1

Onderwerp: Almere 70.3 gemist :(

Hallo allemaal,

Na een lange tijd geen triathlons besloten om weer mee te doen in Almere. Zie ik net dat hij uitverkocht is... sad Balen dus.
Is er in Almere een reservelijst of iets? zullen toch nog wel mensen door blessures oid niet mee kunnen doen?

2

Re: Almere 70.3 gemist :(

Ja er is een reservelijst. Ik zou zsm daarop zien te komen, denk dat je dan nog best kans maakt.

In elk geval zijn startbewijzen niet overdraagbaar, dus een andere manier om er aan te komen is er niet.

Succes!!

3

Re: Almere 70.3 gemist :(

Verdorie ik ben ook te laat..

Heb gemaild maar krijg een out of office tot 10 juli terug.

4

Re: Almere 70.3 gemist :(

Vraagje (niet om lullig of bijdehand te doen, ben echt benieuwd), maar waarom hebben jullie je niet al eerder ingeschreven als je graag deze wedstrijd wilt doen?

5

Re: Almere 70.3 gemist :(

Dat is inderdaad een goede vraag waar ik geen goed antwoord op heb.

Had waarschijnlijk niet echt bedacht dat het nu al vol zou zitten.

Dit is mij nog niet eerder bij andere triathlons voorgekomen waar ik me, eerlijk gezegd, ook vaak pas laat voor inschrijf.

6

Re: Almere 70.3 gemist :(

Ik vind het ook wel eens een dingetje dat je bij triathlons altijd zo vroeg moet inschrijven.. Ik bedenk liever een paar dagen van te voren of ik ergens mee wil doen.. Dat heeft al verschillende mailtjes naar organisaties opgeleverd :-)

7

Re: Almere 70.3 gemist :(

Is mij ook al twee keer gebeurd bij een lokale, maar grote halve hier (Cotswold's triathlon teruggebracht van 1200 naar 800 deelnemers, 2x georganiseerd per jaar). Wil hem wel doen, maar had de planning nog niet helemaal rond en het was geen A race. En toen bleek hij weer vol te zitten. De A race dit jaar is de halve in Almere, en die inschrijving heb ik ruim op tijd gedaan gelukkig smile .

8

Re: Almere 70.3 gemist :(

Voor mij was het zo dat ik me in wilde schrijven als ik dacht daar klaar voor te zijn. Druk gezin met 2 kleine kinderen en een verbouwing van 3jaar achter de rug.
Ik ga proberen op de reservelijst te komen. Anders maar naar Weymouth UK smile

9

Re: Almere 70.3 gemist :(

Jasper298 schreef:

Voor mij was het zo dat ik me in wilde schrijven als ik dacht daar klaar voor te zijn. Druk gezin met 2 kleine kinderen en een verbouwing van 3jaar achter de rug.
Ik ga proberen op de reservelijst te komen. Anders maar naar Weymouth UK smile

Ik zit hier in hetzelfde schuitje en kennelijk dus ook te laat met inschrijven.

Heb een paar weken geleden de inschrijving op mijn telefoon nog gedaan maar toen liep het met betaling helemaal mis.... achteraf gezien toen niet moeten besluiten om het later nog maar eens te proberen.

Maargoed, wie weet er nog een 70.3 midden september?

10 Laatst bewerkt door Macer (05-07-19 14:56:25)

Re: Almere 70.3 gemist :(

In oktober is Challenge Mallorca... Echt meer dan een aanrader en gelijk een mooie vakantieplek voor een week. Of anders Ironman Portugal (ook naar gekeken, maar kwam helaas niet uit met de agenda's)

Verder is in Emmeloord (triathlon Noordoostpolder) dit jaar ook voor het eerst een halve.. Afgelopen 3 jaar aan meegedaan en erg leuk en goed georganiseerd.

11 Laatst bewerkt door Erica (05-07-19 14:59:15)

Re: Almere 70.3 gemist :(

Ik had in januari mijn planning al rond en me toen ingeschreven voor 2 kwart en 2 sprint triathlons, precies om en om, dus helemaal goed. Tot ik een paar weken geleden een mail kreeg van triathlon Bodegraven dat ze de wedstrijd een week verschoven hebben naar een weekend dat ik niet kan.

In eerste instantie vond ik het wel best, maar nu vind ik het jammer om na mijn kwart as zondag alleen nog maar sprints te doen, dus op zoek naar alternatieven. En nu loop ik er ook tegen aan dat het of vol is of de inschrijving al gesloten.

