51

Re: Klazienaveen

Louise jij hebt 4081

52 Laatst bewerkt door dik2tri (10-07-19 12:57:45)

Re: Klazienaveen

e_dwin schreef:

Totaal: 6:10 (limiet is hopelijk nog steeds 6:30 dan heb ik wat speling)

Succes met je eerste halve Edwin! Toen ik na mijn inschrijving wat onzeker was, heb ik gevraagd of er een limiet is, en kreeg als antwoord dat er geen officiële limiet is omdat dat bij een NK niet is toegestaan.

'Echter wanneer de NTB besluit dat het door bepaalde omstandigheden ter plekke toch nodig is om mensen uit de wedstrijd te halen omdat het onverantwoord wordt, hebben wij hierop geen invloed.'

Hedcandy schreef:

Louise, jij hebt toch ook gewoon een A licentie? Want dan start je automatisch bij het NK.
De open serie is voor daglicentiehouders en buitenlanders zo is mij verteld.

Ik lees dat nu ook in het programmaboekje, op pagina 12. (waar dan weer heel andere warm-up en starttijden staan dan op alle andere informatie, om het makkelijk en duidelijk te maken....)

Ah, en op pagina 25 staat de indeling van de startnummers: onder de 500 is Heren NK, start om 10:00. 4000-serie is Dames NK, start om 10:05. 3000-serie is open serie, start om 10:10

Ik heb ook weinig te zoeken op een NK, en ga de dames NK verschrikkelijk in de weg zitten.

Mijn startnummer is 41. Ik draag een Aptonia trisuit, en heb een geel-groene Gazelle racefiets.

53

Re: Klazienaveen

Hedcandy schreef:

(wie weet Louise, zijn er in jouw AG weinig inschrijvingen?)

Ja, kan ik altijd zeggen dat ik 5e van Nederland ben geworden ofzoiets - bij 5 deelneemsters wink nou goed, het maakt me niet veel uit. Ik kan eerst wel jagen op mijn man zo, dat is wel grappig. Als het zwemmen een beetje lukt, heb ik 'm dan al ingehaald. Anders op de fiets. Bij het lopen komt hij mij wel weer voorbij, maar toch leuk.

dik2tri schreef:

Ik lees dat nu ook in het programmaboekje, op pagina 12. (waar dan weer heel andere warm-up en starttijden staan dan op alle andere informatie, om het makkelijk en duidelijk te maken....)

Ik zie eerlijk gezegd door de communicatie-bomen ook het bos niet meer. Het is vast goed bedoeld, maar app+site+facebook+boekje (PDF) is net wat te veel en onoverzichtelijk. Ik heb die startlijsten nog steeds niet gevonden, maar mijn man wel.

Het wordt trouwens ook mijn eerste echt helemaal echte halve, want de Ironman 70.3 werd een run-bike-run en verder heb ik alleen twee keer de Mitteldistanz in Bocholt gedaan, en dat wijkt net ietsje af (2-90-20). Eindelijk - en leuk voor mijn collectie afstanden!

Louise

54

Re: Klazienaveen

Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben die worsteld met de info stromen.
Heb dus geen idee waar ik die deelnemerslijsten had gevonden? Maar ik typte jouw naam in bij de live tracking en zo kwam ik er achter Louise wink

55

Re: Klazienaveen

Volgens het programma starten
10.00 uur de mannen (NK)
10.05 uur de dames (NK)
10.10 uur de open serie

Ondanks dat ik er niks te zoeken heb start ik wel om 10.00 uur (had bij de inschrijving ook geen keus kwam direct hier terecht).

Het tijdslimiet is iets waar ik me zorgen over maak, niet om de 6.30 uur maar het moment dat je de laatste ronde ingaat. Bij eerdere jaren moest je volgens mij voor 6 uur de laatste ronde zijn begonnen anders was het jammer dan (van horen zeggen).
En waar ik ook zoek, ik kan het niet vinden hoe het precies zit met de tijdslimiet.

