1

Onderwerp: Rosmalen 16 juni 2019

Mijn eerste triathlon voor 2019! En de vuurdoop voor de tri in Gendt, waar ik met een aantal medelopers uit Huissen ga starten. Dus dit wordt een soort generale repetitie met, in het achterhoofd, het idee dat als ik HIER een mooie tijd neerzet ik dat in elk geval al gehad heb :-)

De weg er naartoe is goed te doen, vind ik. Jammer dat er maar 1 trein per uur gaat zonder overstap en dergelijke vanuit Arnhem maar het is niet anders. Ik ga op tijd zodat ik me daar niet hoef te haasten. Pas bij de een-na-laatste halte kom ik een mede triatleet tegen, die ook een kwart doet. Hij is jonger en duidelijk meer een fietser (dan ik) dus hij zal wel sneller zijn. Geen probleem! :-) Ik kom hem na afloop nog wel weer tegen maar ik heb echt geen idee meer qua naam of nummer. Maar goed.


Ik ben mooi op tijd, kan alles ophalen en me installeren in het parc fermee. Er is een mooie, goede indeleng voor trio's en 1/8e triatleten, we lopen elkaar duidelijk niet in de weg.
Ik sta helemaal aan een zijkant en ben daar in eerste instantie niet blij mee, totdat ik de uitgangen zie. ik sta dus vlakbij de fietsuitgang, mooi! Dat scheelt sloffen op een stel wielerschoenen. Komt goed.


Er zijn een aantal startseries, sowieso gaat de 1/8e eerst. Op die manier is goed te zien hoe en waar je handig kan starten, ik zie wat mensen een stukje parallel over/langs de oever rennen en bedenk me dat dat een goede strategie lijkt. Gaan we doen!


Het water is nog net koud genoeg voor een wetsuit dus die doen we aan, inclusief babyolie en bodyglide. En wat zonnebrand.
Inzwemmen gaat prima, de start ook. Door dat stukje oever heb ik weinig last van een eventuele wasmaschine, mijn enige zorg is om niet gelapt te worden door de snellere zwemmers... dat gebeurt ook niet, na ongeveer 22 minuten mag ik het land oplopen.
Hup naar de fiets, pakje uit, schoentjes aan, slokje water, band om, bril op, helm op, fiets pakken en hollen! Ik spring vlot op de fiets na het ontwijken van enkele deelnemers die hun schoenen al ingeklikt hebben maar hun voeten zitten er nog niet in... Jammer joh! Volgende x beter big_smile.


Fietsen is twee rondes van elk 20 km. Lekker! Dat kan ik wel onthouden tijdens het fietsen.
De weg is niet overal even vlak of mooi, en er zit een naar bochtje over een bruggetje en een erf in. Maar is genoeg vlak en recht om flink door te harken. Hoewel de tegenwind wel een beetje tegenwerkt...
Na 1.15 en 2 gels (en wat water)ben ik er klaar mee en mag ik 2 rondjes rennen. Prima! Daar doe ik het voor.


Prima ronde, stukje steentjespad, asfalt, (hard)zandpad... beetje afwisseling is niet slecht. Het is wel warm en wind mee op het warme deel helpt niet qua afkoeling. Gelukkig zijn er sponsen en bekertjes water, top! Het laatste gelletje gaat er ook in en wordt weggespoeld met wat water.
Na ongeveer 54 minuten mag ik op het strand finishen.
Er is water, zoute sticks, drop, sportdrank (denk ik?)... genoeg om bij te komen. De sfeer is ook prima, er blijven lang veel mensen staan. En de laatste triatleten (trio's? Ik heb geen idee meer nu ik dit schrijf) worden onder luid gejuich binnengehaald.


Er is douche gelegenheid en, bij de prijsuitreiking, voldoende te krijgen om de energie en vloeistofniveau's weer aan te vullen (echte lekkere friet bijvoorbeeld, en bier! smile).

Ik heb genoten! Prima georganiseerd, goede plek, fijn publiek, fijne loop- en fietsroute,... ik denk dat ik er volgend jaar weer bij ben.

Eindtijd: 2.35.37. Een PR dus, de vorige ging in 2.45 oid. Maar toen had ik wat pech met de fiets.


Wat kan beter, bij mezelf: vlotter wisselen (hoewel de vlotste wissels natuurlijk bij de trio's gebeurden), vlotter fietsen? Wat vaker meer dan 40 km fietsen, ik loop en zwem vooral op het moment.
Vlotter zwemmen zou mooi zijn, wederom veel schoolslag gezwommen. Ik moet nu toch eens langere stukken gaan crawlen...

Genoeg verbeterpunten bij mezelf dus, maar die triathlon in Rosmalen is wel een aanrader. Weinig verbeterpunten daar big_smile


Bedankt voor het lezen.

Jan

2 Laatst bewerkt door dik2tri (04-07-19 12:23:29)

Re: Rosmalen 16 juni 2019

Mooi verslag Jan, leest lekker weg smile

Klinkt als een mooie triathlon, die ga ik op mijn keuzelijst voor volgend jaar zetten.

3

Re: Rosmalen 16 juni 2019

Inderdaad: leuk om te lezen en klinkt als leuke triathlon, die ga ik ook in gedachten houden.
Langer crawlen komt wel trouwens, althans, bij de meesten, kwestie van ervaring.

Louise