1

Onderwerp: Triathlon Vathorst

Komende zaterdag begint mijn triathlonseizoen ook weer! Vathorst, met name gekozen omdat mijn zusje daar vlakbij woont, dus een mooie uitvalsbasis. Zijn er nog meer forummers aanwezig bij deze eerste editie? Vooral dat winkelgebied is best druk, ben benieuwd of lopers en winkelend publiek elkaar niet enorm in de weg gaan zitten.

Zwemmen: ik kan inmiddels een beetje borstcrawl zwemmen, dat gaat helpen ten opzichte van vorig jaar. Fietsen heb ik amper gedaan, ben al blij als ik richting de 28-29 gemiddeld ga, en las van de week op Facebook dat het zelfs bijna 46 km is. Lopen zal wel lukken.

Voorspelling:
Zwemmen 1500m   37:00
Fietsen 46km       1:35:00
Lopen 10km            48:00

Eindtijd incl wissels komt dan op 3:05 ofzo. Ik ga toch wel even flink mijn best doen om onder de 3:00 te blijven, dan zou ik op zich tevreden zijn met de huidige voorbereiding.

2

Re: Triathlon Vathorst

Ik doe ook mee, in de wedstrijdserie om 10.00.

Zwemmen: 23:00
Fietsen: Hoop ergens rond de 1:15 aangezien het parcours 46km ipv 40km
Lopen: 47:00

Ben benieuwd! Het wordt in ieder geval warm morgen. smile

3

Re: Triathlon Vathorst

Leuk Marloes, veel succes! Ik start om 12:00

Het wordt inderdaad warm morgen. Op zich wel lekker, zeker voor publiek en de sfeer smile

4 Laatst bewerkt door dik2tri (01-06-19 23:38:51)

Re: Triathlon Vathorst

dik2tri schreef:

Voorspelling:
Zwemmen 1500m   37:00
Fietsen 46km       1:35:00
Lopen 10km            48:00

Het zit er op, leuk evenement en goede organisatie voor de eerste keer wat mij betreft. Ik heb in ieder geval een leuke dag gehad. En leerzaam, heb nog weinig routine in het wisselen. Klassieke beginnersfout: naar het lopen met je helm nog op... Gelukkig daar snel op gewezen door een vrijwilliger.

Wel erg vrije invulling van de afstanden. Zwemmen was zeker geen 1500 meter, eerder 1300-1400. Fietsen was zelfs 47, lopen maar ongeveer 8.5 inclusief een paar honderd meter aanloopstuk naar de ronde die volledig in de tweede wissel werd geteld.

Zwemmen was zoals verwacht zeer matig, ongeveer 1/3 borstcrawl kunnen doen. Wissel 1 extreem traag, snel een beetje ingesmeerd en een banaan gegeten, maar dat het zo langzaam was schrok ik wel van. Fietsen ging boven verwachting net boven de 30/uur. Wel één keer een noodstop moeten maken voor een auto uit een uitrit. En veel fietsers en wandelaars op het parcours, gelukkig geen last van gehad. Lopen ging lekker op gemiddeld ongeveer 4:45.

Zwemmen 31:48  (176 van 192)
Wissel 5:51....
Fietsen 1:31:11 (163 van 192)
Wissel 6:46 (incl paar 100m lopen)
Lopen 38:04 (53 van 192, ca. 8km)

Eindtijd 2:53:38 ben ik op zich tevreden mee, al is de sub3 vooral veroorzaakt door de kortere afstanden.

5

Re: Triathlon Vathorst

dik2tri schreef:
dik2tri schreef:

Voorspelling:
Zwemmen 1500m   37:00
Fietsen 46km       1:35:00
Lopen 10km            48:00

Het zit er op, leuk evenement en goede organisatie voor de eerste keer wat mij betreft. Ik heb in ieder geval een leuke dag gehad. En leerzaam, heb nog weinig routine in het wisselen. Klassieke beginnersfout: naar het lopen met je helm nog op... Gelukkig daar snel op gewezen door een vrijwilliger.

