1

Onderwerp: IM 70.3 Mallorca 2019

Staan er hier nog mensen aan de start? Dit wordt mijn vierde deelname en wederom gaan we met het hele gezin in de meivakantie die kant op. Ik benader het dit jaar als een A-wedstrijd in plaats van als een opwarmertje voor het seizoen, eens kijken hoeveel verschil dat gaat maken. Kwalificatie voor het wk in Nice zal heel lastig worden hier, maar een tijd rond de 4u40m moet toch wel haalbaar zijn (ijs en weder dienende uiteraard).

2

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Maca944 schreef:

Staan er hier nog mensen aan de start? Dit wordt mijn vierde deelname en wederom gaan we met het hele gezin in de meivakantie die kant op. Ik benader het dit jaar als een A-wedstrijd in plaats van als een opwarmertje voor het seizoen, eens kijken hoeveel verschil dat gaat maken. Kwalificatie voor het wk in Nice zal heel lastig worden hier, maar een tijd rond de 4u40m moet toch wel haalbaar zijn (ijs en weder dienende uiteraard).

Hoe is het gegaan Maarten? Je uploads op Strava zien er in ieder geval indrukwekkend uit!

3

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Dank, het ging wel goed eigenlijk, alleen niet zo hard als ik had gewild (maar dat is eigenlijk nooit het geval).

Hier een verslagje van de wedstrijd:

http://www.amstelracing.nl/triathlon/20 … orca-70-3/

4

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Mooi verslag Maarten en vooral mooie tijden!

5

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Mooi verslag Maarten, nogmaals gefeli met je pr.
Zuur van de auto, dat hadden ze wel wat beter mogen aangeven...

6

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Mooi verslag! En een top prestatie wink

7

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Leuk verslag, lijkt me prachtig om een keer mee te maken zo'n IM70.3 in Mallorca.

8

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Mooi verhaal, en dito prestatie - wel lullig van die auto ja.
Praktisch vraagje: had je een fiets gehuurd daar?

Louise

9

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Dank allen!

@Louise, ik heb mijn fiets laten vervoeren door Wim Vandriessche voor de gezinsvakantie en ik mocht hem stallen in het hotel van Eric van der Linden voor de periode dat ik er niet was.

Vwb de auto, het stond zeker niet goed aangeven en dit was ook anders dan de vorige keren. Maar goed, die argumenten gaan bij de lokale politie geen hout snijden dus gewoon slikken en doorgaan.

10

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Leuk verslag! Leuk idee ook om het eigenlijk met de gezinsvakantie te combineren.

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat kost het nu om je fiets zo te laten vervoeren?

11

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

sanger schreef:

Leuk verslag! Leuk idee ook om het eigenlijk met de gezinsvakantie te combineren.

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat kost het nu om je fiets zo te laten vervoeren?

Dank! Het was een euro of 200. Per whatsapp spraken we een plek af bij mij in de buurt waar ik mijn fiets heenbracht (en later weer ophaalde). Op Mallorca hetzelfde. Ik heb mijn fiets in het verleden ook wel meegenomen met een fietskoffer, afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij ben je dan rond de 100 euro kwijt. Het voordeel nu is dat ik niet beperkt ben bij mijn reis naar en van de luchthavens. Met name op Mallorca betekent dit dat ik een normale auto kan huren. Daarnaast is reizen al genoeg 'gedoe' en dit scheelt dan weer.

12

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

Best wel prijzig, maar inderdaad: je fiets zelf meenemen is een boel gedoe en stresserig.

13

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

En dan weer voor mijn nieuwsgierigheid. Heb je de fiets meegenomen vanwege de combi vakantie en wedstrijd, of is er een andere reden dat je geen fiets gehuurd hebt?

14

Re: IM 70.3 Mallorca 2019

ferrarimanddw schreef:

En dan weer voor mijn nieuwsgierigheid. Heb je de fiets meegenomen vanwege de combi vakantie en wedstrijd, of is er een andere reden dat je geen fiets gehuurd hebt?

Ik wilde de 70.3 op mijn eigen tijdritfiets doen. Een racefiets is op dit parcrous aanzienlijk langzamer en het huren van een tijdritfiets, wat tegenwoordig kan via de IM organisatie, is behoorlijk prijzig.