26

Re: Brouwersdam 90 2019

Klinkt goed allemaal, veel plezier en succes morgen!

27

Re: Brouwersdam 90 2019

Oei, ik zie een flinke bui overtrekken op de radar, maar met de start is hij wel zo'n beetje over. Daarna vast veel zuurstof in de lucht.
En inderdaad bijna geen wind. Succes allemaal, balen dat ik niet mee doe!

28

Re: Brouwersdam 90 2019

Oei, en gevoelstemperatuur 11 graden! Dat is fris. Louise is net 6 minuten geleden gestart of moet over 4 minuten. Sterkte en veel plezier allen.

29 Laatst bewerkt door mcguyver (25-05-19 10:32:24)

Re: Brouwersdam 90 2019

Buus schreef:

Ik zit trouwens in startwave 3 met een zwart/rood/witte sirocco fiets. En hopelijk is mijn startnummer 911 geen voorbode wink

Komt allemaal goed! Cliche 1. Vergeet niet te genieten! Cliche 2

Je moet sneller dan de klos zijn.

30

Re: Brouwersdam 90 2019

Potverdikke wat was dat heerlijk en wat ging het goed!

Zwemmen was ruim opgezet, nooit echt een wasmachine meegemaakt. Snel in een goed ritme geraakt en dat prima vast kunnen houden. Na 17:34 het water weer uit.

Rustige en soepele wissel en na ruim 20 minuten zaten we op de fiets. Niet al ge gek vertrokken, moest me echt inhouden, want voelde de beentjes niet. Af en toe raakte de harslagmeter wat van slag, dus vooral op gevoel gereden. Halverwege even kijken wat het tempo was en schrok ik dat ik zo gemakkelijk blijkbaar op 34,6km/h zat. Dit motiveerde om er een schepje bij te doen. Wat ook motiveerde was om op een gewone racer aardig wat tijdritmonsters in te halen. Op het einde weer wat gas terug genomen en met 34,9km/h af te stappen met 80,5km op de teller.

Weer een soepele wissel, behalve dan dat ik toch even het toiletgebouw ben ingelopen, kon het op de fiets niet voor elkaar krijgen het te laten lopen, gaat me toch nog iets te ver.

Na ruim 3 minuten op het loopparcours aangekomen. Kuiten hielden het prima en zat snel op een tempo van 5:00. Na 3 kilometer iets versneld, dit zorgde ervoor dat ik na 6 km iets gas terug moest nemen. Uiteindelijk net geen 52 min over 10,25km, wat voor een belabberde loper als ik gewoon goed is. Alles bij elkaar 3:33:35.

Qua organisatie was het misschien wat sumier, maar voor een eerste keer prima denk ik zo. Wel veel lekke banden en valpartijen gezien trouwens. En aardig wat gestayer.

31

Re: Brouwersdam 90 2019

Het was een mooi evenement, zeker voor een eerste editie prima.
Dat het druk was op het fietsparcours wist ik in januari al, toen hebben we er met de officaldag naar gekeken. Omdat de vergunning niet meer veranderd kon worden kon de organisatie het schema niet meer verder uitspreiden over de dag, hopelijk lukt dit volgend jaar wel.
Want ja, met name mijn 3e fietsronde, toen alle afstanden en alle series aan het fietzen waren kwamen er hele pelotonnen voorbij gedenderd...

Verder vond ik het zwemmen tussen de kwallen een ervaring, zag ik Linda voorbij stuiven op de fiets en ben ik ondanks maagproblemen toch maar aan het hardlopen begonnen en gefinished. Al met al tevreden en ik kom zeker volgend jaar weer.

Temeer omdat een weekendje kamperen ook het gevoel geeft van echt op vakantie zijn.
Ik zit nu voor mn tentje te genieten van een vogelconcert en hoor gewoon echt niks anders.... zalig!

32

Re: Brouwersdam 90 2019

Het zwemmen tussen de kwallen was inderdaad een ervaring. Bij de eerste een klein schrikmomentje, maar daarna vond ik het wel mooi om onder water eens wat anders tegen te komen dan enkel groen niks. Water was ook redelijk helder waardoor je goed op iemand zijn voeten kon zwemmen.

33 Laatst bewerkt door Louise (26-05-19 11:28:16)

Re: Brouwersdam 90 2019

Pfoe, ja, de kwallen... ik heb best een kwallenfobie overgehouden aan wat nare ervaringen in mijn jeugd aan de Westerschelde, dus toen ik ze in beeld kreeg moest ik wel even op mezelf inpraten! Gelukkig zaten ze vrij diep en waren het kleine, witte, die zijn niet zo erg.

