2,701

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het plaatje is een kruisje bij mij, maar ik denk dat ik me er wel wat bij kan voorstellen (kende het helemaal niet). Dank!

2,702

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Over bellen gesproken. Ik merkte dat bellen heel vaak niet gehoord werd, dus heb hem van mijn stuur gehaald.
Ik roep nu gewoon altijd ‘pardon!’ En dat werkt veel beter. Alleen roepen mensen me nu soms na dat ik ook wel even had kunnen bellen.
Wat vinden jullie daarvan?

2,703

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik doe dat ook vaak, ja, ik heb op m'n racefiets wel, maar op de TT-fiets geen bel. Je doet het in de ogen van anderen (racefietsershaters) toch nooit goed: als je wat roept, ben je agressief, als je belt ook, en als je niks doet, moet je juist bellen/roepen... Dus het is wat mij betreft om het even.

Louise

2,704

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een bel en gebruik hem ook.
Maar vorige week moest ik behoorlijk remmen omdat 2 fietsers van rechts het fietspad opdraaiden zonder iets naar links te kijken (ik had in deze voorrang).
Daarna ging ik er voorbij, maar omdat ik mn handen vol had met remmen kon ik niet ook nog bellen, dus riep ik: tingeling!
Bij het voorbijgaan kreeg ik te horen: heb je geen bel?
Toen heb ik licht geirriteerd geroepen, je hoort me zo toch ook?
Not my style om daarop te reageren, maar ja, door die actie daarvoor...

Normaal krijg ik nooit commentaar op een tingeling overigens. Moet ook gewoon kunnen. Het gaat om de vraag voor ruimte om te passeren.

2,705

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

denniss schreef:
Hedcandy schreef:

Die badmuts is heel fijn!
Heb m al vaak gebruikt aan het begin vh seizoen met zwemmen.
Ik zal je wel herkennen bij de Brouwersdam dan, gok dat ik hem ook onder de badmuts vd organisatie draag wink

Mag niet een neopreen badmut onder je eigen badmuts, je mag niks anders van neopreen aan behalve je wetsuit..

Ik begreep op Facebook dat de organisatie een extra neopreen badmuts wel toelaat :-)

2,706

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vadaag bij de duintriathlon mocht ik met de neopreen badmuts starten. En was ook wel zo fijn!

2,707

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ja, de regels vd NTB zijn er niet duidelijk over.
Ik ben er vandaag ook mee gestart, prima!

2,708

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na lang speuren, uitvlooien etc gisteren mn nieuwe MTB besteld.
Komt bij Canyon vandaan dus het is nu ongeduldig wachten tot half augustus.
Maar goed, zit nu toch op de racefiets, mtb-en doe ik pas weer in het najaar.

2,709 Laatst bewerkt door jolienspoler (20-05-19 16:44:17)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een half jaar geleden nieuwe hardloopschoenen gekocht, maar ik bleef maar blaren krijgen/houden. Dus toch maar een nieuw paar aangeschaft: Brooks Adrenaline 19 gts. Bevallen tot nu toe erg goed! Geen blaren meer!

Daarnaast ook nog eens een nieuwe (lees: tweedehands) fiets aangeschaft. Mijn Giant OCR die ik vorig jaar heb gekocht om eens te kijken of de triathlonsport iets voor me is (spoiler: ik vind het leuk!!) heb ik nu geupgrade naar een Giant Defy Aluxx. Nog steeds geen hoog segment fiets, maar ik ben er zo blij mee! Het oplopende frame geeft me meer comfort waardoor schouder- en nekklachten meteen minder zijn. Hij schakelt makkelijker en is gewoon iets moderner. Met aerobars van BBB erop denk ik dat ik hier zeker een paar jaar mee door kan, gezien ik geen ambities heb om voor de langere afstanden te gaan.

Ten slotte nog een paar nieuwe snelveters gekocht. Ik ben klaar voor mijn eerste wedstrijd van het seizoen aankomende zondag!! smile

2,710

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Alvast veel plezier en succes gewenst Jolien!

2,711

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Garmin Forerunner 945....

