26

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Inderdaad heb je op het stuk naar het noorden ook de nodige zandhopen waar je meestal wel om heen kunt rijden. Ook kun je bij stevige wind nog wel wat rondwaaiend zand verwachten

27

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Gisteren een laatste test gedaan om mijn wedstrijdtempo te bepalen. Het zwemmen is een beetje een vraagteken ivm net terugkomen van een elleboog/schouderblessure. Fietsen zal vergelijkbaar zijn met mijn halve van vorig jaar. Het lopen gaat erg goed de laatste tijd dus daar verwacht ik wel wat van.

Mijn voorspelling is:
Zwemmen         18 min 30 sec
Fietsen      2 uur  8 min
Lopen                43 min 30 sec
                -----------------------
Totaal     +-3 uur 15 min

Nu nog hopen op goed weer en lekker gaan genieten. Hoe is bij jullie de laatste voorbereidingen gegaan?

28

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

De weersvoorspellingen trekken mooi aan: 18 graden en een matig NW windje, weercijfer op weeronline een 8. Ik kan zelf helaas niet meedoen vanwege een begrafenis aanstaande zaterdag. Alle deelnemers succes!

29

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ik begrijp toch goed dat er bij het fietsen geen verzorging is, of kijk ik ergens overheen? Vind ik best behelpen, moet ik zeggen, ik heb nog nooit zo'n lange afstand gedaan zonder dat je nieuwe bidons kon pakken. Het is maar goed dat het niet te heet is, en dan nog wordt het een beetje zunig drinken!

Louise

30

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ik ga ook uit van geen verzorging.
Neem 3 bidons mee op de fiets, daar moet ik het dan maar mee redden.
2 op het frame en 1 achter het zadel, daar zit ook een materiaalbidon.

31 Laatst bewerkt door Louise (23-05-19 19:51:26)

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ik heb maar plek voor 2, maar dat kunnen wel grote zijn (750 ml). Derde bidon in wisselzone. Moet maar genoeg zijn dan!


Edit, laat ik me dan ook maar aan een voorspelling wagen:

Zwemmen:   22' (beetje kou-vertraging meegerekend)
Fietsen:     2:40 (zou ik blij mee zijn, het wordt een experiment om te zien hoe hard ik ga bij een begrensde hartslag en dat is meteen ook het belangrijkste doel van de hele wedstrijd)
Lopen:         58'

Dat is precies 4 uur samen, en daar komen de wissels dan nog bij. Dus binnen de 4u10.

En vooral: genieten. Ik heb een beetje last van m'n rug al een paar dagen, hopelijk wordt dat geen spelbreker. Zo nog even naar m'n masseur!

Louise

32

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Behelpen inderdaad. Ik heb maar plek voor een op mn fiets.
Zelfs bij goedkope triathkons in NLD is er op zn minst een coachzone waar je bidons kan neerzetten of aan laten geven...

Bidon in de wisselzone is een goed idee!

33

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Poeh, op 80k geen aid station. Ik denk dat dat een veelgenoemd punt gaat worden. Succes allemaal!

34

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ik hoop er veel positieve reacties over te lezen en hopelijk kan ik er dan volgend jaar ook meedoen. Succes alvast.

35 Laatst bewerkt door Louise (26-05-19 11:34:45)

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ik heb m'n eindtijd nog niet eerder zo precies ingeschat: het werd 4:10:06. Het zwemmen klopte ook nog goed,  daarna ging ik wat afwijken, dat leg ik hieronder uit:


Louise schreef:

Zwemmen:   22' (beetje kou-vertraging meegerekend) --> 22:27 (wat hadden jullie voor afstand? Ik 1100 meter)
Fietsen:     2:40 (zou ik blij mee zijn, het wordt een experiment om te zien hoe hard ik ga bij een begrensde hartslag en dat is meteen ook het belangrijkste doel van de hele wedstrijd) --> 02:32:21- wauw, superblij mee! Experiment zeer geslaagd!
Lopen:         58' --> 1:04:25 (rumpf)

Dat is precies 4 uur samen, en daar komen de wissels dan nog bij. --> wissels samen 10:56, oeps!

Dus binnen de 4u10. --> werd dus 4:10:06, 7e van 15 D50+

Om even hier de draad op te pakken:

Louise schreef:

Ik heb een beetje last van m'n rug al een paar dagen, hopelijk wordt dat geen spelbreker.

Dit was iets beter maar zeker nog niet over. De wekker ging en in m'n beweging om 'm uit te zetten schoot er kramp in m'n ene hamstring - heb ik anders nooit, niet zo'n goed begin van de dag. Toen gingen we onderweg en net toen we de dam opreden, ging het regenen en daalde de temperatuur naar dik onder de 10 graden. Ojee - daar had ik de kleren niet voor bij me.

