1 Laatst bewerkt door petitmas (19-10-09 21:36:14)

Onderwerp: De Homeswimmer

Hoi zwemmerts

Begin volgend jaar ga ik trainen met dit apparaat : http://www.home-swimmer.nl/
Maar afgezien van "blokken" te zwemmen, hoe zou een beetje gevarieerde training er uit zien?

Ik hoor graag ideeën

DANK
Arthur

2

Re: De Homeswimmer

Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar in "blokken" (aantal x bv 500m?) zwemmen is toch juist gevarieerd ipv in één keer door de hele zwemafstand te zwemmen. Die blokken kun je in lengte varieren voor tempo afwisselingen.

Wat ik de paar weken voor mn wedstrijd heb gedaan is de eerste 200 meter goed hard starten en dan een goed tempo te zoeken om de afstand uit te zwemmen. Doel is om bij de start goed weg te komen, een goede plek vinden en vervolgens niet het tempo teveel laten vervallen.
Je zou dat als training kunnen doen, 200 m op ca 90% vermogen en dan een 500m afmaken zonder verval te krijgen, als je na 500m het tempo kan blijven vasthouden ben je waarschijnlijk niet té hard gestart. Ik kwam er zo achter in welk tempo ik kon starten en vervolgens in welk tempo ik de afstand uit kon zwemmen.

Wat ook kan is bijvoorbeeld 20 x 100m en dan tussendoor niet meer dan 10-15 seconden rust.

Dan mbt de homeswimmer, je legt natuurlijk geen meters af dus zul je de sets in minuten moeten doen.
Ik zwem in training een 200m in 2min30 - 2min40. Een 500m binnen de 7min
Ik zou het wel raar vinden denk ik om niet het snelheidsgevoel te hebben tijdens het zwemmen. Ook qua ademhalen zou ik denk ik het boeggolfje missen. Maarja als je de keuze hebt om of om de 10 meter een keerpunt te maken of met zo een apparaat te zwemmen zou ik het toch ook wel weten :-)

s6 iig
Peter

PS dit is natuurlijk mijn ervaring voor trainen als amateur zwemmer.

3

Re: De Homeswimmer

het lijkt mij maar niks om wekelijks met zo ding te zwemmen. Het is een beetje als spinning vergeleken met fietsen, maar dan nog 10x erger.

Ik zou een waterdicht mp3speler kopen (als je dan toch zo van de gadgets bent) en varieren met muziek en daar je tempo op aanpassen. Je zult het zelf leuk moeten maken. Al denk ik dat het zeer slecht voor je techniek en vooral het gevoel met het water is.

4

Re: De Homeswimmer

Even voor de verduidelijking :

Mijn eigen zwembad gaat in april open (met verwarming), buitenwater heb ik hier niet, en HET zwembad is in juni alleen in het weekend open en in juli en augustus 6 dagen per week.

In de winter kan ik dus niet zwemmen. De homeswimmer is dus voor april en mei

A+
Arthur

5

Re: De Homeswimmer

wat is de entree prijs?

6

Re: De Homeswimmer

Neem eens een kijkje op www.lepetitmasdile.com :-)

7

Re: De Homeswimmer

Het grootste probleem met dit aparaat lijkt me dat je niet vooruit komt dus je heel veel weerstand krijgt om je arm naar achteren te brengen als je je techniek goed vast houd.
Je zal snel de neiging hebben om je arm naar je lichaam toe te trekken en je elleboog naar achteren te trekken. Zie je bv ook veel bij zwemmers die met peddels trainen.
Om je techniek goed vast te houden zal je frequentie weer omlaag gaan. Dus een beetje afwisselen met die 2 problemen lijkt me belangrijk.
Veel succes
Bart

8

Re: De Homeswimmer

Dank je Draak
Ik zal je de ervaringen mailen.
Overigens buigt de stok wel mee, het is niet "statisch" waar je mee vast zit, maar we gaan het zien

A+
Arthur