Ik heb de afgelopen maanden talloze argumenten verzameld om de aanschaf van een exorbitant duur horloge te rechtvaardigen. En toen kwam de aankondiging van deze nieuwe forerunner die zelfs nog meer functies had dan de fenix 5 plus!!

Bovendien heb ik vorige week mijn windsurf gear verkocht en dat was net genoeg om h'm te kopen. Een oude hobby verkopen om in een nieuwe hobby te investeren, zullen we maar zeggen. Ahum.

2,712

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ga je geen spijt van krijgen!!

Ik heb een paar jaar geleden de 735xt gekocht toen ie net uit was en even later nog de edge 820. Beide dure speeltjes, maar dagelijks erg veel.plezier van en geen seconde spijt van gehad...

2,713

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb (wéér) een nieuwe zwembril gekocht. De speedo futura biofuse flexiseal.
Deze lijkt het nu goed te doen, hoezee! Goede pasvorm, beslaat niet en loopt geen water in. Het is een groot feest onder water nu.

2,714

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heb hier een 935 en ook een edge 820. Heb wel naar een 945 gekeken. Erg mooi, kan HEEL ERG VEEL, maar kan het nog niet aan mezelf rechtvaardigen om hem te kopen. Misschien als mijn vriendin haar familie in de VS bezoekt. Ben erg tevreden over de 935 verder smile , maar als wetenschapper vind ik cijfertes leuk, en de 945 levert nog meer cijfertjes big_smile

2,715

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik doe dat ook vaak, ja, ik heb op m'n racefiets wel, maar op de TT-fiets geen bel. Je doet het in de ogen van anderen (racefietsershaters) toch nooit goed: als je wat roept, ben je agressief, als je belt ook, en als je niks doet, moet je juist bellen/roepen... Dus het is wat mij betreft om het even.

Louise

Ik heb ook een bel en die gebruik ik meestal in combinatie met ‘pardon’. Toch erg dat sommige mensen je meteen verbaal aanvallen als je belt of roept. De bedoeling is toch om hen te waarschuwen. Jeetje... wat kunnen mensen chagrijnig zijn. Vreselijk vind ik dat!

2,716

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik doe dat ook vaak, ja, ik heb op m'n racefiets wel, maar op de TT-fiets geen bel. Je doet het in de ogen van anderen (racefietsershaters) toch nooit goed: als je wat roept, ben je agressief, als je belt ook, en als je niks doet, moet je juist bellen/roepen... Dus het is wat mij betreft om het even.

Louise

Je doet het inderdaad niet snel goed. Wat het beste lijkt te werken is ruim van te voren bellen en dan nog een keer als het tijd wordt om ruimte te maken. Ik bel dan één keer en wacht dan rustig.

Overigens heb ik ook een hekel aan inhalende fietsers bij een looprondje door de duinen...

2,717

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Dat ik het nooit goed doe weet ik ook wel, vraag maar aan mijn vrouw. Maar bij een bel krijg ik doorgaans minder nare reacties dan bij roepen en daarnaast voelt het ook gewoon beter. Het belangrijkste is gewoon om niet te veel haast te hebben, en me niet te druk te maken. Dat laatste lukt me trouwens nooit. Los daarvan, de vervelende interacties onthoud je terwijl deze maar een klein percentage van de verkeersinteracties  uitmaken, in de meeste gevallen gaat het redelijk goed.

2,718 Laatst bewerkt door ArnoS (22-05-19 13:28:18)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Heb hier een 935 en ook een edge 820. Heb wel naar een 945 gekeken. Erg mooi, kan HEEL ERG VEEL, maar kan het nog niet aan mezelf rechtvaardigen om hem te kopen. Misschien als mijn vriendin haar familie in de VS bezoekt. Ben erg tevreden over de 935 verder smile , maar als wetenschapper vind ik cijfertes leuk, en de 945 levert nog meer cijfertjes big_smile

Meer cijfertjes is inderdaad meer beter :-). Op mn fiets zit nog een Edge 710. Dat is echt de classic gps fietscomputer en wordt over een paar weken 10 jaar oud. Maar ik ga hem niet vervangen wat hij doet nog steeds wat ie moet doen. En de batterij gaat nog steeds rustig 200+ km mee.

