1

Onderwerp: Omkleden in T1 en T2

Hallo

Voor mijn komende IM70.3 overweeg ik om me "volledig" om te kleden in T1 en T2. Nieuwe fiets rijdt prima, geen probleem met zit of zadel, maar laatst net aan 100 gereden in mijn Trisuit (droog) en dat voelt nogal "Spartaans". In Almere 40km gereden uit het water vandaan, nat dus ... weet niet of ik dat 90km aan durf. Beurs van de fiets komen is ook zo wat als je daarna nog moet lopen ...

Nu staat in in de regelgeving, zeker bij de Ironman, op meerdere plekken iets over "public nudity" en "indecent exposure"
Hoe ruim valt dat te interpreteren??

Als ik mezelf verstop in een XXXL t-shirt ... kom ik daar dan mee weg?? Ook geen zin in een DSQ van een chagerijnige marshal die daar netjes zijn werk doet?

Fietsbroek over mijn trisuit lijkt met ook niet te werken evenals een zwembroek (speedo dan) onder een fietsbroek ...

Please advise ;-)

Grtz
D.

2

Re: Omkleden in T1 en T2

Wat ik me kan herinneren is dat er meestal wel een omkleedtent aanwezig is, waar mannen en vrouwen gescheiden worden. Hier kun je gebruik van maken (in Luxemburg was dit volgens mij zelfs verplicht), maar je kunt je ook buiten op een bankje omkleden. Volgens mij zou je je dan volgens mij dus prima om kunnen kleden. Mocht dit niet het geval zijn, is wellicht een Dixi nog een optie?

3

Re: Omkleden in T1 en T2

Wat is precies het probleem met je trisuit? Die van mij is na een paar kilometer wel droog, dus om die reden zou ik niet omkleden. Wellicht kun je dan beter investeren in goede kleding?

Met een goed zadel zou comfort ook geen probleem moeten zijn.

4

Re: Omkleden in T1 en T2

Als je een handdoek ombind doet niemand echt moeilijk.
Maar decathlon heeft handige dingen, een soort poncho van badstof, waaronder je je ding kunt doen.
Misschien is dat wat voor je?
Ik gok dat je het vind bij hun zwem- of surf afdeling.

5 Laatst bewerkt door HansH (20-05-19 19:19:07)

Re: Omkleden in T1 en T2

Bij elke 70.3 is een omkleed tent. Dus dat is je oplossing. Maar als je een goede trisuit hebt, zie ik daar zelf het nut niet van in. Ook mijn laatste hele gewoon met trisuit gedaan.... Geen moment last van gehad. En je kunt een losse 100km niet vergelijken met een wedstrijd. Dan zit je in de flow.... Heb me bij mijn eerste hele wel ook omgekleed (in de tent), omdat ik wat meer comfort wilde. Kost een paar minuten extra, dus als het jou plezierig lijkt, dan kan het. Bij veel 70.3 loopt het pad gewoon door die tent heen, dus dat is het probleem niet. Ik neem aan dat de wisselzone al op de site staat, dus dat zal al aangegeven zijn... Welke ga je doen?

triathlon is 3x leuker!

6

Re: Omkleden in T1 en T2

Die tenten incl scheiding zijn hier ook ja, mooi dat daar wat "meer" mag

@HedCandy die poncho's ga ik ff naar kijken, mischien nog handiger als een XXXL t-shirt
Handdoeken hebben de nare neiging om juist op het moment supreme los te schieten...

@HansH... ik ga volgens mij jouw "favoriet" doen: die in het land van de 1000 heuvelen ... Kraichgau ;-)

Probleem zit niet in de spullen, maar meer in wat onzekerheid over de nieuwe combi ervan en tijd om verder te testen is er niet
Als ik  me 90 km lang ga zitten afvragen of ik misschien pijn in mijn r**t krijg, dan weet ik wel wat er gebeurd ...
Die ene minuut extra omkleden pak ik dan ruim terug ;-)

Ik denk er nog ff over na, thx

grtz
D.

7 Laatst bewerkt door HansH (20-05-19 20:57:18)

Re: Omkleden in T1 en T2

Ja, mijn "favoriete" 70.3 heeft tenten, maak je geen zorgen smile. En daar mag je je gewoon omkleden zonder gedoe. Dus die handdoeken heb je niet nodig.. Je kunt er ook even uitrusten na die 1000 heuvels..

Heel veel plezier daar, en geniet ervan!

triathlon is 3x leuker!