1

Onderwerp: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

Ik ga zaterdag de halve van Zeewolde doen. Nu krijgen we net een mail dat de wedstrijd vervroegd is van kwart voor 11 naar 8:30 en dat er tot max 14:00uur over gedaan kan worden. Vooral met dat laatste heb ik moeite omdat ik met een optimistische schatting er precies 5,5uur over ga doen als getrainde recreatieveling. Mijn fietsen is misschien met 30gemiddels wat traag maar overall ben ik denk ik niet de langzaamste. Hebben jullie met hitte wel eens meegemaakt dat de limiet erg strak is? Nu moet ik en zij die plannen er langer over te doen dus extra pushen, iets wat ze met die hitte juist willen voorkomen lijkt mij. Twijfel of ik moet starten en of mijn €100weggegooid is

2

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

Ik vind 5,5 uur nog best snel voor een halve. Beetje raar, die cut-off tijd, ik krijg er zelf een beetje een oneerlijk gevoel bij. Iedereen heeft toch getraind, of je nou snel of langza(a)m(er) bent? Maak er dan een kwart van of las het hele ding af. Niet dat dat leuke opties zijn, maar in ieder geval wel eerlijk. Als je naar de uitslag van de triathlon van Almere van vorig jaar kijkt, zou plek 498 t/m plek 1244 dus niet finishen, meer dan de helft van de deelnemers.

Of je moet starten? Als ik in jouw situatie zat zou ik dat denk ik wel doen, bij warm weer vind ik hardlopen toch niets aan, dus ergens is het misschien stiekem wel fijn om er een zwem-fiets-beetje loop van te maken. En wie weet haal je de 5,5 uur wel! big_smile

3

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

5,5u is niet lang, dan gaan er heel veel buiten de tijd finishen lijkt me. Ik weet niet hoe het parkoers daar is, maar hoe gaan ze dat doen. Om 14:00 tegen mensen zeggen dat ze moeten stoppen met lopen? Wie houd je tegen om je rondje af te maken en over de finish te komen en jezelf te timen?

4

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

Sandra86 schreef:

Ik vind 5,5 uur nog best snel voor een halve. Beetje raar, die cut-off tijd, ik krijg er zelf een beetje een oneerlijk gevoel bij. Iedereen heeft toch getraind, of je nou snel of langza(a)m(er) bent? Maak er dan een kwart van of las het hele ding af. Niet dat dat leuke opties zijn, maar in ieder geval wel eerlijk. Als je naar de uitslag van de triathlon van Almere van vorig jaar kijkt, zou plek 498 t/m plek 1244 dus niet finishen, meer dan de helft van de deelnemers.

Of je moet starten? Als ik in jouw situatie zat zou ik dat denk ik wel doen, bij warm weer vind ik hardlopen toch niets aan, dus ergens is het misschien stiekem wel fijn om er een zwem-fiets-beetje loop van te maken. En wie weet haal je de 5,5 uur wel! big_smile

Thanks voor je bemoediging, denk ook beginnen en dan maar zien. Ter relativering de halve is hier "maar" 80fietsen en 20 hardlopen maar voor mij dus nog steeds een snelle uitdaging. Update terwijl ik is dat ik net snelle reactie per mail krijg dat ze coulant omgaan met die grens tot max kwartier extra. Hij vergeleek het met Didam vorig jaar dat het ook zo heet was en dat er dan maar 5mensen het niet binnen die limiet zouden hebben gehaald. Blij met die reactie en moet dus gaan lukken. Maar toch raar dat mensen die nog

5

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

Beetje optimistisch blijven, met 10km fietsen en 1km lopen minder en je hebt er voor getraind zul je het wel halen. Op wedstrijd kun je altijd ietsje meer dan op training. Succes alvast.

6

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

Wat raar, ik zou juist mensen met de verwachte hoge temperatuur niet pushen om voor een strakke limiet te gaan.
Dan wil je toch desnoods kunnen gaan wandelen, zonder dat je gelijk je wedstrijd kunt staken.

Ik ben echt niet de langzaamste, maar voor een 5.5 uur op de halve, moet ik echt wel een paar grenzen over en alles meezitten.

Lijkt me eerder om op tijd het parcours weer openen (vergunningskwestie), dan om de hitte te gaan...

7

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

Die 10 km fietsen en km lopen schelen wel meteen 25 minuten met 30km/h en 12 km/h.
Die heb je dan op voorbaat al over wink
Ik vind nog steeds dat organisaties te veel aanpassingen doen en mogelijk zijn ze ook verplicht jou je inschrijfgeld terug te betalen als je onder de vernieuwde voorwaarden niet mee wenst te doen.
Ik zou in jouw geval wel meedoen, overigens.

8

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

Huh, raar hoor, inderdaad oneerlijk (wat Sandra zegt) en contraproductief in de warmte. Maar ik zou zeker ook wel starten, in het slechtste geval wordt het inderdaad zwem-fiets-beetjelopen.

Ik zit toevallig net met een vergelijkbare zorg: ik doe zondag de Cave triathlon en voor mij vielen daar de limiettijden deze week nogal uit de lucht (kan zijn dat ik eerder iets over het hoofd heb gezien): voor 1 km zwemmen + 100 fietsen (met de nodige hoogtemeters) staat 4 uur. Dat kan ik halen, maar dan moet er niets tegenzitten, en mijn man zit op die twee onderdelen meestal achter me. Dat gaat dus voor ons allebei nog spannend worden.

Ik ben ook niet snel (5,5 uur op de halve, daar kan ik alleen maar van dromen). Maar ik kan voor een D50+ toch aardig fietsen, en mijn man (60+) kan juist goed lopen, dus die maakt dan nog veel goed (daar mag je dan nog 1,5 uur over doen, over die 10 km!).

Nouja, en anders maar zwem-fiets, denk ik inmiddels, dat is geen ramp, en we hopen dat we dan in elk geval één rondje mogen lopen door de grotten, want dat was een reden om deze triathlon te doen. Maarja, ze zitten vast ook met vergunningen en de vrijwilligers op drankposten enzo, dat snap ik dan ook weer wel.

Louise

9

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

Het fietsen scheelt zelfs 13km tov Almere. Dus tijden vergelijken gaat niet echt op.

Het lopen zijn rondjes van 2,5km dus je hebt vaak de kans omdan wel uit te stappen dan wel, dat men je uit de wedstrijd haalt...

Ben zelf wel blij met eerder starten, het was alleen logischer geweest om de OD dan nog voor de sprint te laten starten, die zijn immers snellerklaar.
Maar misschien wordt t dan wel te druk ophet fietspacrours oid...

10

Re: Zeewolde aanvangstijd en maximum tijd vervroegd

In mijn eerste halve was ik dan dus 7m buiten de cut-off gefinished... Dat zou toch veel voldoening hebben weggenomen.

Met die hitte vind ik eerder starten een slim idee, maar een strakke cut-off vind ik een beetje too much. Voor blijkbaar best een grote groep is het al spannend en dan ook nog even die tijdsdruk erbij werkt misschien eerder stressverhogend dan het gezond en verantwoord en blij finishen van zo'n evenement.

Succes en veel plezier zaterdag ! Benieuwd naar je verslag straks !