De enige optie die ik nu nog heb is Tri Ouderkerk, wel wat prijzig, en als ik naar uitslagen van vorig jaar kijk moet ik erg mijn best doen om niet laatste te worden, dus ik denk er nog even over na. Edit: en is geen kwart maar een OD, dus hmmm.

12 Laatst bewerkt door davidr (05-07-19 15:05:15)

Re: Almere 70.3 gemist :(

Erica schreef:

Ik had in januari mijn planning al rond en me toen ingeschreven voor 2 kwart en 2 sprint triathlons, precies om en om, dus helemaal goed. Tot ik een paar weken geleden een mail kreeg van triathlon Bodegraven dat ze de wedstrijd een week verschoven hebben naar een weekend dat ik niet kan.

In eerste instantie vond ik het wel best, maar nu vind ik het jammer om na mijn kwart as zondag alleen nog maar sprints te doen, dus op zoek naar alternatieven. En nu loop ik er ook tegen aan dat het of vol is of de inschrijving al gesloten.

De enige optie die ik nu nog heb is Tri Ouderkerk, wel wat prijzig, en als ik naar uitslagen van vorig jaar kijk moet ik erg mijn best doen om niet laatste te worden, dus ik denk er nog even over na. Edit: en is geen kwart maar een OD, dus hmmm.

Ik heb me afgemeld voor de kwart van Alphen op 22 September. Ga ipv de kwart een lang weekend fietsen in de Vogezen. Ik heb nog geen reactie van de organisatie gekregen, maar misschien kan jij mijn plek innemen ?

13

Re: Almere 70.3 gemist :(

Wellicht kwartje Anna Paulowna, zit vol maar er komt meestal wel plek vrij.

14

Re: Almere 70.3 gemist :(

davidr schreef:
Erica schreef:

Ik had in januari mijn planning al rond en me toen ingeschreven voor 2 kwart en 2 sprint triathlons, precies om en om, dus helemaal goed. Tot ik een paar weken geleden een mail kreeg van triathlon Bodegraven dat ze de wedstrijd een week verschoven hebben naar een weekend dat ik niet kan.

In eerste instantie vond ik het wel best, maar nu vind ik het jammer om na mijn kwart as zondag alleen nog maar sprints te doen, dus op zoek naar alternatieven. En nu loop ik er ook tegen aan dat het of vol is of de inschrijving al gesloten.

De enige optie die ik nu nog heb is Tri Ouderkerk, wel wat prijzig, en als ik naar uitslagen van vorig jaar kijk moet ik erg mijn best doen om niet laatste te worden, dus ik denk er nog even over na. Edit: en is geen kwart maar een OD, dus hmmm.

Ik heb me afgemeld voor de kwart van Alphen op 22 September. Ga ipv de kwart een lang weekend fietsen in de Vogezen. Ik heb nog geen reactie van de organisatie gekregen, maar misschien kan jij mijn plek innemen ?

Daar sta ik al ingeschreven voor de sprint.

15 Laatst bewerkt door Jasper298 (08-07-19 10:27:48)

Re: Almere 70.3 gemist :(

Heb in ieder geval reactie van Almere dat ik op de reservelijst sta. Met de kanttekening dat het wel een maand kan duren voordat wachtlijsters akkoord krijgen. Wat de kans was van deelname stond er dan weer niet bij. Nog even naar gevraagd. Ik hoop dat t nog lukt.

Anders is er in Keulen nog een groot triathlon weekend met een halve afstand: http://www.koelntriathlon.de/

Of wellicht voelt er iemand ook wat voor Weymouth in Engeland smile

16

Re: Almere 70.3 gemist :(

Gister heeft mijn vriendin een olympic distance triathlon in Weymouth gedaan. Goede organisatie (zelfde als voor de ironman) en erg mooie omgeving. Dag ervoor hebben we Lulworth Cove bezocht en rondgewandeld. Terwijl zij fietste heb ik een stuk hardgelopen van Weymouth naar Portland over het coastal path. Voor Engelse begrippen zijn de wegen voor het fietsparcours erg goed (hadden de route gereden de dag ervoor). Wel waren bij deze triathlon de wegen niet afgesloten, maar dat zal bij de IM wel het geval zijn. Het waren golvende wegen, met een paar stukken die je een klim zou kunnen noemen, maar die waren niet erg steil.

