1

Onderwerp: Welk opzetstuur voor gewone racefiets

Het ziet er naar uit dat ik de Ventouxman toch maar op een gewone racefiets ga doen, dus ik ben op zoek naar een opzetstuur. Tips, suggesties, welke bevallen goed? Ik ga hem niet heel vaak gebruiken, schat ik in, dus ik wil er ook geen honderden euro's aan uitgeven.

Heeft iemand nog wat liggen? Ik heb een 31,8 mm stuur.

2

Re: Welk opzetstuur voor gewone racefiets

Ik heb hem bij bol.com gekocht. 2 tientjes dacht ik.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Welk opzetstuur voor gewone racefiets

Wat heeft je voorkeur, een I bend (rechte staven) of een J bend (dan zijn je polsen dus meer in een neutrale stand).

Zelf heb ik grote voorkeur voor die laatste.
Heb nog een setje van profile design liggen evt, er moeten alleen nieuwe pads op maar deze zijn los te verkrijgen.
Bij interesse stuur maar pb wink

4

Re: Welk opzetstuur voor gewone racefiets

Ik heb de BBB BHB-58.
Bevalt goed, maar heb er alleen een paar maandjes binnen mee gefietst.

5

Re: Welk opzetstuur voor gewone racefiets

arnosmit schreef:

Het ziet er naar uit dat ik de Ventouxman toch maar op een gewone racefiets ga doen, dus ik ben op zoek naar een opzetstuur. Tips, suggesties, welke bevallen goed? Ik ga hem niet heel vaak gebruiken, schat ik in, dus ik wil er ook geen honderden euro's aan uitgeven.

Heeft iemand nog wat liggen? Ik heb een 31,8 mm stuur.

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en … ousPage=lr

Zoiets via marktplaats kopen en dan na de Ventouxman voor hetzelfde bedrag verkopen. Of die van Hedcandy kopen natuurlijk, dat kan ook wink En fiets er wel een paar keer mee, je zit op de racefiets waarschijnlijk toch een stuk verder naar achteren dan op je tijdritfiets.

6

Re: Welk opzetstuur voor gewone racefiets

Maca944 schreef:

En fiets er wel een paar keer mee, je zit op de racefiets waarschijnlijk toch een stuk verder naar achteren dan op je tijdritfiets.

Klopt helemaal. Ik heb mijn zadel een krappe 8 mm naar voren moeten schuiven.

Je moet sneller dan de klos zijn.

7

Re: Welk opzetstuur voor gewone racefiets

Decathlon heeft er ook 1, waarbij de armpads een eigenbeugel hebben. Is net geen 40euro. Heb deze zelf sinds zaterdag op de fiets gezet om te kijken of het bevalt een ligstuur.