26

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Noordwijkerhout bv is een gewone lokale triathlon, ook twee wisselzones en daar wordt keurig je spul in een genummerde (vuilnis)zak terug naar T2 gebracht

En qua prijskaartje ... Challenges en IM spannen inderdaad de kroon maar met 67 euro voor een OD mag je hier toch ook best iets verwachten? Zo complex of duur is dat nou ook weer niet ...

D.


Arnoutdv schreef:

Als er 1 wisselzone is kunnen zij die als eerste terug zijn in de wisselzone toch ook pakken wat ze willen?
Bij gewone triathlons (1/8, 1/4, OD) zijn er helemaal geen genummerde/gelabelde tassen.
Alleen de fiets heeft een normaal gesproken een sticker. Verder gaat alles op goed vertrouwen.
Alleen bij Challenge en IM zijn er tassen, maar die hebben ook een heel ander prijskaartje (5 tot 20x zo duur!)

27

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

"Bij gewone triathlons (1/8, 1/4, OD) zijn er helemaal geen genummerde/gelabelde tassen." Dat klopt niet hoor. Alle triathlons die ik ken met twee wissel zones (Beesd, Huizen vroeger...) hadden genummerde tassen die keurig naar T2 gebracht werden....

triathlon is 3x leuker!

28

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Je hebt gelijk, voorheen in Huizen was het de bedoeling dat je je wetsuit en overige zwemattributen in een vuilniszak (met nr) deed, omdat deze wisselzone na het zwemmen meteen werd opgeruimd.
Deze zak werd dan netjes bij je spullen in T2 gelegd.

Maar dat veranderd niks aan het feit dat je vertrouwen moet hebben in de overige deelnemers.

29 Laatst bewerkt door Macer (18-06-18 08:07:26)

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Gisteren meegedaan aan de OD.. Was erg leuk.

We konden helaas (nou ja helaas) niet zwemmen omdat de stroming en de wind te sterk waren, dus het werd een Run-Bike-Run.
Als je de zee zag, was dit ook de enige juiste beslissing naar mijn idee.

Eerste stuk lopen (4km) ging goed en kon flink de snelheid erin houden om vervolgens op de fiets te stappen.

Nu heb ik de afgelopen 4 jaar meegedaan aan de 24 uur van Zandvoort, dus ik ken het circuit op mijn duimpje. Heerlijk hard gereden ondanks de flinke wind die er stond.. Met 39,5 gemiddeld eindigde ik als 4e op het fietsonderdeel. :-)

Daarna de 10 kilometer van het circuit langs de boulevard en dan 2 maal. De afgelopen triathlons ging het hardlopen niet zo lekker, maar gisteren kon ik eindelijk eens een goed tempo vasthouden. De snelste loper zal ik nooit worden, maar met 4:44 gemiddeld per kilometer ben ik tevreden.

Uiteindelijk werd ik 13e van de 128 mannelijke deelnemers met een tijd van 02:08:22.

30

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Macer schreef:

Gisteren meegedaan aan de OD.. Was erg leuk.

We konden helaas (nou ja helaas) niet zwemmen omdat de stroming en de wind te sterk waren, dus het werd een Run-Bike-Run.
Als je de zee zag, was dit ook de enige juiste beslissing naar mijn idee.

Eerste stuk lopen (4km) ging goed en kon flink de snelheid erin houden om vervolgens op de fiets te stappen.

Nu heb ik de afgelopen 4 jaar meegedaan aan de 24 uur van Zandvoort, dus ik ken het circuit op mijn duimpje. Heerlijk hard gereden ondanks de flinke wind die er stond.. Met 39,5 gemiddeld eindigde ik als 4e op het fietsonderdeel. :-)

Daarna de 10 kilometer van het circuit langs de boulevard en dan 2 maal. De afgelopen triathlons ging het hardlopen niet zo lekker, maar gisteren kon ik eindelijk eens een goed tempo vasthouden. De snelste loper zal ik nooit worden, maar met 4:44 gemiddeld per kilometer ben ik tevreden.

Uiteindelijk werd ik 13e van de 128 mannelijke deelnemers met een tijd van 02:08:22.

Uitstekend gedaan!

Je moet sneller dan de klos zijn.

31

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Mooi Macer! De wind speelde ook echt wel mee gisteren.

Ik heb zaterdag de sprint gedaan, toen ging het zwemmen wel door. Dinsdag had ik al in zee gezwommen en er was niet tegen de stroming in vooruit te komen. Logisch dus dat het zwemparcours werd aangepast. We liepen 750 meter naar het zuiden, moesten het water ingaan en bij de boei noordelijk er weer uit. In de praktijk had je weinig aan de zogenaamde stroming mee, je werd alleen maar naar het strand gebracht. Veel mensen gingen dan ook half lopen door het water in plaats van te gaan zwemmen. Daarna stukje gefietst en stukje gelopen. Geen superbenen, wel leuk weer eens een sprint, 12e geworden in 1:13:08.

