1 Laatst bewerkt door Tri-John (05-07-19 10:51:47)

Onderwerp: 1/4 Oirschot 6 juli 2019

Zaterdag (morgen) is het weer zover.
Net als vorig jaar zal ik meedoen met de 1/4 in oirschot.
(Groene woud triathlon)

De laatste weken heb ik veel te weinig getraind ivm de geboorte van mijn zoon maar hier zijn mijn voorspellingen.
Het zal trouwens wel zonder wetsuit zijn omdat afgelopen weekend het kanaal al op 26 graden is gemeten.

Zwemmen 25 min
T1.             3 min
Fietsen.  1.15 uur
T2.             2 min
Lopen.      56 min

Totaal 2.41 uur

Morgen gaan we meemaken of dit lukt. had vorig jaar na de race het doel gesteld om onder de 2.30 uur te komen, hier ook veel voor getraind, maar heb nu door diverse omstandigheden dit bij moeten stellen.

2

Re: 1/4 Oirschot 6 juli 2019

De laatste weken heb ik veel te weinig getraind ivm de geboorte van mijn zoon

en

nu door diverse omstandigheden dit bij moeten stellen

big_smile Lijkt me een hele goede reden!

Een race om dus gewoon te gaan genieten dus! Enjoy!

3

Re: 1/4 Oirschot 6 juli 2019

Klinkt inderdaad als een goede reden om de trainingen een beetje op een lager pitje te zetten.

Veel plezier morgen!

4

Re: 1/4 Oirschot 6 juli 2019

Veel plezier! Ik hoop dat je een rustige nacht vooraf gegund is door de kleine, dat scheelt ook nogal in (wedstrijd)prestatie (weet ik helaas uit ervaring...)

5

Re: 1/4 Oirschot 6 juli 2019

Geniet ervan morgen!

6

Re: 1/4 Oirschot 6 juli 2019

Gisteren mooie race gehad, helaas werd tijdens de race het weer steeds slechter.
Tijdens het lopen steeds wat motregen gehad en tijdens de laatste ronden zelfs wat hardere regen, dat was voor de deelnemers niet erg, maar voor de toeschouwers wel.

Het zwemmen ging goed en ik heb voor het eerst tijdens een wedstrijd de volle kilometer aaneengesloten borstcrawl gezwommen.

Het fietsen ging helemaal lekker, heb met net geen 32 gemiddeld lekker door kunnen trappen. helaas wel kramp in beide kuiten gekregen maar dit eruit kunnen fietsen door wat meer cadans te maken.

Het lopen ging ook wel ok, dit is mijn zwakste onderdeel. Uiteindelijk bij iemand die net boven mijn tempo loopt aan kunnen haken en dit tot de finish vol kunnen houden. 

De wisselzone was dit jaar flink groter dan vorig jaar waardoor er zeker 100 mtr meer gelopen moest worden.

Tri-John schreef:

Zwemmen 25 min
T1.             3 min
Fietsen.  1.15 uur
T2.             2 min
Lopen.      56 min

Totaal 2.41 uur


Zwemmen   25.59 min
T1.               3.39 min
Fietsen.    1.12.59 uur
T2.               2.39 min
Lopen.        55.55 min

Totaal 2.41.02 uur.