1

Onderwerp: Joop

Hi, Ik ben 56 en nadat ik tegen de 50 gestopt ben met voetballen gaan hardlopen bij een atletiekverening, waar ik ook wel trainig geef. Na marathons en soms ietsje verder nu ook maar eens kijken hoe leuk triathlon is. Alleen lopen is toch wat blessuregevoelig en zwemmen is ook leuk om te doen. Nu bezig met de cursussen "borstcrawl voor gevorderden" en "open water zwemmen" en in principe 3x per week in het zwembad, daarnaast ook begonnen met afstanden fietsen. Doel is kwart triathlon.

Ik maak ook apps voor de Garmin horloges. Da's zo gegroeid omdat ik running power van de Stryd footpod op mijn Forerunner 935 wilde zien, tezamen met andere velden als cadans, hartslag, tempo en benodigd tempo om een bepaalde tijd te halen.

Een uitgebreid dataveld, met ook veel running power opties, is Datarun premium. Zie: https://www.vermail.nl/datarun-premium/
Een dataveld wat voornamelijk op de standaard velden voor hardlopen gericht is, is Datarun plus (ik mag maar één link per bericht doen, dus zelf zoeken in de Garmin app store als je wilt weten wat het is).

Dit zijn betaalde apps, maar ik maak ook gratis varianten, zoals Datarun.
Bij de gratis varianten krijg ik echter wel veel downloads, maar bijna geen feedback, waardoor ik zelf weinig ervan leer. Betaalde apps zorgen daar wel voor, waarschijnlijk om mensen er dan wat van verwachten en echt wat mee willen.

2

Re: Joop

Welkom Joop, mooi dat je het triathlon avontuur aangaat!

Leuk dat je apps maakt, klinkt voor mij als abracadabra haha.
Misschien is het een idee om een apart topic te openen en wat over je apps te vertellen? Dan kunnen wij die gratis apps misschien eens testen en jou van feedback voorzien oid?

3

Re: Joop

Tof dat je die apps maakt! Is dat met python? Die van jou zien er goed uit, ikzelf gebruik onefield (geloof ik) en daar wel tevreden over, daar staat hij eigenlijk altijd op. Maar volgens mij verkleurt bij jou de hartslagen? Rood als je hoog zit, groen als je laag zit neem ik aan?

4

Re: Joop

Welkom - ik ben ook niet zo van de apps, al klinkt het wel als knap werk. Ben dan weer helemaal vóór triathlon boven de 50!

Louise

5

Re: Joop

Welkom Joop! Ik ben benieuwd naar je ervaringen, heb je al een triathlon op het oog?

Leuk dat je bezig bent met apps, ook succes daarmee! Ik ben echt een ei met techniek, ben al blij als ik het horloge aan krijg op het juiste moment en heb al problemen genoeg om mijn hartslagmeter mee te laten werken smile

6

Re: Joop

Joop welkom! Al een idee welke triathlon je gaat doen?

Geestig, dat met die apps. En je ervaring dat je meer hebt aan mensen die betalen. Zo kan je van je hobby een andere hobby maken wink

7

Re: Joop

Welkom Joop!

Als je nog een goede triathlon app weet voor de Garmin 230 dan houd ik me aanbevolen.
Er schijnt er wel een te zijn (een app maar geen goede), daarop zie je uiteindelijk alleen je looptijd roll dus ik zet hem maar op de algmene activiteit.

Maar goed. Welkom! En succes. smile