Het is blijven regenen totdat we het water in gingen, dus dat was voorbereiding in een koud, nat en naargeestig parc fermé. Ze voorspelden ook nog meer regen, dus ik zag de bui (letterlijk en figuurlijk) al hangen: dat ging me veel te koud worden. Ik kon gelukkig nog mouwstukken lenen (bedankt, startnummer 827!), maar ben van de narigheid een paar dingetjes vergeten, waarvan één belangrijk: mijn sokken klaarleggen. Ik ben aan het wennen aan nieuwe inlegzolen en kan niet zonder sokken hardlopen nog, vanwege blaren.

Ik moest ook heel veel moed verzamelen om al koud en nat ook nog water van 14,7 graad in te stappen, maar dat ging uiteindelijk wel, viel mee, nouja, koude handen. En kwallen - oeps! Nog een dosis moed inpraten erbij. En het leek eindeloos te duren, maar uiteindelijk was het toch best goed gegaan, bleek uit mijn tijd. Ik hield er een stoer gevoel aan over: kwallenangst overwonnen en m'n koudst-water-triathlon ooit, ik ga daar wel steeds beter tegen kunnen, mede dankzij nu een beter wetsuit.

Dizzy uit het water (de kou), flink eind lopen en meteen maar door de zure appel heen gebeten en m'n tas in gedoken op zoek naar mijn sokken, onderin in een hoekje van mijn tas natuurlijk, onder alle natte zooi. Shirt aan, mouwstukken aan - de traagste wissel ooit. Nouja, niks aan te doen. Het heeft me mogelijk twee plekken in de klassering gekost, maarja.

Op de fiets duurde het ook even voordat ik lekker reed, maar daarna ging het ook wel goed. En het bleef droog en werd zelfs steeds warmer en zonniger, hoera! Wel ook steeds iets meer wind, maar nog steeds wel heel weinig wind voor op die plek.

Ik zette het net in het andere onderwerp over deze wedstrijd: druk, veel pechgevallen en valpartijen gezien, stayer-gedoe - maar een  prachtig parcours. Het stuk buitenlangs voelde voor mij als een soort thuiswedstrijd, dat kan ik dromen omdat ik regelmatig van Vlissingen naar huis fiets.

Tweede wissel traag door wc-bezoek, ik kon met de eindtijd niet meer zo zitten dus dan maar even netjes.

Vervolgens sloeg bij het lopen toch de rug- en hamstringstijfheid toe, dus dat ging gewoon belabberd. Nouja, dat beschouw ik maar als gevalletje pech. Ik heb vandaag flinke spierpijn in mijn hamstrings, dus dat had duidelijk echt niet veel sneller gekund. Er zat ook nog een steentje in m'n schoen, dat heeft ook nog even tijd gekost.

Uiteindelijk dik tevreden en blij met mijn fietsen en ook wel met dat ik mezelf dat water in heb gekregen - want ik had er vooraf een hard hoofd in! Het was echt deprimerend voor de start, vond ik - maar daarna werd het alleen maar beter!

Louise

36

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ik had 1026 meter met een voor mijn doen redelijk rechte lijn. Starte ook tegen de verste boei aan wat ook wel wat meters scheelde denk ik.

37

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Mijn GPS-spoor loopt een beetje rond in plaats van recht van boei tot boei, ik heb geen idee of ik nou zelf in boogjes heb gezwommen of dat dat een GPS-afwijking is.

38

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ik had het idee dat het hele veld een bocht zwom ja!
Ik heb 941m geklokt, ook wel raar.

Kwa toiletten heb ik nergens iets zien staan, moest na het fietsen maar zag geen dixie oid dus ben maar gaan lopen en heb t opgehouden tot na de finish.

Mijn fiets stond direct na de zwemexit, daar was dus geen gras maar zand. Door die hoosbui een grote modderpoel, wat klote zeg, met omkleden... gelukkig had ik wel mn schoenen in een plastic zak gestopt dus die waren droog.

39

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Het stenen huisje in het parc ferme was blijkbaar een wc gebouwtje, kwam ik achter toen ik tijdens de wissel naar de wc vroeg. Hadden ze wel aan mogen geven inderdaad:

40

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ja, klopt, de toiletten in dat stenen gebouwtje, langs het loopparcours stond er ook nog eentje (aan het water). Ik had het ook niet gezien maar ik heb het gevraagd toen ik terugkwam van het fietsen en toen hebben ze het me gewezen.

41

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Hedcandy schreef:

Kwa toiletten heb ik nergens iets zien staan, moest na het fietsen maar zag geen dixie oid dus ben maar gaan lopen en heb t opgehouden tot na de finish.

Mijn fiets stond direct na de zwemexit, daar was dus geen gras maar zand. Door die hoosbui een grote modderpoel, wat klote zeg, met omkleden... gelukkig had ik wel mn schoenen in een plastic zak gestopt dus die waren droog.

