51

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Perry87 schreef:

Spam misschien? Moet ik het anders even naar je doorsturen? Ik zie dat de informatie nog niet op de website staat.

Nee dank je, heb het op Facebook al gezien.
De KNMI belooft nu zelfs een zonnetje voor morgen, zal zo te zien allemaal wel mee gaan vallen met de kou dus smile

52

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Buus schreef:
Perry87 schreef:

Spam misschien? Moet ik het anders even naar je doorsturen? Ik zie dat de informatie nog niet op de website staat.

Nee dank je, heb het op Facebook al gezien.
De KNMI belooft nu zelfs een zonnetje voor morgen, zal zo te zien allemaal wel mee gaan vallen met de kou dus smile

Misschien kun je zelfs je wetsuit thuislaten wink

53

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

LET OP: STARTTIJDEN TRI BOSBAAN AANGEPAST
Hi Remco,

Op dit moment is de watertemperatuur 14,6 graden we zullen morgen een definitieve meting doen (een uur voor de start conform het reglement van de NTB), maar het lijkt erop dat alle seinen op groen staan om gewoon te zwemmen.

We kunnen ons echter voorstellen dat er mensen zijn die erg tegen het zwemmen opzien, voor deze mensen hebben we de mogelijkheid om te starten met een Run - Bike - Run.

Hierdoor zijn er wijzigingen in de starttijden
10.00 uur Run - Bike - Run serie (5 - 20 - 2,5)
10.45 uur Wave 1
11.30 uur Wave 2
12.15 uur Wave 3
13.00 uur Wave 4
13.45 uur Wave 5 & 6

Mocht je gebruik willen maken van de Run - Bike - Run serie dan kun je je morgenochtend om 8.30 uur melden bij de inschrijftent.

54

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Dat was de mail.

De oude planning was:

ZATERDAG 11 MEI 2019
TIJD    ACTIVITEIT
8:30 – 14:15 uur    Registratie en Bike Check-in open
10:00 uur    Wave 1: Sprint afstand individueel
10:45 uur    Wave 2: Sprint afstand individueel
11:30 uur    Wave 3: Sprint afstand individueel
12:15 uur    Wave 4: Sprint afstand individueel
13:00 uur    Wave 5: Sprint afstand individueel
13:45 uur    Wave 6: Sprint afstand individueel en estafette
15:00 uur    Prijsuitreiking
16:30 uur    Bewaakte wisselzone opgeheven

55

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Wat is de grens waaronder niet meer gezwommen wordt?

56

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

13 graden

57

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Top dat ze de mogelijkheid bieden om een r-b-r te doen ipv zwemmen helemaal afschaffen. Las laatst ook dat mensen klaagden over de eerste IM 70.3 in Griekenland, waar de zee wat ruw was. Sommigen hadden het zwemmen gecancelled willen zien, daar zou ik zelf erg teleurgesteld over zijn geweest. Mooi dat de organisatie van de bosbaantriathlon zo flexibel is om opties te bieden.

58

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Helemaal mee eens. Zeer goede optie gecreëerd zo.
Kan me ook voorstellen dat dit voor Zandvoort ook een optie is als de zee niet optimaal is, dat ze daar alleen de ‘goede’ zwemmers het zwemmen laten doen ofzo. Al is dat wel een lastigere kwestie dan de bosbaan.

59 Laatst bewerkt door HansH (11-05-19 00:27:42)

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Als ik het allemaal zo lees wordt triathlon een beetje voor watjes... Het hoort er allemaal bij! De regels zijn in het ntb reglement toch echt duidelijk. Maar ja, het gaat steeds meer om geld verdienen... Trio triathlons... RBR omdat het water te koud is of de golven te hoog.... Verdikkie, het is een triathlon. cool

triathlon is 3x leuker!

60

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

HansH schreef:

Als ik het allemaal zo lees wordt triathlon een beetje voor watjes... Het hoort er allemaal bij! De regels zijn in het ntb reglement toch echt duidelijk. Maar ja, het gaat steeds meer om geld verdienen... Trio triathlons... RBR omdat het water te koud is of de golven te hoog.... Verdikkie, het is een triathlon. cool

+1. Als het makkelijk zou zijn was triathlon drukker geweest dan de rij voor het concert van Ali B.

Je moet sneller dan de klos zijn.

61

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

mcguyver schreef:

+1. Als het makkelijk zou zijn was triathlon drukker geweest dan de rij voor het concert van Ali B.

Gelukkig zijn echte triathlons zoals Klagenfurt, Frankfurt en Roth nog steeds binnen een dag uitverkocht.... Dus er zijn nog steeds liefhebbers smile

triathlon is 3x leuker!

62

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Achteraf gezien gedoe om niks. Dit kwam toch akelig dicht in de buurt van het ultieme triathlon weertje. Beetje koude voetjes met het wachten voor de start, maar dat mag geen naam hebben.

1:14:00, niet echt tevreden. Zelfs tot twee keer toe kort gewandeld. Wel 2 minuten sneller dan afgelopen najaar.

63

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Buus schreef:

13 graden

Nee hoor, 12

64

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Was een leuke dag. Tevreden over de prestatie, alles zonder brokkken en problemen en het weer was een kadootje. Parcours was wel okee, dat ophaalbruggetje is wel listig, ik kwam daar steeds los met mn achterwiel omdat ik er toch vrij hard overheen ging. Die omkleedruimte en massage die ze op de website vermelden zag ik nergens, de wattbikes stonden er wel maar werden niet echt gebruikt... Bij de finish was een waar smörgåsbord aan lekkere dingen.

65

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

De massage was direct aan de finish, achter het snoepgoed. In het gebouw van de roeivereniging kon je douchen.

66

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Helemaal niet gezien. Ach, maakt niet uit. Ik heb een topdag gehad.

67

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Ja die snoeptafel aan de finish, daar staan Lars zn triathlons wel om bekend haha!

68

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Zelfs taart dit keer.

69

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Prachtige dag gisteren! M’n tweede (sprint)triathlon ooit en ruim 6 minuten van mn PR af. Water was in het begin wel koud, maar dat mocht de pret niet drukken. Had nog niet eerder een race gezwommen met wetsuit, transition 1 was dus ook compleet nieuw voor me. Ook erg blij met de snoeptafel bij de finish! Op naar mn eerste OD over 3 weken in de Haarlemmermeer!

70

Re: Bosbaantriathlon 11 mei: advies voorbereiding ?

Leuk.

Dit was mijn derde triathlon en voor mij ook voor het eerst met wetsuit. Eerste keer deze afstand. Ik had zowel bij het zwemmen als bij het lopen een PR. Ondanks de korte afstand was ik helemaal op bij de finish. In 2017 en 2018 een 1/8 gedaan. Als ik kijk naar het totaal aantal deelnemers en mijn positie zat ik in 2017 bij de snelste 57%, 2018 45% en nu 21%. Zit een stijgende lijn in. Of het deelnemersveld is anders, dat kan natuurlijk ook.

Mijn eerstvolgende is ook de Tri hard Olympic Distance Haarlemmermeer op 2 juni. Ben benieuwd hoe ik ga varen op een wat langere afstand. Hopelijk lukt het me dan ook om het tempo er in te houden. Ik heb in juni ook nog een 1/4 en een 1/3 in de planning.