1

Onderwerp: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Nog een dikke week voor de Port of Antwerp Triathlon.

Ook al heb ik meestal geen energie over om tijdens de wedstrijd rond te kijken, toch kijk ik enorm uit naar deze wedstrijd omwille van het parcours. En ook omdat we achteraf naar de echte toppers kunnen kijken tijdens de WorldCup.
Zwemmen in de dokken langs het MAS, fietsen door de Antwerpse haven en langs het havenhuis om vervolgens weer rond het MAS te lopen.

Mijn tweede kwarttriatlon van het seizoen en in mijn "echte triathloncarrière".

Alvast mijn voorspellingen:
Zwemmen: 1000m - 16'00
Fietsen: 40km - 1u00 (al is dit in een stayerwedstrijd nogal afhankelijk van de groep waar je in terecht komt.)
Lopen: 10km - 37'30"

Totaal inclusief wissels: Sub 2u


Zijn er hier nog mensen die deelnemen?

2

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Vorig jaar ben ik gaan kijken, veel volk, toffe sfeer. Iets te pro voor mij om zelf al mee te doen. Ik heb trouwens geen gewone racefiets om het stayeren te fietsen. Als trio misschien ooit eens, zwemmen of lopen. Kan dit jaar zelfs niet gaan kijken.
Veel succes. Mooie tijden die je daar wil maken.

3

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Ook voor mij jammer genoeg nog veel te professioneel. Ik ben vorig jaar gaan kijken. Was fantastisch! Vandaag weer van de partij. We staan trouwens vertrekkensklaar en met het mooie weer hebben we er extra veel zin in.

4

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

En het zit er al weer op!
Het zwemmen blijft het grootste werkpunt...

De resultaten:
Zwemmen 1000m:17'05" (79e tijd)
Fietsen 40km: 1'01"21 (43e tijd) => GPS maakt er 40,50km van.
Lopen 10km: 33'47" (7e tijd) => GPS maakt er 9,2km van (10km absoluut onmogelijk met zo een tijd)
Totaal: 1u56'15" (22e plaats)

Fantastische wedstrijd!
Fantastische wedstrijdlocatie!
Fantastisch weer!
Wat moet een mens nog meer hebben?

Een wat snellere zwemtijd misschien...
Na de geweldige vooruitgang die ik heb gemaakt in de voorbije 6 maanden blijf ik nu voor het eerst wat plakken... Niet de gehoopte 16' dus maar opnieuw 17' tijdens het zwemmen. Gevolg, tijdens het fietsen in een degelijke groep terecht gekomen, maar toch niet de sterke fietsers rondom me waar ik op gehoopt had. De snelheid varieerde iets te veel afhankelijk van wie de kop nam, maar alleen wegrijden had niet bepaald zin in deze stayerwedstrijd aangezien er geen andere groepjes in het zicht reden (in de eerste ronde dan toch). In de tweede ronde werd het behoorlijk druk op het parcours met gedubbelde groepjes, maar gelukkig reden we op een eenvoudige en breed parcours. (En toch gingen er nog veel mensen tegen de grond)
Door de "frisse" fietsbenen er wel nog een aardige loopprestatie kunnen uitpersen op de kasseien rond het MAS te Antwerpen. De zevende looptijd stemt me absoluut tevreden en ook het tempo van 3'42"/km (volgens GPS) begint aardig in de goede richting te gaan.

Ik probeer volgend jaar in ieder geval opnieuw aan de start te staan!
En hopelijk ben ik tegen dan stilletjes aan een 1'30/100m zwemmer en kan ik meedingen naar "de prijzen".

@Bezigebij en amadeeke: Ik denk dat er tijdens de 1/4e absoluut plaats is voor elk soort recreant hoor. De uitslag loopt op tot aankomsttijden rond de 3u30... TT-fietsen zijn inderdaad wel niet toegelaten.

5

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Mooi Ruben, dat zijn resultaten waar ik alleen maar van kan dromen....

6

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

"een aardige loopprestatie" smile

Dat lukt me in geen100 jaar. Ook jouw zwem- en fietstijden liggen overigens buiten mijn bereik. Gefeliciteerd!

7

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Gefeliciteerd Ruben! Prachtige prestatie.

Wat een vooruitgang heb jij geboekt in 2 jaar tjid, chapeau!

8

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Inderdaad mooie tijden!

9

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Mooie tijden, die haal ik echt nooit! smile

10

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Bedankt allemaal!

davidr schreef:

Gefeliciteerd Ruben! Prachtige prestatie.

Wat een vooruitgang heb jij geboekt in 2 jaar tjid, chapeau!

Ik mag inderdaad niet klagen!
Aansluiten bij een triathlonclub (oktober 2018) heeft me echt een enorme boost gegeven.
Vooral op zwemgebied, maar ook op vlak van fietsen ben ik sindsdien veel bewuster gaan trainen.

En dat bewust trainen is (op welk niveau dan ook) echt cruciaal.
Ik maak op het zwemmen na mijn eigen schema's en ik zorg er voor dat elke training echt met een specifiek doel wordt afgewerkt. Als je daar een beetje een constante in kunt krijgen (liever elke week 10u trainen, dan de ene week niks, en de volgende week 15u) denk ik dat heel veel mensen tot meer in staat zijn dan ze denken.
En om die constante er in te krijgen helpt het mij om per trainingsblok (6 weken in mijn geval) alle trainingen uit te schrijven en omhoog te hangen. Zo probeer ik te voorkomen dat ik te veel of te weinig doe, en zo kan ik de trainingen ook beter inplannen in het werk- en gezinsschema.

11

Re: 23/06 - Port of Antwerp Triathlon

Proficiat Ruben, mooie prestatie. Je regelmaat in trainen loont.
Blijft bij mezelf altijd balanceren tussen werk, muziek (mijn andere hobby) en gezin. Der is maar 1 constante , maandag op vrije dag zwemmen. De rest wanneer het past. Voor een 1/10 tri hopelijk genoeg. Dat ga ik weten op 3 augustus.