Zeker veel pech en valpartijen, ja, en erg druk - en ook ik heb hele pelotons en kop-over-kop-duo's voorbij zien trekken. Ik was behoorlijk aan  het stuivertje wisselen met een paar anderen, en het niet-stayeren heeft me best veel aandacht gekost. Werd ik in m'n 3e rondje nogalliefst  'teruggefloten' door de jury toen ik aan het inhalen was - moest ik m'n benen stilhouden en gingen ze me uitleggen dat ik afstand moest houden - ja, dahag! Nouja, ik heb het braaf gedaan, geen zin in straf, maar wel bijna met opgestoken middelvinger. De willekeur van de jurering... ik vind dat een van de lastige dingen van triathlon, moet ik zeggen.

Verder vond ik qua organisatie de verzorging echt te minimaal: inderdaad niks bij het fietsen, bij het lopen 1 post per rondje van 5 kilometer (dat zou makkelijk anders kunnen zodat je met één post heen en weer kunt bedienen, dat verdubbelt het meteen), en na de finish wat droge zoutjes en water.

Wat me ook nog opviel was dat er volgens mij geen controle was op hoeveel rondjes je fietste, althans geen matten. Toch?

Maar de vrijwilligers waren super en verder ging het ook allemaal prima. Erg leuk parcours, prima plek voor een triathlon zo.

Hoe het mijzelf vergaan is, zet ik wel bij de voorspellingen.

Mooie prestastie, Buus! En Hedcandy, ik heb jou niet gezien helaas, Linda wel, op het loopparcours.

Edit - weinig vrouwen trouwens op de lange afstand, viel me op, het viel me in de uitslag nog mee, zo'n 15 % reken ik snel even uit, in mijn startserie zag ik er maar een handjevol.

Louise

34

Re: Brouwersdam 90 2019

Als beginnend organisatie en je wil het goed aanpakken zou je al onmiddellijk op het stayeren in moeten spelen. Kijk naar Bilzen bv een echte stayerwedstrijd, de organisatie heeft daar echt eens werk van gemaakt en een 2 tal edities ging het dan redelijk goed maar de laatste 2 waren weer vol in het wiel.

35

Re: Brouwersdam 90 2019

Ik had trouwens gelezen dat Berber Bergsma een ronde te veel had gefietst, kan me dat van een ervaren atlete toch moeilijk voorstellen op een dergelijk parcours.

36

Re: Brouwersdam 90 2019

Ja, je kunt dat stayeren wel de kop indrukken, maar dan zou je met meer jury moeten zijn. Zoals gister was de pakkans gewoon te klein. En een deel is ook onwetendheid, daar zou ook meer aan moeten gebeuren, maar het gebeurde ook vooraan op de 90, nou, die weten echt wel beter.

Ik keek trouwens net nog even naar de uitslag van de 1/8e en mijn oog viel toevallig op twee mannen met dezelfde woonplaats direct onder elkaar en, hé, toevallig zeg, precies dezelfde fietstijd...

Louise

37 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (26-05-19 13:04:57)

Re: Brouwersdam 90 2019

Ohja, die kwallen schrok ik ook wel even van. Werden er steeds meer en voelde ze tegen mn voeten.  Maar niet geprikt! Verder erg mooi water, maar echt wel zout.

Stayeren was vnl in de 3e ronde heel erg. Kwam een heel peloton voorbij met ruim 40 km/h, waar de helft amper hoefde te trappen. Werden wel opgewacht door de jury en allemaal opgeschreven, maar dan nog, die 5 minuten haal je er makkelijk uit. Verpest voor mij echt wel een beetje de wedstrijd.

Jury kon er op dat lange fietspad aan buitenzijde  van de dam ook niet bij komen met de motor. Vond het parcours sws wat tegenvallen. Veel bochtjes en technische gedeeltes en weinig mooi uitzicht.  En heel veel lekke banden,  valpartijen, fietsen die uit elkaar rammelden...

Verzorging en matten waren inderdaad minimaal.
En loopronde vond ik niets, veel over oneffen terrein en over de drukke parkeerplaats.


Mooi concept dus, maar er is heel wat verbetering mogelijk.

