301

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Waar ben je geweest?
Ik doe komend weekend mee aan de 111 van Porto Colom, daar zou het water 15graden zijn

302

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Salou afgelopen zondag. Zaterdag was er een zwemwedstrijd en die was wel afgelast.

303

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Zijn er nog mensen in de omgeving van Alkmaar die al buiten zwemmen en een rondje mee willen doen?

304

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik ben nog niet begonnen, maar gaat niet lang meer duren. Moet alleen eerst nog even een nieuwe safeswimmer aanschaffen.

305

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik ben geweest, moet zeggen, het viel me niet tegen. De eerste 3 min hellup, maar daarna toch lekker door gezwommen.
Had zelf nog wel langer gewild, maar mn maatjes vonden het na 20min wel best.

Tip, een neopreen badmuts (decathlon) scheelt echt!!

306

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ga vanmiddag proberen. Ben alleen dus de saferswimmer mee, langs de kant blijven en iemand op de kant die me in de gaten kan houden

307

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Gisteren de eerste meters buiten gezwommen. Was inderdaad alleen de eerste minuten koud maar daarna niet meer. Had alleen weinig tijd dus ben niet verder dan 600 mtr gekomen. Maar de kop is eraf!

308

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Timmer schreef:

Zijn er nog mensen in de omgeving van Alkmaar die al buiten zwemmen en een rondje mee willen doen?

Ik wil misschien wel een keer aansluiten smile

309

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Gister voor het eerst buiten gezwommen, 2km met 14.5 graden. Was even koud in het begin, maar daarna wel te doen.
Stond eerst tot m'n knieen in het water te klagen over de kou, en toen kwam er iemand voorbij zwemmen zonder wetsuit...dan heb je geen recht tot klagen meer. Moest wel even rustig drijven om mijn ademhaling goed te krijgen voor ik begon met zwemmen.

310

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ik zwem al een week of twee buiten. Twee weken geleden was het best wel heel mooi weer, maar nu inderdaad wat kouder. Petje af voor de persoon die je voorbij zwom zonder wetsuit, ik hou de mijne lekker nog wat aan tijdens het zwemmen. Was het van de kou dat je rustig moest drijven om je ademhaling goed te krijgen?

311

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

In Breda is het 50m buitenbad inmiddels geopend, daar ga ik me maar eens vermaken binnenkort.

Ook heb ik me ingeschreven voor een buitenwaterclinic van een ochtend bij de galderse meren. Ben benieuwd !

312

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

davidr schreef:

In Breda is het 50m buitenbad inmiddels geopend, daar ga ik me maar eens vermaken binnenkort.

Ook heb ik me ingeschreven voor een buitenwaterclinic van een ochtend bij de galderse meren. Ben benieuwd !

Heb je meer info?

Je moet sneller dan de klos zijn.

313

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

bezigebij schreef:

Ik zwem al een week of twee buiten. Twee weken geleden was het best wel heel mooi weer, maar nu inderdaad wat kouder. Petje af voor de persoon die je voorbij zwom zonder wetsuit, ik hou de mijne lekker nog wat aan tijdens het zwemmen. Was het van de kou dat je rustig moest drijven om je ademhaling goed te krijgen?

Van de kou inderdaad, even wennen.

314 Laatst bewerkt door Louise (23-05-19 09:45:05)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Bij mij is de kop er eindelijk ook af: ik heb gister een klein stukje gezwommen bij ons achter. Dat viel heel erg mee, het was gewoon lekker. Nou maar hopen dat de Grevelingen zaterdag niet heel erg tegenvalt wink

Het is bij ons in de Schie trouwens best wel anders dan voorheen en voor het zwemmen beter: ze hebben een nieuw stuk vaarweg gegraven om twee scherpe bochten eruit te halen ten behoeve van de binnenvaart (een controversieel project dat al decennia sleepte en er de laatste jaren is doorgedrukt), de 'bochtafsnijding'. Over het 'oude' stuk, waar wij in zwemmen, ligt verderop een nieuw, laag bruggetje naar het door die bochtafsnijding ontstane eiland. Daardoor varen er in ons zwemwater nauwelijks meer schepen, zeker geen grote meer. Dat is wel een stap vooruit; het water was gister opvallend helder ook. In principe kun je nu een rondje zwemmen van 2,2 kilometer, maar dan kom je op het nieuwe stuk dus wel schepen tegen. 't Moet nog ietsje opwarmen, maar dan is dat wel leuk!

Louise

315

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Louise schreef:

Het is bij ons in de Schie trouwens best wel anders dan voorheen en voor het zwemmen beter: ze hebben een nieuw stuk vaarweg gegraven om twee scherpe bochten eruit te halen ten behoeve van de binnenvaart (een controversieel project dat al decennia sleepte en er de laatste jaren is doorgedrukt), de 'bochtafsnijding'. Over het 'oude' stuk, waar wij in zwemmen, ligt verderop een nieuw, laag bruggetje naar het door die bochtafsnijding ontstane eiland. Daardoor varen er in ons zwemwater nauwelijks meer schepen, zeker geen grote meer. Dat is wel een stap vooruit; het water was gister opvallend helder ook.
Louise

Goede tip!

