1

Onderwerp: Triathlon Krimpenerwaard

Komende zaterdag staat triathlon 2 van het seizoen op mijn kalender, dit keer lekker dicht bij huis: Triathlon Krimpenerwaard. Ik ben ingeschreven voor de kwart afstand. Het belooft warm te worden, hoe warm zal de tijd leren... De voorspellingen lopen nu uiteen van 29 tot 35 graden.

Vorige week was het water 21 graden, na deze week zal het wel boven de 22 zijn... Wellicht zonder wetsuit, zal wel weer wennen zijn, maar ach, mijn zwemkunsten zijn toch matig *understatement*. Ik maak me weer op voor een mooie inhaalrace:

0:24:00  Zwemmen 1km
1:18:00  Fietsen 40km
0:48:00  Lopen 10km (zou sneller moeten kunnen, maar de warmte zal er wel wat invloed op hebben...)
0:05:00  Wissels
----------
2:35:00

Ergens had ik de hoop een kwart onder de 2:30 af te kunnen leggen, maar dit is voor mij ambitieus, ik zie hier niet zoveel speling in... Daarvoor hebben het zwemmen en fietsen nog beduidend meer aandacht nodig.

2

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Hoe is het met het zwemwater, hebben ze daar de blauwalg onder controle inmiddels?

3 Laatst bewerkt door Gringo (25-06-19 13:03:41)

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Louise schreef:

Hoe is het met het zwemwater, hebben ze daar de blauwalg onder controle inmiddels?

Ze hebben de hele plas onderhanden genomen en 20cm zand gestort over de gehele bodem. Het ligt op een paar honderd meter van mijn huis en ik zwem er vaak. Tot nu toe geen enkel probleem met blauwalg.
Ook het strandje is vele malen groter geworden.

Ik start zaterdag ook op de kwart.

4

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Mijn voorspelling rekening houdend met een temperatuur van 32 graden:

0:20:00  Zwemmen 1km
1:16:00  Fietsen 40km
0:57:00  Lopen 10km
0:04:00  Wissels

Totaal: 2:37:00

5

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Gringo schreef:
Louise schreef:

Hoe is het met het zwemwater, hebben ze daar de blauwalg onder controle inmiddels?

Ze hebben de hele plas onderhanden genomen en 20cm zand gestort over de gehele bodem. Het ligt op een paar honderd meter van mijn huis en ik zwem er vaak. Tot nu toe geen enkel probleem met blauwalg.

Da's mooi!

Ik zou zeggen: veel plezier en succes zaterdag, doe voorzichtig met de hitte, enne... eet smakelijk! Het is qua verzorging na de finish de 'lekkerste' triathlon die ik ken!

Louise

6

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Dank je, ik verheug me nu al op de heerlijke door de vrijwilligers zelf gebakken cake en koeken!

7

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Goed om te lezen, wilde daar gaan fietsen. big_smile
Is de paralelweg van de N210 afgesloten voor verkeer?


Mooie plas om te zwemmen wel! Iedereen veel succes en plezier gewenst.

8

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Ik denk niet dat het stuk van het parcours dat over de parallelbaan van de N210 gaat is afgesloten. Uit het "begeleidend schrijven fietsparcour"maak ik op dat je ander verkeer kunt tegenkomen:  https://www.tvkrimpenerwaard.nl/pics/tr … rs2019.pdf

9

Re: Triathlon Krimpenerwaard

ps volgens de site geeft de laatste temperatuurmeting van het water 26 graden aan. Dat gaat de komende dagen niet veel afkoelen dus dat wordt zonder wetsuit.

10

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Duidelijk zonder wetsuit ja, heel warm water. Ben benieuwd hoe het zal gaan met de voorspelde 30-32 graden op bijna het heetst van de dag!

Wat voor trisuit draag je, Gringo? Wellicht herkennen we elkaar nog onderweg, vooraf of na afloop smile

Ik ben van 'team Aptonia' tongue dus zwart met een blauw pijpje en schouderstuk. En heb een groen-gele Gazelle racefiets.