2,719

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Dat ik het nooit goed doe weet ik ook wel, vraag maar aan mijn vrouw. Maar bij een bel krijg ik doorgaans minder nare reacties dan bij roepen en daarnaast voelt het ook gewoon beter. Het belangrijkste is gewoon om niet te veel haast te hebben, en me niet te druk te maken. Dat laatste lukt me trouwens nooit. Los daarvan, de vervelende interacties onthoud je terwijl deze maar een klein percentage van de verkeersinteracties  uitmaken, in de meeste gevallen gaat het redelijk goed.

Ver van te voren bellen en daarna nog één of twee keer. Mochten ze een beetje netjes en vlot aan de kant gaan dan roep ik wel even een dankjewel tijdens het paseren, wordt meestal wel gewaardeerd.

Zelfs daarna een keer aan een gangetje van 35 bijgehaald door iemand op een stadsfiets om me te vertellen dat hij het waardeerde dat ik bedankte smile

2,720 Laatst bewerkt door PGN10T (24-05-19 13:04:50)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Zojuist een wetsuit besteld, mijn eerste: https://www.wiggle.nl/dhb-hydron-wetsuit/?sku=100387273

Hij zou woensdag binnen moeten komen, dus volgend weekend meteen testen.

Die heb ik ook besteld een weekje terug!
Ik heb 'm al thuis, misschien dit weekend maar eens proberen in Rijkerswoerd.

Ik heb ondertussen fiets/mtb achtige schoenen gekocht met klitteband en plaatjes. En mijn fiets laten afstellen voor zover mogelijk qua TT positie. ik ben benieuwd, materiaal technisch gesproken zou ik dit jaar vlotter moeten zijn dan vorig jaar big_smile


mbt bellen: ik heb op mn huidige racefiets weinig plek, ik ben zoekende. om het gewicht hoef ik het niet te laten in elk geval...
En meestal is het bellen, afwachten, en dan inderdaad even bedanken. Werkt meestal goed.

2,721

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zwembril: Arena The One. Bevalt goed tot nu toe. Vorige bril ging irriteren.

Jammer (lange zwembroek) van de Decathlon. Ideaal om naar lokale zwemplek te fietsen en te zwemmen zonder omkleden.

2,722

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

PGN10T schreef:
sanger schreef:

Zojuist een wetsuit besteld, mijn eerste: https://www.wiggle.nl/dhb-hydron-wetsuit/?sku=100387273

Hij zou woensdag binnen moeten komen, dus volgend weekend meteen testen.

Die heb ik ook besteld een weekje terug!
Ik heb 'm al thuis, misschien dit weekend maar eens proberen in Rijkerswoerd.

Hij lag bij de buren, maar die waren de afgelopen twee dagen niet thuis.....

Ik heb hem net opgehaald en misschien dat ik dit weekend ook een gaatje weet te vinden smile

2,723 Laatst bewerkt door sanger (24-05-19 15:12:41)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zojuist een helm gekocht voor op de fiets. Bleek nog niet zo eenvoudig een goed en lekker zittende te vinden....
Verder een nieuw triathlonstuur. Nu 1 uit twee losse delen.

Ben er bijna, nu nog een ander zadel en dan ben ik in principe klaar. Hooguit nog een fietsoutfit voor tijdens de training, zodat ik niet in trisuit hoef te trainen.

2,724

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe fietsschoenen: Giant phase 2. Ouderwets gepast in de fietswinkel.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,725 Laatst bewerkt door Duiksmurf (24-05-19 22:04:21)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:

Zojuist een helm gekocht voor op de fiets. Bleek nog niet zo eenvoudig een goed en lekker zittende te vinden....
Verder een nieuw triathlonstuur. Nu 1 uit twee losse delen.

Ben er bijna, nu nog een ander zadel en dan ben ik in principe klaar. Hooguit nog een fietsoutfit voor tijdens de training, zodat ik niet in trisuit hoef te trainen.

ik heb nog een nieuwe Fizik Arione R5 Mangese Zadel liggen
misschien is dat wat voor je???

nieuw en niet gebruikt

grtz
D.