1 Laatst bewerkt door HansH (15-06-19 18:41:28)

Onderwerp: Ironman 70.3 Luxemburg

Volgens de startlijst doen er meer dan 100 Nederlanders mee. Allemaal te zenuwachtig om hier een voorspelling te doen? Het wordt in ieder geval perfect weer, met 22°.

Ik heb hem een paar jaar geleden gedaan, maar toen ging het zwemmen niet door, dus tijd voor een tweede poging. Heb nu voor een heel minimalistische trainings aanpak gekozen, om eens te zien of "less is more" ook hier geldt smile

Oké, voorspelling dus.
Zwemmen 1900m in 0:38
Fietsen 90km in 3:05
Lopen 21km in 2:06
Wissels 5+5=0:10
Totaal 5:59

triathlon is 3x leuker!

2

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Veel plezier, Hans! Vooral met het zwemmen! Het heeft hier de laatste dagen gegoten, hopelijk houdt de Moezel zich dit jaar voldoende koest.

Louise

3

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Dank je wel Louise!De Moezel ligt er rustig bij dus dat komt goed smile

triathlon is 3x leuker!

4

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Succes!

5

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Succes! Ik wil ook nog eens (ooit, als mijn dochter ouder is en ik weer tijd heb om meer te trainen) terug naar Luxemburg om de 70.3 mét zwemonderdeel te doen.

6 Laatst bewerkt door HansH (16-06-19 21:12:40)

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

HansH schreef:

Oké, voorspelling dus.
Zwemmen 1900m in 0:38 - echte tijd 0:39
Fietsen 90km in 3:05 - werd 3:03
Lopen 21km in 2:06 - werd 2:06
Wissels 5+5=0:10 - werd 5+4
Totaal 5:59 - werd 5:59 lol ik word in ieder geval in het voorspellen steeds beter...

Super tevreden! Heel gecontroleerd gedaan, nergens echt stuk gegaan, alleen de laatste 3 km bij het lopen waren zwaar  - en het vallen over een boomwortel - leverde 3 schaafwonden op, had de Ehbo ook weer wat te doen. Ook met zwemmen een leuke wedstrijd smile. Maar zo kan het dus ook, en eigenlijk is dat veel leuker dan maar jagen op iets snellere tijden. Kwam Hedcandy nog tegen bij het fietsen, maar volgens mij herkende je me niet, Sanne?

triathlon is 3x leuker!

7

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Mooi, qua prestatie en voorspelling, HansH! En wel gezwommen inderdaad dus, dat is ook mooi. Schaafwonden hopelijk niet te erg?

Louise

8

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Nee, dat overleef ik wel. Volgende week kwartje van Huizen, dus dan moet het wel dicht zitten, anders gaat dat problemen geven met mijn wetsuit vrees ik. En verder was er een lieve verpleegkundige, dus ik klaag niet echt wink (hoewel schaafwonden meestal de volgende dagen pas last geven...)

triathlon is 3x leuker!

9

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Ah, was jij dat Hans, sorry, ik herkende je idd niet!!

Het zwemmen was heerlijk, amper stroming en gewoon lekker water.
Ik ben wel ergens tegenaan geknalt, lag gelijk stil en mn hoofd, au!! Dacht dat het een paal moest zijn, maar toen ik mn hoofd omhoog deed was het een spookzwemmer!
Er bleken er meer aan de verkeerde kant vd boeien te zwemmen, jammer dat daar niet beter op werd gelet.
Het fietsen vond ik super. Wat een prachtige omgeving, heerlijk asfalt en pfff pittig klimwerk!
Daardoor blijkbaar voor het lopen al mn krachten verspilt. Wat ging dat slecht, ik kwam er niet in, vanaf de eerdte km een lange worsteling.
Nou was finishen sowieso mn enige doel (gehaald) maar een beetje genieten van het lopen was leuker geweest....