38 Laatst bewerkt door Trilen (26-05-19 13:40:07)

Re: Brouwersdam 90 2019

De kou en regen gisterochtend vroeg was inderdaad niet heel goed voor de motivatie! Maar bij de derde startgroep was het al een stuk minder gelukkig.
Zwemmen ging voor mijn doen best goed (1m45s/100) en snelle wissel (2m). Ondanks dat ik m'n fietsjack had klaarliggen, toch in de snelheid vergeten aan te trekken en dat heb ik geweten... Wel voor de eerste keer in een wedstrijd m'n flying mount gedaan en dat ging goed.
Wat had ik het vreselijk koud in de eerste 3 rondes. De laatste ronde ging het wat beter, was ook wat meer zon gelukkig. Onderweg werd er inderdaad veel gestayerd! Tijdens mijn 1e ronde zag ik de nummer 1 voorbij komen en na lange tijd het volgende drietal snelle jongens en die waren goed aan het treinen. Dus geen onwetendheid in dit geval, gewoon gebruik maken van de minimale jury controles. Zelf geen 'gebruik' van gemaakt, ik ging vele voorbij en die mij voorbij gingen, gingen sowieso te hard om aan te haken. Was daar ook niet echt mee bezig want bij m'n volgende wedstrijd wordt daar namelijk veel meer (en beter) op gecontroleerd. Maar zoals ook al geschreven was, veel lekke banden (lag ook best veel grind op de weg en in de bochten) en een paar gezien die gevallen waren. Ik hoop niets ernstig al werd er eentje met een ambulance afgevoerd.
Fietsen uiteindelijk met een gemiddelde van 34,9kmh en fietstijd was dus 2u18m. Ook de wissel naar lopen ging snel (2m) maar tijdens het lopen zat ik constant tegen het kramp krijgen aan. Dus helaas kon ik niet helemaal doorzetten. Gemiddelde loopsnelheid dus maar 4m41s/1km (48m).
Eindtijd 3u29m.
Ik had op de fiets 2 bidons mee en dat was te weinig. Gelukkig had ik uit het water een grote slok genomen van een extra bidon en ook tijdens de wissel na het fietsen. Dat mag de volgende keer graag beter. Eventueel een paar euro extra laten betalen voor een verzorgingspost bij het fietsen.
Naderhand in het restaurant was het overvol en ze konden het gewoon niet aan. We hebben zo'n 45 minuten mogen wachten op eten, drinken hadden we na 20 minuten. Ik zat daar in zo'n beach lodge en dat was perfect. Op 50 meter van de start, dus in alle rust kunnen wakker worden en klaarmaken voor de wedstrijd.
Maar het was mooie eerste wedstrijd van het seizoen om te testen waar ik sta. Over precies 4 weken m'n eerste A-wedstrijd: IM70.3 Elsinore, Denemarken.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

39

Re: Brouwersdam 90 2019

LindaRotterdam schreef:

En loopronde vond ik niets, veel over oneffen terrein en over de drukke parkeerplaats.

Oja, dat is waar ook, de ondergrond was inderdaad lastig, met veel verschillende soorten bestrating, waarvan sommige vervelend. De parkeerplaats was zeker druk, ik heb daar net niet echt last van gehad, maar dat was wel rommelig.

De jury kwam bij mij wel langs op dat fietspad aan de buitenkant: motor reed op de glooiing. Op beetje afstand, dat wel, maar dat was wel waar ik aangesproken werd.

Louise

40

Re: Brouwersdam 90 2019

Er lagen idd geen matten bij het fietsen en ook niet op de keerpunten bij het looprondje, je had makkelijk zo'n lusje kunnen afsnijden.

En idd die hobbeltjes op dat parkeerterrein vlak voor de waterpost vond ik erg kt lopen!

Ik heb overigens vandaag nog uitgefietst en een flink deel vh fietsrondje meegepakt, nu op de terugweg forse wind tegen en bovenop bij het rode fietspad fietste ik fluitend met 35km/u uit. We hadden dus wel mazzel gisteren!

41

Re: Brouwersdam 90 2019

Ja we hadden wel geluk dat het bijna windstil was. Uniek in Zeeland big_smile

Oh en ik vond die locatie trouwens geweldig, dat surfcentrum. Smorgens even warm en droog kunnen omkleden, genoeg en schone toiletten en achteraf fijn kunnen douchen en lekker kunnen borrelen. Ook prima te bereiken en genoeg parkeerplek voor de deur. Die mogen ze er wat mij betreft inhouden.

42

Re: Brouwersdam 90 2019

O, die douche niet gevonden en daarom gelijk terug naar de camping gegaan.

Vond het verder ook een prima locatie.
Toch waren ze er duidelijk niet op voorbereid want na de finish wilde ik wat cola om mn maag te kalmeren en alles was uitverkocht. En mn moeder werd voor koffie verwezen naar buiten omdat binnen de wachttijd meer dan 30 min bedroeg. Ze hebben de hoeveelheid klandizie duidelijk onderschat, maar goed,dat gebeurt ze vast geen 2e keer.

43

Re: Brouwersdam 90 2019

LindaRotterdam schreef:

Ja we hadden wel geluk dat het bijna windstil was. Uniek in Zeeland big_smile

Zeker - maar het was gister wel grotendeels Zuid-Holland, hè? In elk geval de startplek, de herkomst van de organisatie, en het grootste deel van het parcours. Als ik goed reken en op de kaart kijk, zijn we gister de 12 keer de provinciegrens overgestoken (heen en weer samen). Ook wel een grappig idee trouwens.

Ik ben na afloop niet meer binnen geweest, maar het was toen sowieso druk, ook met publiek - wat ik overigens vooral tijdens het fietsen wel leuk vond, die doorkomsten ter hoogte van de start en finish.

Louise