2,851

Re: prestaties van de dag

Ik doe de dag voor een wedstrijd ook altijd een loopje van een kwartiertje/3 km. Die begin ik heel rustig en eindig ik op wedstrijdtempo. Zo hou je de spierspanning er in.

2,852

Re: prestaties van de dag

Ik wilde vandaag een lang stuk zwemmen in open water. In de winter haal ik op vrijdagochtend 3 km in het zwembad maar ik was nieuwsgierig hoe dit zou gaan als ik dit in openwater zou doen. Ik had mijn vaste open water rondje gebruikt voor de eerste 2 km en had besloten hoe ik me dan voelde en of ik door zou gaan. Na 2 km voelde ik me prima dus ik zwom een extra lusje. Het enige waar ik last van kreeg was een koud voorhoofd. Dat vond ik raar omdat ik daar nooit last van heb. Een soort hoofdpijn. Maar duursport is nooit echt een paradijs dus maar door gezwommen. Ik klokte af op 3900 m. (wauw 1). Daarna trok ik mijn zwembril af en floep; weg was de pseudo hoofdpijn (wauw 2) Daarna keek ik op mijn horloge: 1.55 min per 100 m. (wauw 3) Zeer tevreden reed ik naar huis en bedacht me dat ik nu alle afstanden van een hele heb afgerond. Maar nog nooit vlak na elkaar. Iets om naar uit te kijken tijdens de vakantie.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,853

Re: prestaties van de dag

Goed bezig! En vertrouwen tanken voor een wedstrijd is ook belangrijk, dan sta je relaxter aan de start.

2,854

Re: prestaties van de dag

Prestatie van de dag, ik ben gegaan tongue
En dat is eigenlijk vooral een prestatie, omdat het thuisfront denkt dat sporten met deze temperaturen per definitie ongezond is. Dat beroepssporters ook gewoon sporten is blijkbaar anders.
Volgens mij kun je bij elke temperatuur sporten, alleen moet je intensiteit en duur afstemmen en veel drinken!

Maar als tussenoplossing ben ik vanmorgen om kwart over 5 vertrokken en dat vind ik eigenlijk wel knap van mezelf big_smile

2,855

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

Volgens mij kun je bij elke temperatuur sporten, alleen moet je intensiteit en duur afstemmen en veel drinken!

helemaal mee eens!!!

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,856

Re: prestaties van de dag

Gisterochtend een easy run ingekort van 7-8k naar 5k, en gisteravond ook minder intensief gefietst dan gepland. Merkte toch goed het effect van de hitte, terwijl ik wel graag met warm weer sport. 
Vanochtend m'n run gecancelled, ook hier in Engeland wordt het vandaag rond de 35 graden.

Training vanavond gaat wel gewoon door, open water zwemmen smile

2,857

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Merkte toch goed het effect van de hitte, terwijl ik wel graag met warm weer sport.

Klopt, als ik met gelijke hartslag loop in de hitte dan scheelt dat zeker +30 tot +45 seconden per min/km.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,858

Re: prestaties van de dag

Bij mezelf is het net of mijn benen afgesneden worden. Geraak niet vooruit al probeer ik zo goed mogelijk mijn schema te volgen. Vanaf morgen zou het wat frisser worden dus ga ik nu niet te veel forceren om niet in een negatieve spiraal te komen.

2,859

Re: prestaties van de dag

Ik was gisterochtend vroeg fietsen met een groepje, kreeg er eentje op 3/4 een lekke band, op een plek zonder schaduw. Daarna had ik het toch echt wel gehad - moe van de hitte. De wind leek wel een föhn. Hardlopen doe ik op deze dagen niet. Vanavond wel zwemmen.

Louise

2,860

Re: prestaties van de dag

Moedig... maar ik doe al 2 dagen niets. Met mijn voorgeschiedenis longproblemen ga ik geen risico nemen. ( vrouwke dreigde wel eerst met fietsen aan de ketting te leggen.) Morgen zou het wat koeler zijn en kan ik met fiets naar werk. Hittegolf komt slecht gelegen. Op 8 dagen van mijn eerste sprintje in > 25 jaar.
   Ron.

2,861

Re: prestaties van de dag

MontanaMan schreef:

Gisterochtend een easy run ingekort van 7-8k naar 5k, en gisteravond ook minder intensief gefietst dan gepland. Merkte toch goed het effect van de hitte, terwijl ik wel graag met warm weer sport. 
Vanochtend m'n run gecancelled, ook hier in Engeland wordt het vandaag rond de 35 graden.

Training vanavond gaat wel gewoon door, open water zwemmen smile

Vandaag in Engeland rondgesjouwd in kasteel Dover met het gezin. Het was enorm heet, ik denk wel meer dan 35 graden. Mijn rustpols was stukken hoger dan normaal, voelde me totaal niet fit. Aan sporten dacht ik al helemaal niet. Einde middag nog lekker even in de zee geweest om af te koelen. Daar zag ik sowieso 1 fanatieke zwemmer bezig.

2,862

Re: prestaties van de dag

Deze week staat alles door de hitte op een laag pitje wink
Maandagavond nog 1.5u gefietst.
Dinsdag en woensdag geskipped ivm de warmte.
Donderdagavond gezwommen in zwembad

Als de temperatuur vanavond niet drastisch daalt dan gebeurt er vanavond ook niks.
In het weekend dan maar kilometers maken op de fiets en een rustige duurloop.