11

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Ha Dick, ik heb een zwarte trisuit van castelli en een zwarte Cervelo met rode en witte accenten en ffwd wielen. Ik kan eventueel wat tips geven voor parkeren etc als het vol staat. Zou leuk zijn om iemand van het forum tegen te komen!

12

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Zie als bijlagen twee foto's van hoe het er vanochtend om 7 uur uitzag.

13

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Mooie fiets!

14

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Gringo schreef:

Ha Dick, ik heb een zwarte trisuit van castelli en een zwarte Cervelo met rode en witte accenten en ffwd wielen. Ik kan eventueel wat tips geven voor parkeren etc als het vol staat. Zou leuk zijn om iemand van het forum tegen te komen!

Wow, inderdaad mooie fiets Gringo! Ik zal naar je uit kijken smile  Het ziet er lekker uit daar bij de plas, mooi zwemwater!

Ik kom uit Capelle, denk gewoon op de fiets te komen i.p.v. met de auto. Misschien het handigste voor ons om Tiendweg - Molenweg te rijden i.p.v. over de parallelweg van de N210? De achtste zal nog wel bezig zijn als we aankomen...

15

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Als je met de fiets komt is Tiendweg Molenweg inderdaad een prima route! Tot zaterdag dan!

16

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Wow, dat was een leuk evenement zeg! Supermooie locatie, mooi parcours en een top organisatie. Alleen.... verkeersluw zou ik niet zeggen, ik heb geloof ik 200 fietsers gezien tijdens de wedstrijd. Maar goed, dat ligt natuurlijk ook aan het weer, en ik heb er niet veel last van gehad.

Ondanks de warmte ging het eigenlijk toch gewoon heel lekker. Sneller gefietst dan ooit tevoren, en met lopen gecontroleerd tempo en iedere post (8!) gekoeld met sponzen en water.

Gringo gezien, helaas niet meer gesproken na afloop... Mijn dochter trok mij gelijk mee de surfplas in om te zwemmen smile  Je liep denk ik ook iets voor op schema? Zoals verwacht op basis van de voorspelling haalde ik je inderdaad in tijdens de laatste ronde.

Voorspelling vs. werkelijkheid:
0:25:13  (74 van 84)  -  0:24:00  Zwemmen 1km
1:14:34  (63 van 84)  -  1:18:00  Fietsen 40km
0:48:07  (28 van 84)  -  0:48:00  Lopen 10km
0:04:10                      -  0:05:00  Wissels
----------
2:32:02  (51 van 84)  -  2:35:00

Toch nog een paar minuten gewonnen, met name bij het fietsen. Topdag!

17

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Het was inderdaad een topdag Dik! Zwemmen ging iets langzamer dan gehoopt maar fietsen ging heerlijk. Het lopen was voor mij veruit het zwaarst. Ik mis gewoon snelheid en moet daar echt meer op gaan trainen. Uitlopen zonder te wandelen ging gelukkig wel. Inderdaad geheel volgens verwachting kwam Dik in de laatste ronde voorbij en ik eindigde dan ook 1 plaats achter hem in de einduitslag. We komen elkaar vast nog wel een andere keer tegen. Woon je in Capelle?

Hier ook uitslag met daarachter mijn voorspelling:

21.20 (48 van 84)          0:20:00  Zwemmen 1km
1.09.32   (38 van 84)    1:16:00  Fietsen 40km
58.45      (58 van 84)    0:57:00  Lopen 10km
4.52                                  0:04:00  Wissels

2.34.28 eindtijd, 52e van 84.

Op naar volgende week de OD in Hoorn!

18

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Ook netjes gedaan Gringo, mooi iets sneller dan je verwachting. Het lopen was ook erg warm, deze week ga je vast een stuk sneller, met 10 graden koeler?

Gringo schreef:

We komen elkaar vast nog wel een andere keer tegen. Woon je in Capelle?

Ja! Dus dit was een thuiswedstrijd

19

Re: Triathlon Krimpenerwaard

Netjes! Komt aardig dicht bij mijn streeftijd op de kwart (2.30) smile

Vlot gefietst ook, beide. Well done!