Afgelopen weekend de Frysman gevolgd en daar was  het echt duidelijk, 2 uren zwemmen, zwemmen en fietsen binnen de 10 uur en zwemmen, fietsen en hardlopen binnen de 15 uur.

Hoe ben ik te herkennen :-)? nou je kijkt niet maar zo over mij heen, ik ben 2.05 m, normale racefiets (trek) met opzetstuur en een zwarte trisuit. (nr 128)

56

Re: Klazienaveen

oja de deelnemerslijst staat hier:

https://www.triathlonklazienaveen.nl/ --> atleten --> inschrijven --> deelnemers/participanten --> selecteer serie, midden en daar staat iedereen met het nummer ervoor.

starttijden staan
https://www.triathlonklazienaveen.nl/ --> atleten --> programma en dan scrollen naar FID halve triathlon

57

Re: Klazienaveen

Edwin, ik zou me vooral niet te druk maken over de tijdlimiten.
Ook zaterdag bij de Frysman lieten ze mensen na 15u nog finishen.
Zo gaat het in kleinere wedstrijden (lees: klazienaveen) meestal hoor.

Zelfs bij de challenge in Almere laten ze mensen op de halve lekker doorgaan als ze langer dan de 7u die er voor staan nodig hebben.

No worries dus!!

58

Re: Klazienaveen

Veel succes allen aanstaande zondag!

Zelf mag ik starten in de 3e divisive teamcompetitie om 13:30 (startnummer 565, blauw tv trios tri-suit)

Voorspelling
750m zwemmen, 12 min
23km fietsen, 40 min
5.2km lopen, 24 min
T1+T2, 4 min
Totaal 1:20

59

Re: Klazienaveen

e_dwin schreef:

oja de deelnemerslijst staat hier:

https://www.triathlonklazienaveen.nl/ --> atleten --> inschrijven --> deelnemers/participanten --> selecteer serie, midden en daar staat iedereen met het nummer ervoor.

starttijden staan
https://www.triathlonklazienaveen.nl/ --> atleten --> programma en dan scrollen naar FID halve triathlon

Ah mooi, nummer 1263!

60

Re: Klazienaveen

Dank voor de links e_dwin, gevonden ook nu!

Louise

61

Re: Klazienaveen

Nog een praktisch dingetje waar ik niks over vind: je moet dus uiterlijk een half uur van tevoren met die bus naar de start, maar daar kun je niks meer achterlaten of afgeven, toch? Dus je gaat met niets meer dan je zwemspullen naar de start?

Louise

62

Re: Klazienaveen

Dat denk ik ja. In mijn geval neem ik nog wel een flesje water en een power shot mee. Flesje gooi ik daar wel weg bij de start.


Ik ga even voor 17u mn startnummer halen straks, zal kijken of ik dan nog kan achterhalen of je idd op bloten voeten die bus in moet enzo...

63 Laatst bewerkt door e_dwin (13-07-19 19:56:15)

Re: Klazienaveen

@Louise, dat klopt, je gaat met de bus mee en dan zwemmen en lopen naar de wisselzone. Je zou spullen daar kunnen achterlaten en na de wedstrijd weer ophalen. Maw alles wat je meeneemt de bus in, zou je bij de start achter moeten laten (mits je het stiekem kunt meenemen in je wetsuit :-) )

De wisselzone was eerder het water uit en dan de straat oversteken en je was er. Ik heb vanmiddag mijn startnummer opgehaald en het stuk wat je nu moet afleggen is een stuk langer. Voordeel is wel dat er een rood tapijt ligt, dus hopelijk geen last van steentjes oid.