Ik ben tijdens het fietsen gegaan en moest daarna weer nodig, dus ben dat stenen gebouwtje ingedoken langs het loopparcours. Kreeg ik de deur niet meer open. Dat was even paniek. Daarna liep het wel veel lekkerder.

42 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (27-05-19 13:27:00)

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Eh, overall, was het voor mij gewoon een heel slechte race. Dat had ik al snel door, dus had ook weinig zin om mezelf te pushen.
Wel een goede test qua materiaal en aanpak, weet nu precies wat ik allemaal niet ga doen tijdens IM70.3 Luxemburg (over 3 weken) en Challenge Roth (over 6 weken).

Maar tijden vielen nog alleszins mee en zijn op het lopen en wisselen na geheel volgens planning:

LindaRotterdam schreef:

Wel gekke afstanden en onbekend parcours, dus nergens mee te vergelijken, maar ik wil gaan voor:

00:21:00 Zwemmen 1000 m
02:35:00 Fietsen 79 km
00:50:00 Lopen 10 km
03:50:00 Totaal

Dat werd

00:20:35 Zwemmen, een PR terwijl ik echt flink om ben gezwommen om het getrap te ontwijken.
02:36:23 Fietsen 80.5 km
00:58:40 Lopen 10.3 km incl. toiletstop en heel voorzichtig gedaan offroad
00:05:30 T1 & T2
04:01:24 Totaal



Inderdaad Hedcandy nog gezien met het fietsen, je had een broekje met bloemenprint? En Louise tijdens het lopen.

43

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Afgelopen zaterdag genoten van de 1e editie van Triathlon Brouwersdam. Voor een 1e keer was die goed georganiseerd, al blijf je natuurlijk wel altijd verbeterpunten hebben. Het was wel kouder en natter als gehoopt, maar dat mocht de pret niet drukken. Het eindresultaat was ook precies als ingeschat, alleen de onderdelen niet exact goed. Door kramp bij het lopen is die tijd wat minder.

Lennart73 schreef:

Mijn voorspelling is:
Zwemmen         18 min 30 sec
Fietsen      2 uur  8 min
Lopen                43 min 30 sec
                -----------------------
Totaal     +-3 uur 15 min

Is geworden:
Zwemmen         18 min 20 sec
Fietsen       2 uur 5 min
Lopen                47 min 30 sec
                -----------------------
Totaal        3 uur 15 min 32sec

44 Laatst bewerkt door Louise (29-05-19 09:30:49)

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Dat is netjes ingeschat inderdaad, Lennart! Terwijl het ook nog wel net wat langer was dan die 90 kilometer, althans, ik had een dikke 92 in totaal en mijn man zelfs 93. Lopen en fietsen was allebei iets langer en de wisselzone was ook nog fors. maarja 'Brouwersdam93' bekt niet zo. Wel goed trouwens die uitgebreide evaluatie.

Louise

45

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Hmm ja, vond het eigenlijk niet zo’n sterke evaluatie. Ging bijna niet over de kwaliteit van de wedstrijd zelf, maar vooral over de randzaken.

46

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Ja, dat is waar, wel heel veel over het toerisme naar Goeree Overflakkee. Maar ik heb het invulvak benut, en dat ze überhaupt evalueren is wel goed, dat is lang niet altijd. Vaker niet dan wel, volgens mij.

47

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Inderdaad was het niet de beste enquete, maar snel in elkaar gezet. Volgens mij was het meer bedoeld om richting de gemeente te onderbouwen dat de triathlon van toegevoegde waarde is.

Zelf heb ik ook mijn verbeterpunten doorgegeven. Positief dat ze het toch aan de triatleten vragen.

48

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Buus schreef:

Hmm ja, vond het eigenlijk niet zo’n sterke evaluatie. Ging bijna niet over de kwaliteit van de wedstrijd zelf, maar vooral over de randzaken.

Eens!
Heb daarom een heel verhaal geschreven in dat ene opmerkingenbalkje...

49

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Het heeft wel geholpen!
Al mijn punten zijn opgepakt:

"- Een langer fietsparcours door de prachtige Ouddorpse duinen (40 km i.p.v. 20 km)
- Een verbeterd loopparcours waarbij de onverharde stukken zijn vervangen door verharde stukken
- Een betere verzorging voor de deelnemers onderweg en na afloop
- Een grotere en beter ingedeelde wisselzone"

Wilde afzien van deelname (of i.i.g. voor de lange afstand), maar nu ben ik er zeker bij big_smile

50

Re: Brouwersdam90 en Triathlon Brouwersdam

Zozo, zelfs een pastaparty komend jaar. Ik ga er ook weer bij zijn als het lukt met inschrijven. Denk dat het wel eens heel snel vol kan zitten, zeker in aanloop naar West-Friesland.