401 Laatst bewerkt door MontanaMan (16-06-19 23:04:04)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: ochtend half uur lopen, avond 1,5u under-overs op de tacx
Din: ochtend 50 min lopen met 30 min tempo (eerste tempo loop van het jaar!), avond 55min VO2Max op de tacx
Woe: half uur tacx (lekke band dwong me te stoppen!)
Don: ochtend half uurtje lopen, avond 10 min core, 1u gezwommen met tri club
Vrij: Kort loopje met een paar versnellingen, maar bij tweede kreeg ik wat last van mij knie dus afgebroken
Zat: rust voor race
Zon: Race!


Een clubgenoot organiseert dit jaar hier 3 triathlons (juni-juli-sep) en dit was de eerste. Er deden veel clubgenoten mee en er waren ook veel die vrijwilliger waren, dus erg leuk om te racen.
Race was een triathlon met aparte afstanden: 1000m zwemmen (16:43 - overall 21ste), 32.3km fietsen (59:26 - overall 23ste) en 5.6km lopen (was 7.5k belooft maar deel parkoers was te modderig - 26:53 - overall 42ste).

Overall 24ste (van de 115) en 1ste M40-44 (van de 13) en een totaaltijd van 1:46:03.

Was een goede race. Zat de eerste (van de 2) fietsrondes een beetje te zeuren in mijn hoofd. In de tweede ronde op mijn cadans gelet en toen ging het een stuk makkelijker. Tweede ronde ging sneller dan de eerste ronde. Het lopen ging ook naar behoren. Ging weg op een tempo dat (voor mij) pittig was maar wat ik dacht vol te kunnen houden. Toen ik op mijn horloge keek bleek ik rond 4:45 min/km te lopen, wat ik ongeveer in gedachten had. Geprobeerd vast te houden en alle kilometers ginngen tussen 4:44 en 4:48 dus dat is mooi gelukt. Merkte dat ik een paar keer als ik focuste op relax lopen en technische aanwijzingen van loopanalyse dat de RPE omlaag ging en de snelheid iets omhoog. Ik ben pas sinds een week weer op die techniek gaan letten vanwege last van mijn hielen. Hopelijk gaat dat de goede kant op de komende tijd.

402 Laatst bewerkt door MontanaMan (24-06-19 14:11:49)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

En weer een lekkere week, het weer in het weekend hielp behoorlijk mee smile

Ma: rust
Din: ochtend 7k run, avond 35 min tacx VO2Max
Woe: ochtend 10k run met 30 min tempo, avond 1u Sweet Spot op de tacx
Don: ochtend 8k run, avond 1u zwemmen met tri club. Behoordlijk pittige set (200 CSS, 2x50 sprint 20 sec RI, 300 CSS, 3x50 sprint 30 sec RI, 400 CSS, 4x 50 sprint 40 sec RI, repeat)
Vrij: ochtend 10k run
Zat: 117k fietsen door de heuvels in Kent. Voor het eerst met een route op de Garmin edge in een gebied wat ik niet kende. Ging goed op 2 incidentjes ja. De eerste bij een steile afdaling gaf hij onderaan aan dat ik een u-turn moest maken. Ik was juist blij dat ik daar niet omhoog hoefde. Dus omgekeerd, weer omhoog en hij gaf weer een u-turn aan. Bleek dat ik onderaan een soort van u-turn moest doen om op een fietspad te komen. De tweede was een brug die permanent openstond (en dus 'dicht' was), en het was de enige brug in de wijde omtrek. Eigen route uitgezocht maar de Garmin bleef proberen me op andere routes over onverharde wegen te sturen. Dat kan ik waarschijnlijk wel aanpassen, maar had geen zin om dat ter plekke uit te zoeken.
Zon: Loopje van 16k door heuvellandschap in Kent, ook weer erg mooi. Begon het lopen met flink moeie benen, maar het ging lekker en de laatste kilometer was de snelste (wel geholpen door het dalen).

Komende week nog een paar dagen flink trainen en dan gaat het gas er even af met een vriendenweekend en gereis eromheen.

403

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ohja, trainingsweken, die heb ik ook big_smile

Ma: Rust/reisdag na Luxemburg
Di: Zwemmen herstel 2400 m, fietsen herstel 29 km
Wo: Lopen duur 45'
Do: Fietsen interval 44 km
Vr: Rust
Za: Fietsen duur 160 km
Zo: Lopen duur 135', zwemmen openwater 3100 m

14 uur en 766 TSS

Nu deze week afbouwen en dan nog een week echt taperen!