64

Re: Klazienaveen

e_dwin schreef:

@Louise, dat klopt, je gaat met de bus mee en dan zwemmen en lopen naar de wisselzone. Je zou spullen daar kunnen achterlaten en na de wedstrijd weer ophalen. Maw alles wat je meeneemt de bus in, zou je bij de start achter moeten laten (mits je het stiekem kunt meenemen in je wetsuit :-) )

O, tegen ons zeiden ze wat anders - wij hebben het ook gevraagd toen we onze startnummers gingen halen, en toen zeiden ze dat je wel een tasje kon afgeven waar ze je startnummer op schrijven en dat ze dan terug meenemen naar de finish/wisselzone. Voor mij maakt het niet zo veel uit, maar mijn man is erg bijziend en anders moet hij al heel lang van tevoren z'n zwembrilletje (op sterkte) op.

Maar sowieso gek dat ze verschillende dingen zeggen. Wij hoorden het van iemand met 'coördinatie' op haar shirt. We zullen het morgen nog wel even opnieuw checken.

Met dik2tri trouwens al in het echt kennisgemaakt - we waren tegelijk de wisselzone aan het verkennen!

Louise

65

Re: Klazienaveen

Ja, leuk Louise, om jou en je man te ontmoeten! Wellicht komen we elkaar morgen nog ergens tegen.

Hedcandy, we zijn bijna overburen in de wisselzone smile

Waar moeten de 'tattoos' eigenlijk geplakt? Beide armen ofzo?

66 Laatst bewerkt door Hedcandy (15-07-19 07:41:55)

Re: Klazienaveen

Ha dik, ik lees het nu pas, maar we hebben elkaar idd getroffen in het p.f.!

En Louise tegengekomen op de fiets, metlopen en bij de finish, gezellig!

Edwin denk ik toch over het hoofd gezien? Maar het blijft ook lastig, er zijn zoveel bekenden en er moet van alles geregrld etc, dan heb ik weinig rust in mn hoofd om nog te zoeken naar iets of iemand.

Verslag volgt later nog wel maar ik ben zeer tevreden....

67 Laatst bewerkt door dik2tri (15-07-19 09:20:10)

Re: Klazienaveen

dik2tri schreef:

J
Waar moeten de 'tattoos' eigenlijk geplakt? Beide armen ofzo?

Blijkbaar wist niemand het... Ik heb ze op alle mogelijke plekken op armen en benen gezien en zelfs een paar op de wetsuit smile

Ik vond het een mooie dag! Met alleen mijn trisuit aan toch een beetje frisjes op de fiets. Mijn overmoed om zomaar voor een halve in te schrijven, terwijl het zwemmen en met name de fietstraining nog veel te wensen over laat heeft mij wel teruggepakt. Ik vond het veel zwaarder dan gedacht, en heb ook niet eerder zo'n last van mijn benen gehad tijdens een wedstrijd.

Zwemmen ging best ok, ik kon in een rustige borstcrawlslag komen, en heb dat in delen ongeveer de halve afstand gedaan. Voor mijn doen goed. Tempo ongeveer 1:55/100m, lang leve de stroming. Dat ga ik de komende jaren niet meer halen...

Fietsen begon lekker, eerste 2 ronden op het gevoel ontspannen rond de 30/u afgewikkeld, daarna werd het flink lastiger... In de derde ronde geholpen bij een fikse valpartij, en de vierde ronde was enorm afzien. Tempo zakte op tegenwind plekken onder de 25/u. Hier kwam de onervarenheid met langere afstanden eruit, mijn langste rit was 65km tot gisteren.

Lopen begon ook goed, eerste 2 ronden tempo rond 5:05/km weten te houden. Daarna zakte het in. Hartslag was nog laag, maar de benen wilden echt niet meer. Ondanks dat wel heel veel mensen ingehaald, lekker als het laatste onderdeel het beste is. Onder andere Hedcandy en Louise nog gezien tijdens het lopen. En Edwin nog heel kort na afloop, ik moest weg want er stonden twee ongeduldige dames die heel graag naar huis wilden na een lange dag smile

Die keiharde muziek na de eerste verzorging vond ik echt hilarisch. En iets verderop in die straat stond een meisje met een ballonhoedje op in haar eentje aan te moedigen. Ze bleek jarig te zijn. In de vierde ronde nog even 'Er is er een jarig' ingezet smile  Je moet wat op zo'n dag...