Wel erg vrije invulling van de afstanden. Zwemmen was zeker geen 1500 meter, eerder 1300-1400. Fietsen was zelfs 47, lopen maar ongeveer 8.5 inclusief een paar honderd meter aanloopstuk naar de ronde die volledig in de tweede wissel werd geteld.

Zwemmen was zoals verwacht zeer matig, ongeveer 1/3 borstcrawl kunnen doen. Wissel 1 extreem traag, snel een beetje ingesmeerd en een banaan gegeten, maar dat het zo langzaam was schrok ik wel van. Fietsen ging boven verwachting net boven de 30/uur. Wel één keer een noodstop moeten maken voor een auto uit een uitrit. En veel fietsers en wandelaars op het parcours, gelukkig geen last van gehad. Lopen ging lekker op gemiddeld ongeveer 4:45.

Zwemmen 31:48  (176 van 192)
Wissel 5:51....
Fietsen 1:31:11 (163 van 192)
Wissel 6:46 (incl paar 100m lopen)
Lopen 38:04 (53 van 192, ca. 8km)

Eindtijd 2:53:38 ben ik op zich tevreden mee, al is de sub3 vooral veroorzaakt door de kortere afstanden.

Gefeliciteerd! Tijd is toch prima voor een 1ste; als het fietsen 47 km is ipv om en nabij de 40 ben je al gauw dik 10 minuten langer bezig. De wissels kun je goed op trainen.

6

Re: Triathlon Vathorst

T/m OD mogen de afstanden 10% afwijken, bij halve of hele max 5%. Dat zijn de regels. Soms zit een zijweg die je nodig hebt in je fietsparcours nou net 50m eerder of later dan je zou wensen. Maar dit is dan wel een veiligereoptie dan iedereen om een pion 180 gr te laten keren (dit even ter illustratie)

7

Re: Triathlon Vathorst

Lijkt me zeker ook iets om tevreden mee te zijn!

Ik was nog even benieuwd Dik2Tri, op Strava zag het eruit alsof je door een soort slootjes door een woonwijk zwom, was dat echt zo, en was dat niet krap?

8

Re: Triathlon Vathorst

@Laris: dank je! Die wissels moet inderdaad nog wat op geoefend worden.... Ik ben in 3 van de 4 onderdelen nog matig tot zwak smile

@Hedcandy: bedankt voor je toelichting! Dat wist ik niet, alhoewel ik wel zoiets vermoedde omdat ik wel vaker afwijkende afstanden zie. Ik stoorde mij er op zich ook niet aan hoor, en het parcours (zeker met het fietsen) was perfect zo. Maar het viel mij op dat de afstanden best wel flink afweken.

@Louise: zeker wel tevreden, meer dan dit zit er op dit moment niet in, daarvoor is gewoon nog veel trainingswerk te doen. Het was inderdaad door een (nieuwbouw) woonwijk. Zeker niet krap, flink brede sloten! Maar wel ondiep (tot mijn middel ongeveer), en heel erg donker onder water. Maar voor de groep zwemmers in mijn optiek zeker ruim genoeg.

9

Re: Triathlon Vathorst

MarloesV89 schreef:

Ik doe ook mee, in de wedstrijdserie om 10.00.

Zwemmen: 23:00
Fietsen: Hoop ergens rond de 1:15 aangezien het parcours 46km ipv 40km
Lopen: 47:00

Ben benieuwd! Het wordt in ieder geval warm morgen. smile

Was weer een leuke wedstrijd!
Zwemmen: 21:44
Fietsen: 1:18:33
Lopen: 39:43

Zwemmen vond ik juist erg smal. Was misschien ook verstandiger geweest van mijzelf als ik direct vooraan was gestart. Nu zwom ik her en der over wat mannen heen.
Fietsen ging top, mooi op vermogen gefietst waardoor ik de energie goed kon verdelen.
Lopen vond ik het minste gaan, kreeg last van de maag. Wel jammer dat het maar 8km was maar goed het fietsen was daarentegen 47km.
Tot en met de 3e loopronde op kop gelopen bij de dames. Daarna moest ik toch mijn meerdere erkennen. wink Uiteindelijk een mooie tweede plaats bij de dames overall. smile