404 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (01-07-19 15:33:37)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Rust en massage (spierpijn van vorig weekend)
Di: Zwemmen duur 2800 m, brick: fietsen interval intensief 38 km + lopen tempo 18'
Wo: Fietsen interval extensief 40 km
Do: Lopen duur 100', zwemmen open water 2 x 35'
Vr: Rust
Za: Fietsen duur 106 km
Zo: Lopen interval 55', zwemmen open water 2 km

Nog wel 12 1/2 uur en TSS 759

405

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: 50min tacx VO2Max
Din: ochtend 5k easy run, avond 1u tacx under-overs
Woe: 11k gelopen met 7k tempo. Op tempo lopen begint weer makkelijker te voelen.
Don: 3k gezwommen. CSS set 21x 100m vertrekken op 1:45 (had me verteld, doel was 20)
Vrij: Plan was kort en rustig hardlopen maar na 2,5km lag ik ineens op de grond. In de bocht op het randje van het fietspad gestapt en door mijn enkel gegaan.
Zat: Vriendenweekend
Zon: Vriendenweekend

De enkel is nog een beetje blauw maar het is al naar de voet gezakt en heb er weinig last meer van.

406

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma en Din reizen en rust voor de enkel
Woe: avond 1u10m tacx supra-treshold intervallen
Don: ochtend 6k rustig lopen, avond 1u tacx Sweet Spot
Vrij: 55min lopen met 4x 1k tempo
Zat: doel was 2,5-3u fietsen, werd 2u15 min want het rondje was al op. Eerst 10k ingefietst, daarna op gevoel sweet spot gereden en dat ging lekker.
Zon: 19km duurloop. Ging lekker en laatste 2km gepushed. Uiteindelijk deze redelijk rustige duurloop gelopen op het tempo wat ik ongeveer liep met de halve triathlon in mei, dus lopen gaat mooi vooruit.

Fijn om weer te voelen dat hogere intensiteiten me weer makkelijker afgaan wat betreft gevoel.

407

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik blijf stug het topic vullen smile

Ma: rust
Din: 7k easy run, avond 70 supra-treshold intervallen op de tacx
Woe: ochtend VO2Max intervallen lopen, avond 1u under-over op de tacx
Don: ochtend 7k easy run, avond 1u zwemmen
Vrij: 70 min easy run
Zat: ochtend 16k lopen, avond 1,5u fietsen met een blok van een uur sweet spot (voor het eerst met power meter, ging lekker)
Zon: rust

Dinsdag en woensdag waren pittig! En ook zaterdag was redelijk pittig. Komende week lekker doortrainen, maar de zware trainingen iets meer gespreid doen hopelijk. Komend weekend weer een tri op hetzelfde parkoers van een maand geleden. Benieuwd of ik wat sneller ben nu de tempohardheid wat beter is.

408

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

'k Zal ook 1 plaatsen, MontanaMan, maar mijn wat luie recreatieve trainingsweek. (Ga dit jaar maar voor 1/10 en misschien nog een 1/8 )
Maandag : 40 min zwembadzwemmen interval, gemiddeld over 2:24min/100m met in-uitzwemmen bij. 
Dinsdag : 2 x 25 km huis-werk-huis, met daarna 2 km koppeltraining lopen.
Woensdag : niets
Donderdag : 4 km lopen ( samen met dochter , daarom wat ingekort, en met wat interval  )
Vrijdag : 2 x fietsen huis-werk-huis
Zaterdag : niks
Zondag : niks, wat wandelen met hond. ( = recup training ? )
Soms ga ik in weekend fietsen met mijn zoon, maar wegens een valpartij van hem enkele weken geleden even op non-actief.

mmmhh ... Dochter lopen, zoon fietsen, .... als ik nu mijn andere dochter kan laten zwemmen schrijf ik ze in als trio ! Kan ik  aan de zijlijn staan.

409

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb weinig te posten. Verveel me te pletter big_smile

Ma: Rust, veel wandelen
Di: Rust, nog meer wandelen
Wo: Rust, en wandelen
Do: Rust
Vr: Zwemmen 1500 m
Za: Fietsen 30 km
Zo: Rust

410

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

LindaRotterdam om snel te recupereren is blijven bewegen een must dus je hoeft je niet perse te vervelen.

411

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

LindaRotterdam om snel te recupereren is blijven bewegen een must dus je hoeft je niet perse te vervelen.

Ik houd me nog even aan de training van m'n coach, daarna weer lekker freestylen. wink

412

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mijn coach daarintegen wil dat ik de dag erna al terug op de fiets zit :-) maar vaak heb ik daar zelf dan geen zin in.

