1

Onderwerp: Klazienaveen

Iemand hier aanwezig toevallig ervaring met de triathlon van Klazienaveen?

2

Re: Klazienaveen

Ja, een paar keer gedaan.

Wat wil je weten? smile

3

Re: Klazienaveen

Arnoutdv schreef:

Ja, een paar keer gedaan.

Wat wil je weten? smile

Hoe is het met de afzetting van de wegen? Ik lees nl dat het parcours open is voor verkeer.

4

Re: Klazienaveen

Aangezien het fietsparcours langs boerderijen gaat is het niet verkeersvrij.
Het is wel verkeersarm, er staan veel vrijwilligers bij uitritten, kruisingen en oversteekplaatsen.
Niet anders dan de meeste andere triathlons.

5

Re: Klazienaveen

Er kan echter wel eens een trekker op t parcours komen. Die zie je echter uit de verte wel hoor en hoef je je tot die tijd geen zorgen om te maken wink

6

Re: Klazienaveen

Ik ga hem dit jaar doen.

Krijg je eigenlijk een medaille bij de finish? Bij een halve is dat toch echt wel iets wat ik enorm kan waarderen, als beloning voor het afzien smile

7

Re: Klazienaveen

Ik heb er nooit éen gehad iig. Weet dat zeker, want heb hele lieve vrienden die dat belachelijk vonden en een plaquette voor me lieten maken big_smile

8

Re: Klazienaveen

Oei, dat zou ik jammer vinden! Wordt mijn eerste halve...
Eigenlijk wel gek dat ze dat niet doen!

9

Re: Klazienaveen

Bij de triathlon van Terheijden krijg je een tasje, meer niet. Voor mij is het niet belangrijk om een medaille te krijgen. Ik ga sowieso wel.

Je moet sneller dan de klos zijn.

10

Re: Klazienaveen

Ja, ik laat mij er ook niet door weerhouden. Veel ultralopen hebben ook geen medaille / herinnering. Terwijl iedere kleine 5km loop er wel eentje heeft. Misschien omdat dat vaak voor mensen een 'eerste keer' dingetje is, net zoals met (grote) marathons?

Toch vind ik het wel leuk om een herinnering aan mijn rekje bij de voordeur te hangen en er daardoor weer eens aan terug te denken.

Ik heb er wel zin in! Een mooie uitdaging smile

Ik zie vooralsnog wat op tegen het fietsen, heb nog nooit meer dan 20km op de racefiets gereden, dus nog wat werk aan de trainingswinkel smile   Maar de limiet van 6:30 moet geen probleem gaan opleveren normaliter.

11

Re: Klazienaveen

Hoeveel rondes moet je fietsen en hoeveel lopen?
Ik hoor wisselende getallen om me heen.
En leuk dat ze een app hebben dit jaar!

12

Re: Klazienaveen

Op de website staat:
- 4 ronden fietsen á 23km (=92km)
- 4 ronden lopen á 5.2km (=20.8km)

Volgens mij zijn er veel forummers? Ik ben benieuwd, zou leuk zijn om 'bekenden' tegen te komen smile

Iemand die zich al aan voorspellingen waagt?

Ik denk op het moment aan:
0:45  -  1.9km zwemmen
3:15  -  92km fietsen
1:50  -  21km lopen
0:10  -  wissels (geen idee hoe lang de wisselzone is, wellicht is dit erg lang)
------
6:00

Behalve het zwemmen zit er met een goede dag nog wel een beetje speling in, wellicht lukt het om onder de 6 uur te duiken.

13

Re: Klazienaveen

Ik ben ingeschreven en van plan om te gaan, vermits ik mijn/een tijdritfiets heb. Op mijn racefiets met opzetstuur doe ik geen triathlons meer.

Voorspellingen zijn lastig, en ook erg afhankelijk van het weer. Ik hoop gewoon op een lekkere race waar ik rond de 4u45m ±5 minuten voor nodig heb.

Leuk om daar wat forumgenoten tegen te komen. Ik zag overigens bij de dames een mooi pro startveld.

14

Re: Klazienaveen

Hi Maca, ik las al dat op je racefiets met opzetstuur niet zo heel goed was bevallen, maar is op je racefiets zonder opzetstuur ook geen optie ? Daar is t toch wel prima lange(re) afstanden op fietsen in een "normale" houding. Of gaat de te wensen tijd dan meer meespelen?

15

Re: Klazienaveen

davidr schreef:

Hi Maca, ik las al dat op je racefiets met opzetstuur niet zo heel goed was bevallen, maar is op je racefiets zonder opzetstuur ook geen optie ? Daar is t toch wel prima lange(re) afstanden op fietsen in een "normale" houding. Of gaat de te wensen tijd dan meer meespelen?

Dat laatste inderdaad, op zich kan ik wel in de beugels 92km gaan fietsen, maar dat zal niet zo snel zijn als ik wil en daarvoor ga ik niet dat eind in de auto zitten. Als het goed is heb ik het benodigde onderdeel van mijn tijdritfiets tegen die tijd wel.

16

Re: Klazienaveen

Hopelijk is je onderdeel er op tijd Maca, zou zonde zijn als je daarom een wedstrijd zou moeten laten schieten....

Hedcandy schreef:

Ik ga hem dit jaar doen.