17

Re: Almere 70.3 gemist :(

In mei ben ik daar niet al te ver vandaan op vakantie geweest. Erg mooi glooiend landschap. Dat de organisatie goed is, mag ik geloven. Maar daar betaal je dan natuurlijk wel een aardige cent voor.
Autovrij parcours is ook wel prettig. Zeker omdat die gekken daar aan de verkeerde kant rijden en je max. snelheid op de B weggetjes daar 96km/h is....

18

Re: Almere 70.3 gemist :(

Jup, gister ging het fietsparcours voor een groot gedeelte over een single lane weg met een 60 mph speed limit, en een stuk over een double lane met een 70 mph speed limit. De regelgeving is hier ook niet echt duidelijk, pas sinds december is er een boete voor het te dichtbij inhalen van fietsers (£100 voor inhalven <1.5m). Velen weten dat niet en gaan nog uit van de vorige situatie, waarin het aangeraden werd fietsers genoeg ruimte te geven, het liefst 1.5m (maar zonder enige vorm van boete mocht je dat niet doen).
Ook een leuke in Engeland...veiligheidsdeuren in appartmenten complexen. In elk land zijn daar strikte regels voor, verlaat je je appartement, dan moet je binnen een x aantal meters een brandwerende veiligheidsdeur tegenkomen. Niet in Engeland, in Engeland moet zo'n deur zich binnen een 'reasonable distance' bevinden. Je kan begrijpen dat de juridische nasleep van de brand in de Grenfell Tower lang gaat duren.

19

Re: Almere 70.3 gemist :(

Zojuist mail gehad dat ik alsnog mee kan doen.

Heb me dan ook meteen ingeschreven.

Helaas minder getraind dan gepland, komende zaterdag wel nog 6 dagen in de alpen om te trainen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat over 2,5 week!

20

Re: Almere 70.3 gemist :(

Top zeg, lekker gaan en zien hoe ver je komt!!

21

Re: Almere 70.3 gemist :(

Top! Mogelijk dat je zelfs de plek van een andere forum-genoot hebt gekregen. Ik las dat Marcel zijn plek heeft opgegeven. Tot over een paar weken!

22

Re: Almere 70.3 gemist :(

Ja heel blij mee.

Mijn doel was ooit onder de 5 uur 15 minuten.

Na mijn fietsvakantie in de alpen weet ik of dit reëel is.

Tot dan!

23

Re: Almere 70.3 gemist :(

Afgelopen maandag kreeg ik ook een mailtje dat mijn plek op de reservelijst omgezet kon worden naar deelname bewijs. Gisteren dus alsnog ingeschreven.

Laatste weken wel steeds in gedachten gehad dat dit er mogelijk aan kwam maar nu slaat de twijfel toe of ik toch wel voldoende getraind aan de start sta (met name langere duurtrainingen zijn er niet van gekomen), afgelopen zaterdag nog een 90km/10km koppeltraining gedaan waarbij lopen erg slecht verliep (hopelijk door de hitte) ... geen idee dus of mijn eerder gehoopte tijdsdoelen realistisch zijn.

Eerst a.s. zondag nog de HTC triathlon (kwart) in Eindhoven doen en daarna nog een weekje stevig trainen.

24

Re: Almere 70.3 gemist :(

Heb ook een mailtje gehad maar besloten om toch maar niet mee te doen. Heb de laatste weken echt veel te weinig getraind (mijn eigen schuld, geen excuses)
En durf het niet aan nu.

Zondag wel de high tech triathlon in Eindhoven.
Ben benieuwd wat dat gaat worden qua prestatie.

25

Re: Almere 70.3 gemist :(

Ik doe alsnog mee smile Maar wat een verhaal!!

Ik zou starten in Keulen gister. Vrijdag een beetje optijd naar huis, fiets in orde maken, spullen pakken want we zouden met de familie (2 jonge kinderen) naar Keulen gaan. Hotel geboekt en papa zou zondag starten op de halve en de kinderen gingen aanmoedigen.
Krijg ik vrijdag een mail van de organisatie dat de triathlon waar zo'n 5000 man aan mee zouden doen over verschillende afstanden gecancelled is. Lekker dan! Of we het geld nog terug krijgen, valt nog te bezien.

Maarrrr.... afgelopen maandag ontving ik ook het mailtje van Almere dat ik nog mee mocht doen uit de reservelijst! Deze heb ik maar genegeerd want ik zou al meedoen aan Keulen... Toen vrijdag het mailtje van Keulen kwam heb ik meteen met Almere gebeld. Ze hadden nog een paar plekjes en zaterdag alsnog in kunnen schrijven... gelukkig niet voor niks getraind smile

Ik ben er dus bij!