413 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (22-07-19 12:12:34)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Oh wel, heerlijk. Of zwemmen met je pijnlijke lijf, althans een beetje dobberen dan wink

Ik ben weer rustig aan het opbouwen naar een volledige trainingsbelasting.
Ma: Rust, nieuwe schoenen kopen
Di: Rust
Wo: Fietsen duur 28 km
Do: Zwemmen duur 2200 m
Vr: Lopen 25'
Za: Rust, vanwege onweer
Zo: Zwemmen open water 1500 m, fietsen duur 45 km

4h40, 284 TSS

414

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hmm ik zat zaterdag midden in dat onweer met de fiets. Werkelijk een stortbui maar het voelde wel echt warm aan. Ikzelf heb een zeer drukke periode op het werk achter de rug nu zodat ik vorige week amper op 16u training uitkwam. Nu nog 3 weken goed doortrainen en over 4 weken Ironman Copenhagen.

415

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Laatste blok dus Ronnyke! Succes!

Ma: ochtend 7.5k easy run, avond 1u10m tacx supra-treshold intervallen
Din: progressive run (20' Z1, 15' Z2, 15' Z3, 10' Z4, 5' Z5, 5' cool down)
Woe: 1,5u tacx met 75' 80-85% sweetspot intensity.
Don: ochtend 8k easy run, avond zwemmen met tri club. Behoorlijk kramp aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Ik ga daar toch eens naar laten kijken. De kramp die ik vaak bij zwemmen, en soms bij het fietsen, krijg staat niet in verhouding tot mijn fitness of de inspanning die ik lever. Kon de kramp nog voelen op zondag.
Vrij: half uurtje lopen met 2x 1k op wedstrijd tempo
Zat: half uurtje tacx met een paar supra-treshold intervallen
Zon: korte tri (1k-32.5k-5.6k) 1u41m. Ging lekker, nog nooit zo snel gefietst of gelopen tijdens een tri wedstrijd.

416 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (28-07-19 18:23:27)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Bijna weer volledig terug. Nog weinig intensiteit, maar wel twee wedstrijdjes om te proberen.

Ma: Lopen 35' Z2
Di: Zwemmen duur 2100 m, fietsen trainingskoers 54 km
Wo: Rust (BBQ wink)
Do: Lopen 30' Z1, zwemmen openwater 900 m
Vr: Fietsen duur 38 km
Za: Lopen 10 km race
Zo: Fietsen duur 56 km

Totaal 8 1/2 uur en 509 TSS

417

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Die hitte zorgde er toch voor dat de intensiteit omlaag ging en ook een loopje geskipped. En nog door een hond gebeten.

Ma: rust
Din: ochtend 1u loop met een tempoblok, avond 1u tacx supra-treshold
Woe: ochtend 5k lopen, avond 1u15m fietsen. Had een trainerroad workout naar mijn Garmin edge geupload, maar ik heb echt moeite om de wattages buiten te halen die ik binnen wel haal.
Don: avond 2k gezwommen in open water
Vrij: ochtend 6k lopen, avond 10,5k lopen. Wilde 11k lopen maar liep door een kort nauw steegje en kwam een hond tegen die naar me beet. Broek kapot en wat krassen. Eigenaar had de hond aan de lijn en de hond was verder ook niet aggressief. Kwam erna rustig aan mijn voeten liggen rollen. De combinatie van een nauwe steeg en iemand die op hem afkwam zal hem teveel zijn geworden en de eigenaresse hield de lijn te lang. Ik wilde snel thuis zijn om een Dumoulin te voorkomen. Daarna met de vrouw naar haar huis gelopen en kreeg wat geld mee voor een nieuwe broek. Krasjes schoongemaakt en tetanus vaccinatie gechecked, die had ik 2014 nog gehad. Dokterslijn gebeld en die maakten zich weinig zorgen, maar wel even in de gaten houden.
Zat: wilde 3-4u buiten fietsen maar het regende. Dus een pittige training op de tacx gedaan 90 min waarvan 75 op 90-95% ftp, daarna een 3k brick run. Nu wattage van powermeter op mijn horloge en van tacx op ipad. Zowel average power als NP is van de tacx ongeveer 8 watt hoger. Wattage van de powermeter lijkt vooral veel meer te fluctueren ook.
Zon: rust