Krijg je eigenlijk een medaille bij de finish? Bij een halve is dat toch echt wel iets wat ik enorm kan waarderen, als beloning voor het afzien smile

Zojuist gezien op Facebook dat er tóch een medaille is dit jaar! smile

17

Re: Klazienaveen

dik2tri schreef:

Zojuist gezien op Facebook dat er tóch een medaille is dit jaar! smile

Ja ik zag het ook!
Stom, maar het helpt me echt door moeilijke momenten heen dat ik dat ding om mn nek wil krijgen haha

18

Re: Klazienaveen

In 2016 heb ik meegedaan in Klazienaveen.
Toen in een tijd van 4:32.
Hoop nu binnen de 4:30 te finishen.
Gezien de voorbereiding op Almere (hele), ben ik nu toch wel weer en stukje sterker (en 3 jaar ouder ;-))

19

Re: Klazienaveen

Ik hoop stiekem op een tijd binnen de 6uur.
Ben sneller gaan fietsen dan in Almere, de wisselzone is denk ik kleiner dus zullen de wissels sneller zijn.

Weet alleen niet hoe snel die fietsrondjes zijn.
En daarnaast gooi mn rug momenteel wat roet in het eten, maar ik hoop dat dat op tijd over is...

20

Re: Klazienaveen

Hedcandy schreef:
dik2tri schreef:

Zojuist gezien op Facebook dat er tóch een medaille is dit jaar! smile

Ja ik zag het ook!
Stom, maar het helpt me echt door moeilijke momenten heen dat ik dat ding om mn nek wil krijgen haha

Een medaille hoort gewoon bij een grote wedstrijd (en elke halve triathlon beschouw ik wel als een grote wedstrijd), dus mooi dat we die in Klazienaveen ook krijgen.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/65881344_431807040997717_2297289732167565312_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQlPgWSbZouYTd-FU-_lk7gp1a7WEO7YlyClFEq9PW8sJKBAWsc7osHdJM1kgBstkvc&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=0570558e6ef09fef3ea5362f25ab06dc&oe=5DC2BBF0

21

Re: Klazienaveen

Ik hoop ook op een tijd net binnen de 6 uur, dus dik2tri en Hedcandy, we kunnen misschien op de finishstreep afspreken voor een forummeeting? tongue

Mijn verdeling, zoals ik 'm nu inschat, hier net binnen blijven:

Zwemmen: 40'
Fietsen: 3u
Lopen: 2u10
Wissels totaal: 10'

Daar zou ik heel blij mee zijn. Het zwemmen is met een beetje stroming mee, toch? Kan mogelijk ook nog wel wat sneller dan, maar ik wil me niet rijk rekenen.

Ik heb op zich een goede voorbereiding gehad, alleen nu al anderhalve week aan het tobben met m'n luchtwegen, dat verbetert nu wel maar traag. En ik heb gevoelige voeten door nieuwe steunzolen. Vandaar ook een vrij lange wisseltijd: ik moet na het zwemmen compeed plakken voor wat meer demping op de gevoeligste plekken! Hopelijk helpt dat dan 21 km lang.

Louise

22

Re: Klazienaveen

Bij Terheijden kreeg ik een geel zweetbandje voor om je pols, of ik moet iets gemist hebben.

Ik vind een medaille altijd ook wel leuk, en mijn kinderen ook, die ' kettingen ' zijn altijd erg in trek.

Allemaal veel plezier en succes in Klazienaveen !

23

Re: Klazienaveen

Maca944 schreef:
davidr schreef:

Hi Maca, ik las al dat op je racefiets met opzetstuur niet zo heel goed was bevallen, maar is op je racefiets zonder opzetstuur ook geen optie ? Daar is t toch wel prima lange(re) afstanden op fietsen in een "normale" houding. Of gaat de te wensen tijd dan meer meespelen?

Dat laatste inderdaad, op zich kan ik wel in de beugels 92km gaan fietsen, maar dat zal niet zo snel zijn als ik wil en daarvoor ga ik niet dat eind in de auto zitten. Als het goed is heb ik het benodigde onderdeel van mijn tijdritfiets tegen die tijd wel.

Snap ik. Zeker als je een bepaalde tijd in gedachten hebt. Ga je voor je Frankfurt doel een nieuwe bike uitzoeken ?

24 Laatst bewerkt door HansH (04-07-19 12:31:17)

Re: Klazienaveen

Maca944 schreef:
Hedcandy schreef:
dik2tri schreef:

Zojuist gezien op Facebook dat er tóch een medaille is dit jaar! smile

Ja ik zag het ook!
Stom, maar het helpt me echt door moeilijke momenten heen dat ik dat ding om mn nek wil krijgen haha

Een medaille hoort gewoon bij een grote wedstrijd (en elke halve triathlon beschouw ik wel als een grote wedstrijd), dus mooi dat we die in Klazienaveen ook krijgen.

Ik heb vroeger wel eens Beesd gedaan, en daar lagen ook medailles klaar. Leuk, zei ik hier krijg je tenminste een medaille. Nou, krijgen, zei een van de organisatoren - je moet er wel eerst voor finishen..... Bij het lopen onder zeer warme omstandigheden begreep ik goed wat hij bedoelde...... Die hou ik er nu als gevleugelde uitdrukking maar even in bij elke lange triathlon  smile

triathlon is 3x leuker!

25 Laatst bewerkt door dik2tri (04-07-19 12:39:54)

Re: Klazienaveen

Louise schreef:

Ik hoop ook op een tijd net binnen de 6 uur, dus dik2tri en Hedcandy, we kunnen misschien op de finishstreep afspreken voor een forummeeting? tongue

Leuk! Laten we om 16:05 afspreken op de finishlijn, dan zijn we allemaal tevreden smile

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe druk het wordt op het parcours, als er na ons nog 5 onderdelen gestart worden.

Het wordt overigens ook de eerste triathlon voor mijn dochter van 6. Ze heeft er helemaal zin in. Wel heel jammer dat ik haar niet kan aanmoedigen zoals zij mij trouw bij alle hardloop- en triathlonwedstrijden staat aan te moedigen.