Zondag deed ik de OD die dus een RBR werd. Inderdaad begrijpelijk. Op zich is er wel te zwemmen, maar met meer dan 100 man in het water zou het een enorme chaos worden. Nu dus eerst een stukje lopen in plaats van zwemmen. Het was eigenlijk wel eens lekker om daarmee te beginnen, dan voelt het ook echt als hardlopen. De eerste 4 km deed ik met 3:46 gemiddeld en daar was ik erg tevreden mee. Bij het fietsen had ik meer last van de wind dan op zaterdag, maar mijn benen voelden minder slecht aan. Gemiddeld haalde ik 38.6km/u (net iets sneller dan mijn gemiddelde op de sprint). Ik ben door niemand ingehaald maar had niet door waar ik precies lag. Bij het lopen zag ik na het eerste keerpunt dat ik vierde lag. Aangezien ik door niemand ben ingehaald en niet het idee had dat ik een voorganger had gepasseerd wist ik dat ik daar ook ongeveer zou eindigen. In de OD serie na de onze was nog iemand sneller dus uiteindelijk 5e overall te worden. Helaas geen indeling in age groups hier.

Ik vond het een erg leuke wedstrijd, hopelijk wordt hij volgend jaar weer georganiseerd en wordt er dan iets op het zwemmen gevonden.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35480808_1842482549145564_1482645396596457472_o.jpg?_nc_cat=0&oh=31cdcec0e52b825e2dc824662bcfa4ba&oe=5BC3F681

32

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

waar heb jij die foto vandaan????

D.

33

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Duiksmurf schreef:

waar heb jij die foto vandaan????

D.

Via FB, ik denk niet dat ze er ook bij de 24-uursrace stonden.

https://www.facebook.com/pg/amsterdamse … 3526644899

34

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Klinkt als een leuke triatlon. Wel bijzonder dat ze niet bij de planning al rekening hebben gehouden met de stroming, die laat zich uitstekend voorspellen. Wellicht iets voor de volgende editie.

35

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Het was een combinatie van de stroming uit het noorden, eb en harde wind uit het zuiden.. Dit zorgde voor een negatief advies van de reddingsbrigade.

Op zaterdag kwam de stroming uit het zuiden, de minder harde wind uit het zuiden en was het vloed, waardoor ze tussen de zandbanken door konden zwemmen.

Het was voor ieders veiligheid het juiste besluit.

36

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Ik heb zaterdag meegedaan en genoten!
Het zwemmen was een geploeter door de golven en stroming, maar zo leuk om eens te doen...
En fietsen op het circuit gewoon gaaf.
Knap hoe ze, ondanks alle aanpassingen die last minute moesten, deze triathlon in elkaar hadden steken!

37

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Ik doe dit jaar mee aan de sprint op zondag.

Hopelijk gaat het zwemmen door! Ga deze week voor het eerst oefenen in de zee.

Vorige week helaas 2 dagen griep gehad en dus rustig aan moeten doen. Sinds gister weer fit en nu rustig opbouwen richting zondag.

Voorspelling doe ik over een paar dagen.

38

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Na vorig jaar besloten deze te skippen. leuke race maar de zwemomstandigheden vind ik toch een minpunt.

Ik doe zaterdag wel mee aan de 6 uurs race van Cycling Zandvoort en voor zondag heb ik me opgegeven als vrijwilliger. Misschien ga ik nog meedoen met de tijdrit op zondag (als er nog plek is)

39

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Ik ben niet helemaal fit geweest en heb de laatste weken niet optimaal kunnen trainen maar hier dan toch maar een voorspelling:

Zwemmen:   14;30 (inclusief stuk lopen over strand)
T1:                2;30
Fietsen:        37;15  (Als het inderdaad 21,7 km is. Verwacht 35 km/u gemiddeld)
T2:                 1;00
Lopen:           22;00


Eindtijd:     1 uur 17 minuten en 15 seconden

40

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Als inwoner van Zandvoort ben ik er uiteraard ook bij, ik doe de OD. Geen ambities, geen voorspellingen, ik zie het wel. Wellicht tot daar!

41

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Ik sta ook aan de start bij de OD zondag! Omdat het looponderdeel bij de Tri Haarlemmermeer gehalveerd was, wordt dit (hopelijk) mijn eerste OD. Ben even deze thread aan het teruglezen en het lijkt er op alsof de organisatie geluisterd heeft; in de deelnemersinformatie van dit jaar staat dat er wordt voorzien in een tas met label, die naar de tweede wisselzone gebracht wordt. Ook is het zwemgedeelte één lange strook langs de kust. Heb er zin in! Al kijk ik wel een beetje op tegen het zwemmen in zee.