Werkelijk vs. voorspelling:
0:38:31   -   0:45  -  1.9km zwemmen
3:19:29   -   3:15  -  92km fietsen (alhoewel ik 94 klokte?)
1:47:56   -   1:50  -  21km lopen
0:07:09   -   0:10  -  wissels
----------------------
5:53:03   -   6:00

Doel behaald, binnen de zes uur, dankzij het kanaal. En dan word je op 'het NK' 209 van 230, met de open serie erbij 280 van 320. Ruimte voor verbetering smile

Nu voel ik mij eigenlijk wel weer goed. Beetje stijfjes, maar weinig last verder, behalve bij allebei mijn benen een heel klein plekje net onder mijn knieholte aan de zijkant met flinke spierpijn. Dit was waarschijnlijk de laatste van het seizoen, tenzij ik er in september nog eentje tussen gefrommeld krijg in de agenda. Op naar volgend jaar, hopelijk met vooruitgang als ik het zwemmen en fietsen wat meer onderhoud en ontwikkel in de tussentijd. Mijn ambitie om volgend jaar een hele te gaan doen is wel even de kop ingedrukt, misschien maar 1 of 2 jaar langer wachten.

68

Re: Klazienaveen

Ik vroeg bij de registratie waar ik die tattoos moest plakken aangezien ik een trisuit met mouwtjes heb. Toen mocht het op mijn benen. Maar goed, ik ben nog nooit gecontroleerd of aangesproken op die tattoos en het voegt niet zo heel veel toe verder.

Verder ging het minder slecht dan verwacht, al brak het gebrek aan duurtrainingen de afgelopen tijd me wel op. Zwemmen was lekker met de stroom mee, in 32 minuten stond ik aan de kant. Eerste rondjes fietsen gingen redelijk al hield ik me een beetje in om iets over te hebben aan het einde. Laatste 10km ging het snel bergafwaarts. De ruime 94km in 2u33m was prima, blij dat ik mijn tijdritfiets weer had. Lopen ging vergelijkbaar, begin goed met kilometers in 4:20-4:25 maar die werden steeds iets langzamer bij gelijke intensiteit. Uiteindelijk bleven ze steken op 4:45 en na 1:32 finishte ik de korte (20km) halve marathon. Eindtijd 4u43m11s en 8e in AG 45-49, 78e overall. Het niveau was hoog.

Verder veel bekenden gezien en gesproken, erg leuk! En het is een geweldige wedstrijd, absolute aanrader en de reis meer dan waard.

69

Re: Klazienaveen

wezep schreef:

In 2016 heb ik meegedaan in Klazienaveen.
Toen in een tijd van 4:32.
Hoop nu binnen de 4:30 te finishen.
Gezien de voorbereiding op Almere (hele), ben ik nu toch wel weer en stukje sterker (en 3 jaar ouder ;-))

Wat een wedstrijd gisteren, met een heel bijzonder einde!

Doel was om een goede wedstrijd te kunnen draaien in de voorbereiding voor Almere.
Daarnaast had ik nog nooit een halve triathlon onder de 4:30 gedaan.

Zwemmen ging goed (veel beter als afgelopen weekend in Utrecht).
Met 26min was ik klaar.
Vervolgens wel een lange T1.

Eerste ronde fietsen was lastig: erg druk en wat last van de maag.
Dit laatste trok vrij snel weg.
Hartslag begon wel wat te dalen van D3 naar hoog D2, maar het gemiddelde snelheid bleef mooi rond de 39km/u.
Alle 4 de rondes vrij gelijk kunnen fietsen qua tijden.

Hardlopen begon erg lekker, rond de 4:10m/km.
Echter dit liep na verloop van tijd wel wat op richting de 4:30.
Gemiddelde van 4:24m/km, have marathon in 1:28 (als was het goed 20km).

Ondertussen al wel door dat een tijd van binnen de 4:30 goed mogelijk was.
Uiteindelijk gefinisht in 4:25.
Erg blij mee.