418

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Eindelijk weer eens een flinke trainingsweek gehad. Wat gezondheidsissues (niet sportgerelateerd) en werkdrukte maakten dat ik de afgelopen maand minder kon doen dan ik had gepland. Met nog ruim 7 weken tot de Ventouxman geeft deze week goede moed:
Ma - 76 km gefietst, in tweeën, in de ochtend 32 km naar het werk en in de middag 44 km naar Texel
Di - 60 km gefietst
Woe - 18,5 km hardgelopen
Do - rustdag / reis naar Frankrijk
Vr - 81 km fietsen / 1200 hm in de Morvan, 750 m gezwommen
Za - s'ochtends 10 km hardgelopen, in de middag 1000 m gezwommen en gelijk erna 40 km gefietst / 500 hm
Zo - rustdag / reis naar de Ardeche

Totaal 12 uur, iets minder gezwommen dan gepland, maar het lopen en fietsen boven verwachting. Met de komende twee weken in de Ardeche en aansluitend Bedoin in het vooruitzicht nog voldoende trainingsmogelijkheden.

419

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Oef - over die hondenbeet, @MontanaMan! Ik vind honden soms best eng, moet ik zeggen. Alles goed verder, dus geen naweeën?

LindaRotterdam schreef:

Do:  zwemmen openwater 900 m

Ik weet waar dat was wink  (ik kwam Linda tegen op onze vaste zwemplek - ik kwam er net uit, ik was wezen zwemmen met de hardloopgroep van mijn man die gingen zwemmen als alternatieve training vanwege de hitte).

Louise

420

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik kijk altijd meer naar het gedrag van de eigenaren dan naar de honden als ik een hond zie. Als ik een eigenaar zijn hond zie roepen of de lijn korter maakt als ik eraan kom dan geef ik meer ruimte en loop wat rustiger. Als de eigenaar mij ziet en niet reageert/zich geen zorgen maakt over de hond, dan doe ik dat ook niet. Nu was het gewoon een beetje een ongelukkige samenloop in een smal steegje. Blauwe plek en de wondjes zien er goed uit verder.

421

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Lopen herstel 30'
Di: Zwemmen CSS 1800 m
Wo: Lopen tempo 75'
Do: Fietsen interval 39 km
Vr: Rust
Za: Lopen duur 120'
Zo: Fietsen duur 59 km

Nog lekker vrijaf genomen als ik daar zin in had, nu eindelijk ruimte voor spontane uitjes en etentjes met vrienden.
Totaal exact 8 uur, en 494 TSS.

422

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Weer een lekkere week achter de rug, een pittige brick training, een pittige VO2Max training, en een paar langere trainingen in het weekend gedaan, bij elkaar bijna 13u.

Ma: ochtend 7k run, avond ramp test of tacx. FTP van 273 naar 275 (tacx FTP, garmin power meter lijkt ~8% lager te zitten)
Din: ochtend VO2Max intervallen 1u (2x 4x 500m met 500m herstel, tussenin 1k rustig)
Woe: avond 1,5u tacx met 75min 80-85% ftp (eerste keer dat ik het 1,5u aan een stuk op mijn zadel op de tacx heb uitgehouden), brick run 11k in 55 min.
Don: zwemmen met tri club, weer last van kramp aan binnenkant bovenbeen*
Vrij: ochtend 7k rustig gelopen, avond 50 min tacx rustig
Zat: 21k gelopen
Zon: 105km gefietst

Die kramp in mijn bovenbeen met zwemmen begint wel een dingetje te worden, het is aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Heb er vrijwel altijd last van, en het wordt ook niet beter, eerder erger. Paar weken geleden zo'n kramp dat ik er 3 dagen later nog last van had. Is me ook al een paar keer overkomen in een wedstrijd, dat ik kramp krijg bij het uittrekken van wetsuit of in het begin op de fiets. Heb inmiddels een afspraak gemaakt bij een fysio voor een functional movement screening om te kijken waar het vandaan kan komen. Helaas pas aan het eind van de maand. Hopelijk vinden we iets waar ik nog mee kan werken voor Almere.

423

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week 6km gezwommen, 352km gefietst en 52km gelopen. Kwam in totaal op een dikke 18u uit.

424

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Deze week 6km gezwommen, 352km gefietst en 52km gelopen. Kwam in totaal op een dikke 18u uit.

Lekker bezig!
Wanneer is de grote wedstrijd?

425

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

18 Augustus. Deze week nog een volume week en dan taperen. Vorig jaar ook zo gedaan en beviel goed. Maar ik voel wel dat ik een beetje vermoeid aan het geraken ben nu hoor ik draai altijd wel een vrij veel trainingsarbeid maar meestal aan een iets lagere intensiteit.