1

Onderwerp: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Omdat ik meegedaan heb met de 5i50 in Hoorn kreeg ik net een priority entry voor de Ironman 70.3 Westfriesland 2020.
Meteen maar ingeschreven. Alvast weer iets om naar toe te werken.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

2

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb me ook direct ingeschreven.

Laat me zoiets als een reservelijst bij Almere niet nog een keer gebeuren.

Schreef me 1 minuut na de mail in dus ben benieuwd naar mijn startnummer.

3

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Zal mij ook niet gebeuren. Hoor al te vaak: ach, zo'n vaart loopt het niet. Tijd genoeg. En dan toch vol.

zico schreef:

Ik heb me ook direct ingeschreven.

Laat me zoiets als een reservelijst bij Almere niet nog een keer gebeuren.

Schreef me 1 minuut na de mail in dus ben benieuwd naar mijn startnummer.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

4

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Had ik nu toch maar ook de 5i50 gedaan.... Ik moet wachten tot 12 of 13 augustus voor ik kan inschrijven...

5 Laatst bewerkt door Macer (06-08-19 16:54:19)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

En ook ingeschreven....

Concept van het fietsparcours staat ook al op de site trouwens.. Net als de wisselzone die niet meer op de Vale Hen is, maar op het sportpark (lijkt me een goede verbetering)

6

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Macer schreef:

En ook ingeschreven....

Concept van het fietsparcours staat ook al op de site trouwens.. Net als de wisselzone die niet meer op de Vale Hen is, maar op het sportpark (lijkt me een goede verbetering)

Dan vraag ik me onmiddelijk af, bestaat er zoiets als een slechte verbetering? wink

7

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

zico schreef:

benieuwd naar mijn startnummer.

Die nummering gaat per serie, dus de (evt) pro'shebben de laagste nummers en dan de open serie en dan de agegroup etc...
Dus het nummer zegt niks over wanneer je je hebt ingeschreven.
En vergis je niet, juist in die eerste minuten gaan er een paar honderd tegelijk wink

8

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Deze is zeker ook vlakker dan vlak?

9

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Is het ook een ander, dieper, zwemparcours?

10

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ja ook een ander zwemparcours

https://m.eu.ironman.com/nl-nl/triathlo … ourse.aspx

11

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Nico0105 schreef:

Deze is zeker ook vlakker dan vlak?

Haha vlakker dan deze is denk ik fysiek niet mogelijk.

12

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Valt wel mee hoor. Je gaat 1 x de dijk op en 1 x de dijk af. Als je daar geen rekening mee houdt :-) (en dan nog wat verkeersdrempels).

zico schreef:
Nico0105 schreef:

Deze is zeker ook vlakker dan vlak?

Haha vlakker dan deze is denk ik fysiek niet mogelijk.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

13

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

In Enkhuizen is ook nog wat hoogteverschil.. :-)

14

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb me ook gelijk ingeschreven voor volgend jaar. De veranderingen aan de locaties van zowel het zwemparcours als de transitiezone lossen hopelijk het gebrek aan ruimte op, met daarbij dus een goede rolling start in tijdvakken. Ik kijk er naar uit in ieder geval.

15

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Was er tijdens dan 5i50 dan zoveel ruimte tekort? Tijdens 4184 niets van gemerkt namelijk.

Vond juist wel leuk dat de transitie in de stad zelf was.

16

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Er was nu wel genoeg ruimte, maar bij de 5i50 was het wel redelijk vol.. En ik denk dat ze volgend jaar toch een flink hoger aantal (buitenlandse) deelnemers verwachten bij de 70.3.

17

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Vandaag de laatste dag van de voorinschrijving dus de knoop doorgehakt en me zojuist ingeschreven!

18

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Wat ik me eigenlijk afvraag, kan het op de site niet vinden, is of er dit jaar ook een 5i50 is in Westfriesland? Of is het alleen de 70.3 omdat hier zoveel meer deelnemers verwacht worden?

19

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

sanger schreef:

Wat ik me eigenlijk afvraag, kan het op de site niet vinden, is of er dit jaar ook een 5i50 is in Westfriesland? Of is het alleen de 70.3 omdat hier zoveel meer deelnemers verwacht worden?

Volgens mij komt het hele programma van dit jaar opnieuw voorbij, aangevuld met een 70.3. Op de site van Ironman staat dit als 2 losse evenementen: de 70.3 en het Multisport Festival.

20 Laatst bewerkt door sanger (13-08-19 14:22:12)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik zie het Multisport Festival nog nergens definitief terug op de IM site, dus ik vraag het me eigenlijk af. Hij staat er als TBD op maar als je dan verder klikt op de details dan kom je op de 2019 pagina.

Voor de competitieve deelnemers is de Westfriesland editie wel erg interessant denk ik... Een week na het EC 70.3 en tegelijk met WC Mainova FD. Waardoor er wellicht een wat uitgedund deelnemersveld zal zijn? En er zijn slots te verdienen voor het 70.3 WC in Nieuw Zeeland.

21

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Zojuist ingeschreven, toch wel leuk een keer een halve bij een groot evenement. Gisterenavond was er nog plaats in tier 2 voor €260, vanochtend was het €275 in tier 3.

De voorpret kan beginnen

22

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb, onder druk van de baas thuis :,) , besloten niet de 70.3 te gaan doen maar de 5i50. Ik heb via Facebook de reactie gekregen dat die hetzelfde weekend zal zijn.

We hebben teveel randzaken die nog gedaan moeten worden waardoor ik een keuze moet maken, of het huis verder afmaken en afstuderen in februari 2020 of trainen voor de 70.3. Het afmaken van het huis en afstuderen waren eerder afgesproken dan ik gepakt werd door het triathlon virus -O-.....

Daar staat dan weer tegenover dat zodra het huis klaar is en ik afgestudeerd ben we een leuke 70.3 gaan uitzoeken ergens aan het eind van 2020 smile

23

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb me ook ingeschreven .
Word mijn eerste halve  ....

24

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Succes

Triathletes don't get older. They just change their age group.

25

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Thanks .... hebben gelukkig nog 10 maanden voordat het zover is .