Helemaal bijzonder was dat op het finishbord een 1 achter mijn naam stond.
Ehhh, 1e in mijn leeftijdscategrorie????? Dat kan toch niet!
In de app stond een 2 achter mijn naam, kon ik nog steeds niet geloven.
Echter van het thuisfront (die mij goed konden volgen), bleek deze persoon uitgevallen te zijn (maar wel de finish gepasseerd).

En toen werd ik dus rond 16:30 op het podium geroepen: Nederlands Kampioen halve triathlon in de leeftijdscategorie H40+
Wie had dat verwacht?? Ik in iedergeval niet.
Top dag!!

70

Re: Klazienaveen

Maca944 schreef:

Verder ging het minder slecht dan verwacht, al brak het gebrek aan duurtrainingen de afgelopen tijd me wel op.

Last van blessures? Of geen zin? Niets ernstigs hoop ik.

Je moet sneller dan de klos zijn.

71

Re: Klazienaveen

mcguyver schreef:
Maca944 schreef:

Verder ging het minder slecht dan verwacht, al brak het gebrek aan duurtrainingen de afgelopen tijd me wel op.

Last van blessures? Of geen zin? Niets ernstigs hoop ik.

Nee, geen blessures, gewoon druk met andere zaken en het kwam er niet van. Ik heb IM Hamburg gecancelled en daardoor verdween de motivatie gewoon een beetje. Wel voldoende korte trainingen gedaan maar voor halve triathlons moet je ook gewoon de uren maken. Het was in elk geval interessant om te zien hoe mijn wattage bij het fietsen en tempo bij het lopen omlaag gingen bij een gelijkblijvende hartslag.

72

Re: Klazienaveen

wezep schreef:

Helemaal bijzonder was dat op het finishbord een 1 achter mijn naam stond.
Ehhh, 1e in mijn leeftijdscategrorie????? Dat kan toch niet!
In de app stond een 2 achter mijn naam, kon ik nog steeds niet geloven.
Echter van het thuisfront (die mij goed konden volgen), bleek deze persoon uitgevallen te zijn (maar wel de finish gepasseerd).

En toen werd ik dus rond 16:30 op het podium geroepen: Nederlands Kampioen halve triathlon in de leeftijdscategorie H40+
Wie had dat verwacht?? Ik in iedergeval niet.
Top dag!!

Lekker hoor en prima race zo! De korte halve marathon werd ruimschoots gecompenseerd door het lange fietsen, en p1 telt sowieso altijd, gefeliciteerd!

73

Re: Klazienaveen

Gefeliciteerd wezep! Super goed gedaan, helemaal leuk als je dan ook nog onverwacht Nederlands kampioen wordt!

En Maca944, ook prima prestatie, ondanks de minder goede voorbereiding.

Ik heb jullie vast onderweg voorbij zien zoeven smile

74

Re: Klazienaveen

Gefeliciteerd, wezep, wauw!

Wij zijn ook weer thuis, we zijn nog een nachtje extra in het hotel in Emmen gebleven, was wel lekker, sowieso een fijn weekendje weg zo.

Bij mij ging het op zich goed, ik ben wel tevreden, maar ik vond het - op het zwemmen na - wel zwaar en in het derde looprondje wilden m'n benen niet meer - die maakte maar weer eens duidelijk dat ze langer dan één uur lopen niet leuk vinden. Ze willen dat maar een heel enkele keer, en gister niet.

Onder de 6 uur zat er daardoor niet in, en ook niet omdat het fietsen erg lang was en de wind fors - dat was toch echt wel meer dan de voorspelde windkracht 2-3, en steeds harder. Het werd 6:08:32, en daarmee was ik 10e van 11 deelneemsters in mijn categorie. Ik heb er wel het maximale uitgehaald, was flink kapot en voel ook nu nog van alles - zonder erg trouwens, dus dat is okee.

