1

Onderwerp: Hi ik ben Frank

Hoi allemaal,

Ik zocht op een forum voor triatleten en kwam hierop uit. Ik ben Frank bijna 27, heb tm mijn 22e veel gesport voornamelijk fitness en fietsen, daarna door een (mislukte) vervolg studie die heel ingrijpend was veel aangekomen en ongeveer 2 jaar geleden voor de lol gaan zwemmen.

Ik heb mezelf altijd wel uit willen dagen, eerst voetbal, toen golf en wielrennen (amstelgold race, Stelvio noem het maar op) kwam ik op het idee om me te gaan richten op een triatlon. Dat is dan ook gelukt.

Juni 2018 heb ik mijn eerste race gehad (1/8e in Terheijden). Ik dacht dat ik veel trainde tot ik een YouTuber tegen kwam, Triathlon Taren, en ik daar een beginner half ironman trainingsplan kocht. Samen met een hartslag meter ben ik aan de slag gegaan en heb ik mijn tijd, voor een sprint triatlon, met 11 minuten verbeterd, en 2 weken terug mijn eerste kwart gefinisht.

Mijn doel is om volgend jaar 70.3 IM Luxemburg te doen en in 2021 een 140.6 te voltooien, voorkeur gaat uit naar Aix de Provence of Frankfurt.

Het enige wat ik mis binnen mijn training is een extra verdieping in voeding en race strategie.

Ik hoop hier veel te leren, en nieuwe mensen te leren kennen. Ik train overigens alleen en dat vind ik meer dan fijn. Ik heb zondag een fietsgroep met mijn zusje en vader, maar mij gaat niets boven een training met mijn favoriete muziek en kei hard knallen (volgens trainingsschema natuurlijk!)

Groetjes,

Frank

2

Re: Hi ik ben Frank

Welkom!
Ik train ook graag alleen. Vaak zelfs zonder muziek (alleen soms met lopen), lekker in mijn eentje met mijzelf en mijn gedachten, heerlijk!
Hoe bevalt het trainingsschema van Triathlon Taren?

3

Re: Hi ik ben Frank

Hier ook een welkom van een solist! Ik vind alleen trainen ook heerlijk maar door werk en gezin variëren mijn tijden ook gewoon teveel om het in groeps- of clubverband te doen.

Ik heb me voor september dit jaar ingeschreven voor mijn eerste halve en een trainingpeaks schema van David Warden obv 80/20 aangeschaft. Wordt de eerste keer dat ik echt met een schema ga werken. Ik ben ook  benieuwd hoe het schema van Taren jou bevalt.

Veel plezier hier op het forum!

4

Re: Hi ik ben Frank

Welkom, hier ook een vooral-alleen-trainer. Ik ben eigen baas met heel wisselende werkweken, en zou nog veel meer planningsproblemen krijgen als ik steeds rekening zou moeten houden met anderen. Plus dat ik vooral alleen fietsen ook heerlijk vind voor mijn hoofd.

Over voeding: ken je Asker Jeukendrup al? Dat is wel de grote meneer op sportvoedingsgebied.

Louise

5

Re: Hi ik ben Frank

Welkom Frank, leuk dat je zo'n pack hebt gekocht van triathlon Taren! Ik volg deze ook graag op youtube.

Verder train ik ook (bijna) altijd alleen. Heerlijk rustig even geen gedoe aan mn hoofd en gewoon lekker trainen.

Veel plezier en succes!