Ik moet alleen nog even trisuit met mouwtjes testen onder m'n wetsuit. Om daar nu helemaal voor naar een plas te rijden.
Kan ik nog steeds ergens bij jou daar het water in of is er nieuwe gelegenheid gecreeerd vaaf het eiland?

316

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

De Haarrijnse plas bij Utrecht was 3 weken geleden nog 12°C, maar was gisteravond alweer 14°. Drie weken geleden vond ik het na verloop van tijd fris worden, maar gisteren prima te doen. Je kan daar starten vanaf een strand en er ligt een 500-600m lange lijn in het water die je kan volgen. Langs de lijn kan je op de meeste plekken nog net staan. Er zijn ook toiletten en er is parkeergelegenheid en zo lang het nog geen strandweer is heel rustig.

317

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

LindaRotterdam schreef:

Ik moet alleen nog even trisuit met mouwtjes testen onder m'n wetsuit. Om daar nu helemaal voor naar een plas te rijden.
Kan ik nog steeds ergens bij jou daar het water in of is er nieuwe gelegenheid gecreeerd vaaf het eiland?

Kan nog steeds op dezelfde manier op dezelfde plek - gelukkig, lekker dichtbij! Of het ook vanaf het eiland kan, zou ik niet weten. Er is in elk geval niet iets voor gecreëerd, want het is nog steeds geen officieel zwemwater. Misschien kan het oude stuk dat nu wel worden, ik ben benieuwd.

Louise

318

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Komt vast goed met de Grevelingen, het Gooimeer viel me ook erg mee afgelopen zaterdag, en ik hoef nu maar 1km.

Is het trouwens brak, zout of zoetwater?
Ik denk zelf brak?

319

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ja, brak - vond ik vorig jaar in Herkingen.

320

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Ok tnx! Dan komt er nog een bidon water in de wisselzone om evt af te spoelen smile

321

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

sanger schreef:
Timmer schreef:

Zijn er nog mensen in de omgeving van Alkmaar die al buiten zwemmen en een rondje mee willen doen?

Ik wil misschien wel een keer aansluiten smile

Waar zwemmen jullie?

Ik ben net even naar m'n favoriete zwemplek in Akersloot gefietst, daar is de zwemsteiger weer terug. Nu ook voorzien van zwemtrap, dus minder gehannes om het water zonder kleerscheuren in en uit te komen.

Het water was lekker fris. Ik heb een klein stukje gezwommen zonder wetsuit, dat was eigenlijk best lekker. Alleen bij m'n hoofd bleef het water erg koud aanvoelen. Volgende keer dus badmuts mee en wat langer.

322

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Jörgen schreef:
sanger schreef:
Timmer schreef:

Zijn er nog mensen in de omgeving van Alkmaar die al buiten zwemmen en een rondje mee willen doen?

Ik wil misschien wel een keer aansluiten smile

Waar zwemmen jullie?

Ik ben net even naar m'n favoriete zwemplek in Akersloot gefietst, daar is de zwemsteiger weer terug. Nu ook voorzien van zwemtrap, dus minder gehannes om het water zonder kleerscheuren in en uit te komen.

Het water was lekker fris. Ik heb een klein stukje gezwommen zonder wetsuit, dat was eigenlijk best lekker. Alleen bij m'n hoofd bleef het water erg koud aanvoelen. Volgende keer dus badmuts mee en wat langer.

Dat is nu eens in de buurt! Waar precies is dat?

Ik was al aan het kijken hier (Heemskerk) in de duinen enzo, maar kon niet echt iets vinden.

323 Laatst bewerkt door Jörgen (24-05-19 15:05:40)

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Dat is hier, De Hoorne:
https://www.alkmaarder-enuitgeestermeer … wemmers/10

Ik vind het een fijne plek omdat er weinig bootjes komen (zoals in Uitgeest) en het niet te diep is. Waterkwaliteit is ook goed.

Als je in de duinen wilt zwemmen kun je naar 't Wed bij het bezoekerscentrum in Overveen. Lekker beschut. Dat is wel een nadeel als je wedstrijd op ruimer water is.

324

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Jörgen schreef:

Dat is hier, De Hoorne:
https://www.alkmaarder-enuitgeestermeer … wemmers/10

Ik vind het een fijne plek omdat er weinig bootjes komen (zoals in Uitgeest) en het niet te diep is. Waterkwaliteit is ook goed.

Als je in de duinen wilt zwemmen kun je naar 't Wed bij het bezoekerscentrum in Overveen. Lekker beschut. Dat is wel een nadeel als je wedstrijd op ruimer water is.

Overveen vond ik juist zo ver, dan had ik eerder in zee gaan zwemmen denk ik. En omdat wedstrijd in Ijsselmeer is is het Wed inderdaad wel erg tammetjes...

Ga er eens kijken, thanks!

325

Re: Wordt er al buiten gezwommen?

Vanmorgen eerste open water poging met wetsuit, safeswimmer en poging tot borstcrawl. Dat valt nog helemaal niet mee zeg!

Vond het moeilijk te zien waar ik heen ging en kon steeds maar ongeveer 100m borstcrawl vasthouden, daarna weer terug naar de schoolslag. Misschien ook door het toch nog wel koude water van de Zevenhuizer Plas?

In ieder geval een keer gedaan, hopelijk nog 1 á 2 keer voor volgende week zaterdag.