401 Laatst bewerkt door MontanaMan (16-06-19 23:04:04)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: ochtend half uur lopen, avond 1,5u under-overs op de tacx
Din: ochtend 50 min lopen met 30 min tempo (eerste tempo loop van het jaar!), avond 55min VO2Max op de tacx
Woe: half uur tacx (lekke band dwong me te stoppen!)
Don: ochtend half uurtje lopen, avond 10 min core, 1u gezwommen met tri club
Vrij: Kort loopje met een paar versnellingen, maar bij tweede kreeg ik wat last van mij knie dus afgebroken
Zat: rust voor race
Zon: Race!

Een clubgenoot organiseert dit jaar hier 3 triathlons (juni-juli-sep) en dit was de eerste. Er deden veel clubgenoten mee en er waren ook veel die vrijwilliger waren, dus erg leuk om te racen.
Race was een triathlon met aparte afstanden: 1000m zwemmen (16:43 - overall 21ste), 32.3km fietsen (59:26 - overall 23ste) en 5.6km lopen (was 7.5k belooft maar deel parkoers was te modderig - 26:53 - overall 42ste).

Overall 24ste (van de 115) en 1ste M40-44 (van de 13) en een totaaltijd van 1:46:03.

Was een goede race. Zat de eerste (van de 2) fietsrondes een beetje te zeuren in mijn hoofd. In de tweede ronde op mijn cadans gelet en toen ging het een stuk makkelijker. Tweede ronde ging sneller dan de eerste ronde. Het lopen ging ook naar behoren. Ging weg op een tempo dat (voor mij) pittig was maar wat ik dacht vol te kunnen houden. Toen ik op mijn horloge keek bleek ik rond 4:45 min/km te lopen, wat ik ongeveer in gedachten had. Geprobeerd vast te houden en alle kilometers ginngen tussen 4:44 en 4:48 dus dat is mooi gelukt. Merkte dat ik een paar keer als ik focuste op relax lopen en technische aanwijzingen van loopanalyse dat de RPE omlaag ging en de snelheid iets omhoog. Ik ben pas sinds een week weer op die techniek gaan letten vanwege last van mijn hielen. Hopelijk gaat dat de goede kant op de komende tijd.

402 Laatst bewerkt door MontanaMan (24-06-19 14:11:49)

En weer een lekkere week, het weer in het weekend hielp behoorlijk mee smile

Ma: rust
Din: ochtend 7k run, avond 35 min tacx VO2Max
Woe: ochtend 10k run met 30 min tempo, avond 1u Sweet Spot op de tacx
Don: ochtend 8k run, avond 1u zwemmen met tri club. Behoordlijk pittige set (200 CSS, 2x50 sprint 20 sec RI, 300 CSS, 3x50 sprint 30 sec RI, 400 CSS, 4x 50 sprint 40 sec RI, repeat)
Vrij: ochtend 10k run
Zat: 117k fietsen door de heuvels in Kent. Voor het eerst met een route op de Garmin edge in een gebied wat ik niet kende. Ging goed op 2 incidentjes ja. De eerste bij een steile afdaling gaf hij onderaan aan dat ik een u-turn moest maken. Ik was juist blij dat ik daar niet omhoog hoefde. Dus omgekeerd, weer omhoog en hij gaf weer een u-turn aan. Bleek dat ik onderaan een soort van u-turn moest doen om op een fietspad te komen. De tweede was een brug die permanent openstond (en dus 'dicht' was), en het was de enige brug in de wijde omtrek. Eigen route uitgezocht maar de Garmin bleef proberen me op andere routes over onverharde wegen te sturen. Dat kan ik waarschijnlijk wel aanpassen, maar had geen zin om dat ter plekke uit te zoeken.
Zon: Loopje van 16k door heuvellandschap in Kent, ook weer erg mooi. Begon het lopen met flink moeie benen, maar het ging lekker en de laatste kilometer was de snelste (wel geholpen door het dalen).

Komende week nog een paar dagen flink trainen en dan gaat het gas er even af met een vriendenweekend en gereis eromheen.

403

Ohja, trainingsweken, die heb ik ook big_smile

Ma: Rust/reisdag na Luxemburg
Di: Zwemmen herstel 2400 m, fietsen herstel 29 km
Wo: Lopen duur 45'
Do: Fietsen interval 44 km
Vr: Rust
Za: Fietsen duur 160 km
Zo: Lopen duur 135', zwemmen openwater 3100 m

14 uur en 766 TSS

Nu deze week afbouwen en dan nog een week echt taperen!

404 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (01-07-19 15:33:37)

Ma: Rust en massage (spierpijn van vorig weekend)
Di: Zwemmen duur 2800 m, brick: fietsen interval intensief 38 km + lopen tempo 18'
Wo: Fietsen interval extensief 40 km
Do: Lopen duur 100', zwemmen open water 2 x 35'
Vr: Rust
Za: Fietsen duur 106 km
Zo: Lopen interval 55', zwemmen open water 2 km

Nog wel 12 1/2 uur en TSS 759

405

Ma: 50min tacx VO2Max
Din: ochtend 5k easy run, avond 1u tacx under-overs
Woe: 11k gelopen met 7k tempo. Op tempo lopen begint weer makkelijker te voelen.
Don: 3k gezwommen. CSS set 21x 100m vertrekken op 1:45 (had me verteld, doel was 20)
Vrij: Plan was kort en rustig hardlopen maar na 2,5km lag ik ineens op de grond. In de bocht op het randje van het fietspad gestapt en door mijn enkel gegaan.
Zat: Vriendenweekend
Zon: Vriendenweekend

De enkel is nog een beetje blauw maar het is al naar de voet gezakt en heb er weinig last meer van.