Louise schreef:

Zwemmen: 40' --> 35'24 (hahaha, stroming mee! super!)
Fietsen: 3u --> 03:04:02 (ging wel goed qua vermogen/hartslag, maarja, die wind, en dan dik 94 km...)
Lopen: 2u10 --> 2:18:14
Wissels totaal: 10' --> 10:54 (mede door het lange stuk lopen in T1)

Onderweg op de fiets en bij het lopen Hedcandy gezien (heb je gezien dat onze categorieën even groot waren? wat in verhouding met de rest vooral wil zeggen dat de mijne raar groot was) en bij het lopen Dik en Edwin, en allemaal ook weer bij de finish of in het parc fermé na afloop. En onderweg nog aangemoedigd door Diks vrouw en dochter. Dus de forummeeting was geslaagd!

Ik vond het prima georganiseerd, en amper verkeer op een overzichtelijk fietsparcours, dat vond ik ook fijn (al was het wel wat saai). Alleen moeten ze dus echt wel wat doen aan de informatievoorziening. Het was enerzijds een ondoorzichtige stortvloed en anderzijds ontbraken van die cruciale dingetjes inderdaad als kun je nou wel of niet spullen afgeven bij de start (ja dus) en waar moeten die tattoos - tegen ons zeiden ze zaterdag dat er een op je arm en een op je been moest.

Over het geluid: mijn plekje in het parc fermé was pal voor een box, en gister na de finish m'n spullen opruimen deed letterlijk pijn aan mijn trommelvliezen! 

Voor mij gaat het vizier nu richting het fietsen: in Almere half september 180 km als onderdeel van een trio. De andere twee sporten gaan in de onderhoudsstand, al ga ik wel nog Binnenmaas doen (achtste).

Louise

75

Re: Klazienaveen

Het ging gisteren best wel goed, voor een eerste halve triathlon.

Zwemmen in 36 minuten, in het begin rustig aan gedaan. In het zwembad zwem ik 3 km maar in de bus naar de start vond ik het een behoorlijk eindje. Halverwege toch maar iets aangezet en met de tijd erg tevreden.

Fietsen (favoriete onderdeel) ging top, eerste 2 ronden, dik 34 gemiddeld en in de derde ronde toch maar wat gegeten, een krentenbol en een muesli reep. Dat haalde het tempo er wel uit maar daar had ik al rekening mee gehouden. Doel was om in de 4de ronde weer aan te zetten en zelfde tempo te gaan draaien als de eerste 2 ronden. Maar helaas bij het aanzetten, schoot het in mijn onderrug (daar heb ik nu al een tijdje last van).

Vond het op sommige stukken best wel druk met fietsers, vooral langs het kanaal, met inhalen was het goed opletten.

Hardlopen, de pijn in mijn onderrug heeft me behoorlijke parten gespeeld, de eerste 2 ronden gingen wel aardig en vanaf ronde 3 blokkeerde mijn rug en kreeg ik last van mijn heup. Alleen als je dan zo nu en dan wandelt ga je wel zorgen maken over de eindtijd. Ik had het limiet van 6.30 uur in mijn hoofd (dus binnen voor 16.30 uur). Voor de finish net over de brug stond/staat een klok en toen ik die in einde ronde 2 passeerde was het 14.45 en toen ik bij ronde 3 erlangs kwam was het 15.25. Gelukkig kwam ik na 6.19 uur over de finish (binnen de tijd). Achteraf was het limiet geen probleem want ik zag dat er ook nog iemand na 7 uren over de finish kwam.

Geen pijn in de rug had me geen half uur gescheeld, hooguit een kwartiertje. Vandaar dat ik erg tevreden ben met de tijd en heeft me ook direct nieuwe stof tot nadenken gegeven. Core stability is het codewoord waar ik enorm hard aan moet werken.


Gesproken met Louise en haar man (Henk) en nog heel even Dik gezien. Hedcandy kwam ik tegen op het parcours, net ter hoogte van de verzorgingspost na het bos.

Wezep gefeliciteerd met je eerste plaats!! knap gedaan.