2,863

Re: prestaties van de dag

Ik heb gisteravond heerlijk gelopen, kleine 6 km, 5 min/km, genoten van de extreme temperaturen. Hoe vaak komt het voor dat ik met ruim 36 graden kan lopen dacht ik.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,864

Re: prestaties van de dag

Hier is het weer afgekoeld, vanochtend lekker 6k gelopen bij <20 graden en op de fiets naar werk in t-shirt was het zelfs een beetje fris.

2,865 Laatst bewerkt door @Jeanette (26-07-19 16:17:48)

Re: prestaties van de dag

Hier ook een aangepast training schema .
Ma rust
Di uurtje rustig gelopen
Wo 2 uur 2500 m zwemmen en s avonds rustig fietsen ipv hardloop training
Do rust
Vandaag zwemtraining
Hoop vanaf morgen betere temperaturen .

2,866

Re: prestaties van de dag

Ik heb mezelf een weekje vrij gegeven. Na t weekend MTBen nu niks gedaan. Morgen stukje zwemmen en dan pakken we het weer op.

Speelt ook mee dat ik een klap in mn rug heb gehad en amper op en neer kon, dus ik vind t allemaal wel best...

2,867

Re: prestaties van de dag

Vandaag terug begonnen met eerst fietsen met aansluitend lopen en achteraf nog een open water zwemsessie. Over 3 weken ben ik nu al op weg naar Copenhagen normaal gezien dus mag ook niet te flauw zijn nu.

2,868

Re: prestaties van de dag

Ik heb mijn techniektraining van 10 tot 11 gedaan. Dat was nog erg benauwd, maar wel te doen. De coretraining op zolder was erger.....

2,869

Re: prestaties van de dag

Ik kan heel slecht tegen warmte maar vond het nu goed te doen eigenlijk. Vandaag was het al flink afgekoeld en de vorige dagen in de ochtend getraind.

Voor het eerst weer tempo gelopen sinds Roth. Voorzichtig van start, maar ging erg makkelijk.

Was ook even een test of ik weer voluit kan gaan trainen. Lichamelijk zeker wel, mentaal weet ik niet of ik zin heb om over 6 weken al weer diep te gaan.  Maar goed, dat zien we dan wel wink

2,870 Laatst bewerkt door TumTumTum (28-07-19 09:52:41)

Re: prestaties van de dag

Sporten op die snikhete dagen, vooral die donderdag dat het 40 graden werd? Ja misschien als een topfitte topsporter bent die precies weet wat hij/zij doet? Maar dat ben ik niet.:) Ik heb wel een stukje gefietst op die donderdag als noodzakelijke verplaatsing (als dat ook telt als sporten), 's middags in die hitte over de van Brienenoordbrug, dat viel niet mee. Vooral de smog was niet te harden, het leek wel of je de benzinedamp kon snijden.
Maar nu weer aangenamere temperaturen!

Het is ook wel een kwestie van wennen, wel grappig dat je dan "slechts" 28 graden nu ervaart aangenaam terwijl ik er een paar maanden geleden nog van lag te smelten. Vind het met fietsen ook veel minder erg dan met hardlopen.

2,871

Re: prestaties van de dag

Ik heb op Garmin connect wel een hitte badge verdiend :-) omdat ik getraind heb met 38.4 graden.

2,872

Re: prestaties van de dag

Ik moest vrijdag ook op het heetst van de dag met de stadsfiets het centrum in, en ik had eigenlijk niet eens zozeer last van de temperatuur zelf,  maar wel van twee verwante zaken: met m'n bezwete fietslijf in één klap uit 38 graden de 20 graden van de airco binnenstappen, en de verkeerschaos - zo veel raar gedrag als vrijdag is (hier) toch zeldzaam. Hoogepunt was een gezin met kinderwagen en peuter die midden op een druk tweerichtingenfietspad wandelden, terwijl er een stoep naast was. Hitte doet duidelijk ook iets met hersenen.

Ik had me in die hete dagen verheugd op vandaag in de koelte te fietsen, regende het hier vanochtend urenlang... Gelukkig werd het net op tijd droog, maar ik vond het nu weer eerder herfstig: grijs, winderig, vochtig. Wel een prima temperatuur om te sporten (net onder de 20 graden), maar wel een heel groot contrast met nog maar 2 dagen geleden.

Wel lekker rustig op de fietspaden, voor de zondagmiddag.

Louise

2,873

Re: prestaties van de dag

TumTumTum schreef:

Sporten op die snikhete dagen, vooral die donderdag dat het 40 graden werd?

Is inderdaad niet verstandig, of althans niet zonder de intensiteit flink aan te passen. Daarom smorgens gegaan, niet eens heel vroeg maar het was aanmerkelijk koeler.

Savonds kon de laatste dagen sws niet i.v.m. smog, daar heb ik ook zonder te sporten al veel last van gehad.

2,874

Re: prestaties van de dag

Ik fiets al jaren regelmatig van of naar mijn broer in Vlissingen. Gister heb ik dat voor het eerst op de triathlonfiets gedaan, en met een stevige wind mee (deze kant op dus). Gevolg: een dik PR. Ik weet niet precies wat mijn oude beste tijd was, maar in elk geval lang niet onder de 4 uur, nu was het 3u50 (over 108 km). Het had nog sneller gekund als het niet zo druk was geweest met toeristen, vooral op de dammen. Erg leuk, het vloog voorbij!

Louise

2,875

Re: prestaties van de dag

Dat is mooi! En vooral ook fijn dat je niet terug hoefde smile