406

Ma en Din reizen en rust voor de enkel
Woe: avond 1u10m tacx supra-treshold intervallen
Don: ochtend 6k rustig lopen, avond 1u tacx Sweet Spot
Vrij: 55min lopen met 4x 1k tempo
Zat: doel was 2,5-3u fietsen, werd 2u15 min want het rondje was al op. Eerst 10k ingefietst, daarna op gevoel sweet spot gereden en dat ging lekker.
Zon: 19km duurloop. Ging lekker en laatste 2km gepushed. Uiteindelijk deze redelijk rustige duurloop gelopen op het tempo wat ik ongeveer liep met de halve triathlon in mei, dus lopen gaat mooi vooruit.

Fijn om weer te voelen dat hogere intensiteiten me weer makkelijker afgaan wat betreft gevoel.

407

Ik blijf stug het topic vullen smile

Ma: rust
Din: 7k easy run, avond 70 supra-treshold intervallen op de tacx
Woe: ochtend VO2Max intervallen lopen, avond 1u under-over op de tacx
Don: ochtend 7k easy run, avond 1u zwemmen
Vrij: 70 min easy run
Zat: ochtend 16k lopen, avond 1,5u fietsen met een blok van een uur sweet spot (voor het eerst met power meter, ging lekker)
Zon: rust

Dinsdag en woensdag waren pittig! En ook zaterdag was redelijk pittig. Komende week lekker doortrainen, maar de zware trainingen iets meer gespreid doen hopelijk. Komend weekend weer een tri op hetzelfde parkoers van een maand geleden. Benieuwd of ik wat sneller ben nu de tempohardheid wat beter is.

408

'k Zal ook 1 plaatsen, MontanaMan, maar mijn wat luie recreatieve trainingsweek. (Ga dit jaar maar voor 1/10 en misschien nog een 1/8 )
Maandag : 40 min zwembadzwemmen interval, gemiddeld over 2:24min/100m met in-uitzwemmen bij. 
Dinsdag : 2 x 25 km huis-werk-huis, met daarna 2 km koppeltraining lopen.
Woensdag : niets
Donderdag : 4 km lopen ( samen met dochter , daarom wat ingekort, en met wat interval  )
Vrijdag : 2 x fietsen huis-werk-huis
Zaterdag : niks
Zondag : niks, wat wandelen met hond. ( = recup training ? )
Soms ga ik in weekend fietsen met mijn zoon, maar wegens een valpartij van hem enkele weken geleden even op non-actief.

mmmhh ... Dochter lopen, zoon fietsen, .... als ik nu mijn andere dochter kan laten zwemmen schrijf ik ze in als trio ! Kan ik  aan de zijlijn staan.

409

Ik heb weinig te posten. Verveel me te pletter big_smile

Ma: Rust, veel wandelen
Di: Rust, nog meer wandelen
Wo: Rust, en wandelen
Do: Rust
Vr: Zwemmen 1500 m
Za: Fietsen 30 km
Zo: Rust

410

LindaRotterdam om snel te recupereren is blijven bewegen een must dus je hoeft je niet perse te vervelen.

411

ronnyke schreef:

LindaRotterdam om snel te recupereren is blijven bewegen een must dus je hoeft je niet perse te vervelen.

Ik houd me nog even aan de training van m'n coach, daarna weer lekker freestylen. wink

412

Mijn coach daarintegen wil dat ik de dag erna al terug op de fiets zit :-) maar vaak heb ik daar zelf dan geen zin in.

413 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (22-07-19 12:12:34)

Oh wel, heerlijk. Of zwemmen met je pijnlijke lijf, althans een beetje dobberen dan wink

Ik ben weer rustig aan het opbouwen naar een volledige trainingsbelasting.
Ma: Rust, nieuwe schoenen kopen
Di: Rust
Wo: Fietsen duur 28 km
Do: Zwemmen duur 2200 m
Vr: Lopen 25'
Za: Rust, vanwege onweer
Zo: Zwemmen open water 1500 m, fietsen duur 45 km

4h40, 284 TSS

414

Hmm ik zat zaterdag midden in dat onweer met de fiets. Werkelijk een stortbui maar het voelde wel echt warm aan. Ikzelf heb een zeer drukke periode op het werk achter de rug nu zodat ik vorige week amper op 16u training uitkwam. Nu nog 3 weken goed doortrainen en over 4 weken Ironman Copenhagen.

415

Laatste blok dus Ronnyke! Succes!

Ma: ochtend 7.5k easy run, avond 1u10m tacx supra-treshold intervallen
Din: progressive run (20' Z1, 15' Z2, 15' Z3, 10' Z4, 5' Z5, 5' cool down)
Woe: 1,5u tacx met 75' 80-85% sweetspot intensity.
Don: ochtend 8k easy run, avond zwemmen met tri club. Behoorlijk kramp aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Ik ga daar toch eens naar laten kijken. De kramp die ik vaak bij zwemmen, en soms bij het fietsen, krijg staat niet in verhouding tot mijn fitness of de inspanning die ik lever. Kon de kramp nog voelen op zondag.
Vrij: half uurtje lopen met 2x 1k op wedstrijd tempo
Zat: half uurtje tacx met een paar supra-treshold intervallen
Zon: korte tri (1k-32.5k-5.6k) 1u41m. Ging lekker, nog nooit zo snel gefietst of gelopen tijdens een tri wedstrijd.