10 Laatst bewerkt door HansH (18-06-19 07:19:25)

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Ja, met zo'n Casco helm met vizier is er ook weinig te herkennen over smile Ik zag jouw naam op je rug en herkende je aan je kleurige trisuit. Die spookzwemmers knalde ik ook bijna tegenop. Is het nog goed met je afgelopen zo te lezen... Ik was heel langzaam gestart, met nog 5 watt onder het aanbevolen vermogen en een super lage hartslag. Daarom haalde ik je pas bij km 70 in. Door die langzame start ging het lopen dit keer prima en de grap is dat je daardoor eigenlijk niet eens echt langzamer bent, maar wel kan genieten. Vraagt wel erg veel discipline in het begin, want je wilt dan natuurlijk veel harder.... Ik vloog daar tot nu toe elke keer weer in, maar nu ging het zoals het moest. Een goed herstel!

triathlon is 3x leuker!

11

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Klinkt als een heel verstandig raceplan Hans!
Dat had ik niet smile
Ik ben gewoon lekker gaan fietsen haha. En had een snellere tijd dan in het vlakke Almere, oeps.... maar daardoor heb ik het wel moeten bekopen tijdens het lopen.
Nou ja, het doel,finishen,is wel behaald.

Jij ook succesmet je herstel, ik ga zo naar de sportmasseur, vadt heel pijnlijk maar fijn voor het herstel.

12 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (18-06-19 19:28:42)

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Ik heb je niet gezien dit keer Hedcandy!

Over mn race best tevreden. Alleen zwemmen viel me tegen, ging voor een dik PR. [43 min] Daarna op de fiets zoveel mensen ingehaald op het vlakke, ben na de 80 gestopt met tellen. Moest ook wel om niet achter een groep te blijven hangen.
Viel wel flink terug in de heuvels, maar toch binnen de 3 uur kunnen houden en 10' sneller dan vorig jaar. [3 uur]
Lopen vooral gebruikt om voedingsplan te testen en steady op marathontempo gelopen, ondanks de warmte. Had nog genoeg over, dus dat geeft vertrouwen. [2 uur]
Wat rustiger gewisseld, geen schoenen aan de fiets enzo. Totaal 5:51

Prachtig evenement weer en een geweldig weekend gehad! Nu op naar Roth.
Daarna eens zoeken naar een beetje vlakke race, wil wel eens weten wat ik echt kan big_smile

13

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Wow wat een mooie tijd Linda, en idd elkaar niet gezien...


Het stomme is, ik bedacht me net, als ik 10 min langzamer had gefietst en 10 min sneller had gelopen, dan had ik mn lopen niet voor mn gevoel verprutst en was ik nog steeds dik tevreden geweest met mn fietsen. Met dezelfde eindtijd. Dus waar heb ik het nou helemaal over. Het is goed zo.

14

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Was voor mij mijn eerste halve, doel finishen. Stiekem wel een getal in Mn hoofd natuurlijk (5:30).

Paar weken geleden Brouwersdam, kwam ik vrijwel leeg van de fiets af en die 10km vielen me zwaar. Voedingsplan aangepast voor Luxemburg en raceplan gemaakt.

Zwemmen met rolling start beviel mij goed, niet echt drukte gehad alleen bij inhalen een beetje soms. Water voelde lekker en kon goed navigeren op de boeien. Kwam met 36 min het water uit. Plan was rustig aan tijdens de wissels en het vlakke deel op de fiets iets inhouden, energie nodig voor de klimmetjes. Wat een mooi fietsparcours, stevige klim, snelle afdalingen, door dorpjes, prachtig. Netjes aan Mn voedingsplan gehouden en binnen Mn voorgenomen tijd van 3 uur was ik weer terug. Wederom de tijd genomen, moest plassen, dat duurde voor Mn gevoel 5 min. Daarna lopen. Benen voelde goed. Besloot het per ronde aan te kijken, gooide er wat Redbull en water in bij de drankposten en kon het laatste rondje nog versnellen. Volop kunnen genieten tijdens het lopen, dat gebeurd niet vaak, met 1:53 over de finish. Totale tijd 5:29:11. Bizar.

Heel erg blij mee, genoten van een prachtig weekend met heerlijk weer en veel leuke mensen.

15

Re: Ironman 70.3 Luxemburg

Gefeliciteerd, Erik! En dat er nog maar vele mogen volgen smile

triathlon is 3x leuker!