42

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Perry87 schreef:

Ook is het zwemgedeelte één lange strook langs de kust. Heb er zin in! Al kijk ik wel een beetje op tegen het zwemmen in zee.

Ik hoop ook dat de organisatie flexibel genoeg is om de zwemrichting aan te passen als de stroming anders is. En dat de boeien goed liggen. En dan is zwemmen in zee gewoon erg gaaf, maar wel anders dan in zoet water inderdaad.

43

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Ik ga zo met een collega proefzwemmen.

Ben benieuwd

44

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Net even gezwommen, water was heerlijk.

Na 550 meter zuid naar noord besloten om te draaien.

Waar de eerste 550 meter rond of net onder de 2 min per 100 meter ging gingen de 150m terug in een minuut of 5.

Daarna besloten de 1000 meter vol te maken weer richting het noorden.

Zoals het er nu uitziet is de route van zondag zuid>nood zeer goed te doen.

45

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Veel plezier aan allen!

Je moet sneller dan de klos zijn.

46 Laatst bewerkt door Maca944 (15-06-19 20:35:45)

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

zico schreef:

Net even gezwommen, water was heerlijk.

Na 550 meter zuid naar noord besloten om te draaien.

Waar de eerste 550 meter rond of net onder de 2 min per 100 meter ging gingen de 150m terug in een minuut of 5.

Daarna besloten de 1000 meter vol te maken weer richting het noorden.

Zoals het er nu uitziet is de route van zondag zuid>nood zeer goed te doen.

Net ook gezwommen, kilometer naar het noorden ging in een minuut of 17, de km terug naar het zuiden rond de 30 minuten. Verder vond ik het water best fris, mijn handen en voeten tintelen nog. En de deining was best heftig, normaal heb ik er niet zo'n last van maar werd vrij duizelig.

47

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Maca944 schreef:
zico schreef:

Net even gezwommen, water was heerlijk.

Na 550 meter zuid naar noord besloten om te draaien.

Waar de eerste 550 meter rond of net onder de 2 min per 100 meter ging gingen de 150m terug in een minuut of 5.

Daarna besloten de 1000 meter vol te maken weer richting het noorden.

Zoals het er nu uitziet is de route van zondag zuid>nood zeer goed te doen.

Net ook gezwommen, kilometer naar het noorden ging in een minuut of 17, de km terug naar het zuiden rond de 30 minuten. Verder vond ik het water best fris, mijn handen en voeten tintelen nog. En de deinig was best heftig, normaal heb ik er niet zo'n last van maar werd vrij duizelig.

Bedankt voor de update Maca! Belooft qua stroming veel goeds voor morgen!

48

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Dat was weer een leuke triathlon. Bij het inchecken van T2 Macer nog even ontmoet. Zwemmen was 'uitdagend' met de deining, maar door de stroming zette iedereen een pr neer denk ik. Bij het fietsen ging het eindelijk weer eens lekker en met 39.8 gemiddeld een nieuw pr qua snelheid neergezet. Lopen gaat altijd wel al had ik net als iedereen wel wat last van de temperatuur op het einde. Jammer genoeg was het lopen wel erg aan de korte kant (8.5km) en was het fietsen ook net geen 40km, dus ook al volbracht ik mijn snelste OD ooit in 2:03:50, echt tellen doet het niet.

Wel telde mijn 2e plek in de AG 40-49 (en 9e overall als ik de eerste plek van het relay-team buiten beschouwing laat), dus ik was erg tevreden. En fietsen over het circuit blijft geweldig.

http://www.amstelracing.nl/wp-content/uploads/2019/06/64493298_2394715733922240_4686245869001900032_n.jpg

49

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

gefeliciteerd, heel erg mooie prestatie!

50

Re: Dare2Tri Grand Prix Triathlon Zandvoort

Zaterdag, samen met het vriendje van mijn dochter, met de 6 uurs race op het circuit.. Het blijft een geweldig iets om te doen, al is de 24 uurs race nog zoveel leuker (jammer genoeg geen team bij elkaar kunnen krijgen).

Uiteindelijk eerste geworden met een ronde voorsprong in de categorie van de teams, dus we mochten het podium opklimmen.. Nu 5x meegedaan en 4x keer eerste geworden in de categorie waar ik meedeed, die ene 2e plaats zit me nog steeds dwars.

Gisteren geholpen als vrijwilliger bij de triahtlon.. Helaas te weinig mensen, dus het was allemaal wat chaotisch. Ik heb in mijn eentje denk ik 95% van de fietsen gecontroleerd. De jury van NTB was helaas nergens te bekennen. Het was wel wat warm en de zon heeft me ook nog goed te pakken gehad.

Volgende week zelf naar Rotterdam (startbewijs verdiend met vrijwilligerswerk), dus dan mag ik zelf weer lekker racen...