor mij wordt het mijn eerste duathlon (na 5jaar bezig te zijn met triathlon) en kijk er wel naar uit, ondanks de mindere weersvoorspellingen

2

Re: BK Duathlon Geluwe

Jep, bij mij sinds 2014 een jaarlijkse afspraak. Doorgaans de hardste wedstrijd van het jaar. Duatlon is toch meer afzien dan triathlon voor mij, ook al is mijn zwakste punt er niet bij.

Het is de tweede keer non-drafting en eerste keer langere afstand. Voordien was het tegelijk met Gent-Wevelgem en die editie enkele jaren terug toen de renners daar de gracht in waaiden was het tijdens deze duatlon ook hard vasthouden aan het stuur bij het afkomen van een brug. Nu is de datum ietsje later dankzij dat BK, maar toch weer een beetje voor flandriens.

Normaal rijden we weer over een kasseiklimmetje, wat uiteindelijk toch in de benen kruipt. We doen diezelfde klim normaal ook bij het lopen, maar misschien is dat nu aangepast. Maar sowieso wel een beetje omhoog lopen, en altijd met een hoog niveau aan deelnemers. Dat gaat nu nog meer zo zijn dankzij het BK. Seppe Odeyn lijkt me de favoriet. Ik vul de hoop een beetje.

3

Re: BK Duathlon Geluwe

Ik denk deze wedstrijd ook ooit eens mee te hebben gedaan maar dat is al heel lang geleden. Is wel een van de oudste duatlons van Belgie intussen denk ik.

4

Re: BK Duathlon Geluwe

Flandrien weer zal het in ieder geval zijn.
Is het veel draaien en keren of eerder lange rechte stukken?

Ik had ook al gelezen dat het niveau van de duathleten hoger is als triathleten.
We zullen wel zien waar we uitkomen. Voor mij zal het een goeie trainingsprikkel zijn

5

Re: BK Duathlon Geluwe

Hier mijn Strava rit van vorig jaar: https://www.strava.com/activities/1471476911
Er zitten wat dalende stukken in waar een beetje feeling wel helpt. En wat oplopende stukken waar als de wind een beetje tegenstaat het voor iedereen harken lijkt. Toch wel redelijk draaien eigenlijk. Goed indelen is de boodschap, zeker met nu nog eens 10km lopen erna. Ik was altijd al redelijk kapot na bijna 40km en voordien 8km, nu drastisch meer fietsen en een beetje meer lopen.

6

Re: BK Duathlon Geluwe

Succes aan beide ik zal morgen weer voor een 5 tal uurtjes in de polders uithangen. Was vandaag wel een raar zicht met winteroutfit aan en witte bermen van de sneeuw en hagel terwijl het al Mei is.

7

Re: BK Duathlon Geluwe

Zoals gezegd, zwaarste wedstrijd van het jaar weer voorbij. Gestart aan 3:30 voor de eerste km (ik start snel en bij pure stratenlopen is dat soms goed voor de kopstart en meestal toch zeker mee met de eersten, daarna zakt mijn tempo sowieso wel) en ik denk dan rond 30e positie of zo.

Fietsen was heftig dankzij de wind en het veranderde parcours. Het is te zeggen, we deden het in een andere volgorde dan ik gewend was. Eerste kilometers gewoon tegen de wind en heel de tijd een beetje omhoog. Goed doseren was dus de boodschap.

Dan nog eens vertrekken voor 4 rondjes (vorige jaren 1 grote ronde en 1 kleine ronde bij de start om op 8 en 7 uit te komen, dit was dus nieuw). Gehoopt om het tempo van vorig jaar te evenaren en dat is net gelukt. Onderweg mijn broer tegengekomen die een rondje achter lag en die nog wat aangemoedigd.

Nadien friet en bicky burger en een Omer. Het is een Belgisch kampioenschap, dan mogen de clichés wel bovenkomen.