1 Laatst bewerkt door Macer (29-05-19 14:32:10)

Onderwerp: Challenge Heilbronn 2019

Vorige week hebben we meegedaan aan Challenge Heilbronn.

https://i0.wp.com/www.eigenwijzetriathlon.nl/wp-content/uploads/2019/05/Heilbronn.jpg

Na 2x Challenge Almere en Mallorca gedaan te hebben, leek het ons wel eens leuk om een ander Challenge evenement te bezoeken. Heilbronn is goed te bereiken met de auto en het fietsparcours zag er niet te moeilijk uit (viel uiteindelijk nog tegen).

Vorige week zijn we vertrokken naar Heilbronn en we kwamen er toch wel snel achter dat het ene Challenge evement het andere niet is. Waar het in Almere en vooral Mallorca allemaal super geregeld is, mis je het Challenge gevoel toch wel een beetje in Heilbronn. Het is meer een stadstriathlon, waar een logo van Challenge op is geplakt.

Het is allemaal best goed geregeld, maar allemaal net niet. Het gaat om details, maar voor zoveel geld mogen die best wel goed zijn. Geen wisseltasjes, beperkte pasta-party, briefing alleen in het duits, geen nummer tattoo's en zo nog een aantal zaken. Maar het ergste was wel dat de finisher shirts in de maat S op waren op het moment dat Sonja over de finish kwam.

Maar wat betreft wedstrijd was het een mooi evenement. Je zwemt in een rustige rivier (het water was nog koud) met rolling start. Vervolgens een wisselzone van 800!! meter en dan een mooi fietsparcours, wat eigenlijk geen moment vlak is. Het loopt onderdeel is 3 rondjes door een vlak park.

Volledig verslag, met onder andere 20 minuten gevecht met mijn fietshelm, is hier te vinden. :-)

2

Re: Challenge Heilbronn 2019

Heb deze zelf gedaan in 2014 dacht ik? Was de eerste editie onder Challenge vlag en daar hebben ze toen wel wat steekjes laten vallen. Maar ondertussen gelukkig dus opgelost.

3 Laatst bewerkt door Maca944 (29-05-19 19:54:12)

Re: Challenge Heilbronn 2019

Mooi verslag! Toch jammer dat het allemaal net wat minder is, als je veel tijd, geld en moeite besteed aan een wedstrijd dan moet alles gewoon goed zijn, zeker als het onder een groot label als Challenge wordt georganiseerd.

Je weet in de eerste kilometer al of het een hel of een complete hel gaat worden.

lol

Ik heb dat overigens niet zo vaak, meestal vind ik wel een lekker tempo als mijn fietsbenen in loopbenen zijn veranderd na een kilometer of 2.

Vwb die Casco, ik heb zoals ik op Strava ook al schreef, dezelfde ervaring gehad maar gelukkig niet tijdens een wedstrijd. Zonder gereedschap was het me niet gelukt om het lipje weer terug te krijgen. Dus ook van mijn kant, eigenaren van een helm van Casco, weest gewaarschuwd!

4

Re: Challenge Heilbronn 2019

Call me stupid maar ik snap je foto van hoe het niet moet met die helm niet?
Heb zelf ook een Casco dus ben graag gewaarschuwd. Maar wat heb jij verkeerd gedaan dan?

Wel enorm klote zeg, 27 minuten.... sjeez. Respect dat je nog bent gaan lopen!

5

Re: Challenge Heilbronn 2019

Wat een gedoe, met die helm - ik kan  het me ook niet precies voorstellen, maar ik heb gelukkig een ander merk.

Macer schreef:

Maar het ergste was wel dat de finisher shirts in de maat S op waren op het moment dat Sonja over de finish kwam.

Dat is wel heel lullig inderdaad. Kunnen ze nog iets nasturen? Ik finish ook wel eens ergens nogal in de achterhoede, en erg lullig als dan dingen op zijn, ben ik ook erg gevoelig voor. Eten en drinken komt nogal eens voor, en bij de Kustmarathon waren de medailles op, maar die kreeg ik netjes thuisgestuurd later.

Ik heb ook eerder dat ik een tijdje op gang moet komen eer ik weet hoe het met m'n loopbenen zit. Vorige week in Ter Aar liep ik pas na 4 kilometer echt lekker, helaas was dat maar een 1/8e!

Enne - is jullie Ironmanplan een jaar opgeschoven, of had ik dat verkeerd onthouden, dat het eigenlijk voor dit jaar op de planning stond?

Louise

6

Re: Challenge Heilbronn 2019

Inderdaad 1 jaar opgeschoven, dit jaar was toch nog even te snel. Beter goed voorbereid.

Wat betreft de helm, er zitten 2 ijzeren ringetjes. 1 waar je hem gewoon goed open krijgt (linkerkant) en 1 aan de rechterkant waar je niets mee moet doen.

Ik had mijn helm richting de start aan mijn tas gehangen en in de wisselzone dus aan het verkeerde ringetje opengemaakt. Dat zorgde ervoor dat ik mijn helm niet meer gesloten kreeg.

7

Re: Challenge Heilbronn 2019

Aha was dat het... ik gokte al zoiets.
Maar dat is idd wel mooi klote! Ik zal beter in mn hoofd prenten dat ik links moet wezen.

8

Re: Challenge Heilbronn 2019

Die sluiting van de Casco helm is inderdaad niet het beste van de helm, maar ik heb daar nog niet zulke problemen mee gehad. Mooi en eerlijk verslag! Maar wat een mentale struggle ook moet dat geweest zijn met die helm. Ruim een kwartier met zo'n klein dingetje bezig moeten zijn in een wedstrijd...brrrr.

9

Re: Challenge Heilbronn 2019

Rechts zit bij mij zo vast, ook wel eens per ongeluk in onoplettendheid aan staan pielen, maar ik krijg die echt niet los. Vraag me af hoe je dat voor elkaar gekregen hebt??

En links zit inderdaad de sluiting, die zich kenmerkt door een touwtje ... en zonder daaraan te trekken gaat die ook niet los
Leek me redelijk failsafe ... maar zal nog actiever op dat koordje letten ;-)

D.