1

Onderwerp: TRI Nijmegen - 18 augustus

Bah! Helaas gaat deze triathlon niet door. Het zou mijn eerste zijn en ben er echt super enthousiast voor om eens een triathlon te ervaren.

Ze zeggen dat de gemeente Nijmegen aangeeft dat het evenement niet door kan gaan... Dat terwijl er wel al verkeersborden hangen die aangeven dat afslagen de 18e afgesloten zijn.

Als alternatief verschuiven ze de triathlon naar 5 oktober, of mag je je aanmelden voor TRI Ouderkerk (OD of Sprint).

Ben erg teleurgesteld.

2

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Ik zag het voorbijkomen ja. Ben wel benieuwd wat er gebeurd is maar het lijkt dat de organisatie voor het blok gezet is door de gemeente minder dan 2 weken voor de wedstrijd.

3

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Helaas, had me ook aangemeld (met 4 personen)... Wij gaan door naar Ouderkerk en mogelijk in Oktober nog naar Nijmegen..

4

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

MontanaMan schreef:

Ik zag het voorbijkomen ja. Ben wel benieuwd wat er gebeurd is maar het lijkt dat de organisatie voor het blok gezet is door de gemeente minder dan 2 weken voor de wedstrijd.

Ben bang dat we het nooit leren zullen. Hoewel er in februari al wel een artikel bij de triathlon bond was die zegt dat er geen ruimte was.
https://www.triathlonbond.nl/over-ntb/n … ouderkerk/

Macer schreef:

Helaas, had me ook aangemeld (met 4 personen)... Wij gaan door naar Ouderkerk en mogelijk in Oktober nog naar Nijmegen..

Ik ga nu ook de sprint maar doen in Ouderkerk. Dat is dan maar wat meer om te regelen... De spiegelwaal is echt om de hoek. Ben echt zo teleurgesteld!

M'n vrouw stelde wel voor om de 18e de sprint zelf te doen. Dus we gaan gewoon bij de Lentse Plas zitten en dan doe ik daar de brick der bricks. Een sprint om te trainen voor een sprint. Haha. Hebben we ook geen last van blauwalg.

5

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Zo, opnieuw ingeschreven voor TriNijmegen! Haha. Met wetsuit is een lokale sprint niet te missen denk ik. Wie doet er ook mee?

6

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Ik overweeg het nog smile Het zwemmen is wat verder dan ik gewend ben tot nu toe, en is niet om de hoek ook...

7

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Zaterdag mijn laatste triathlon van dit jaar. Daarna alleen nog de zevenheuvelen nacht en dan zit mijn eerste sportseizoen ooit erop.

Ik hoop de volgende tijden na de start van 11:00
Zwemmen: 16:00
T1: 3:30
Fietsen: 44:00
T2: 1:30
Rennen: 28:00

1:32

Ik hoop dat ik met zwemmen nu wel m'n ademritme goed heb. Bij Bosbaan was het elke slag ademen terwijl ik heb geoefend op drie slagen ademen.

Wie doet er ook mee?

8

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Wij zijn er ook weer bij met 4 man... Nog even de laatste punten bij elkaar sprokkelen voor de TriHard competitie, met een beetje mazzel eindigen we allemaal op het podium. Vind het een leuke toevoeging zo'n competitie element.

Bij de Mannen 40-49 leeft het ook wel aardig, van de top 10 reizen er volgens de deelnemerslijst 8 richting Nijmegen.

9

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Is ook de reden dat ik meedoe, met een beetje geluk eindig ik top 100 of hoger.

30-39 is behoorlijk competitief, I won't be on the podium any time soon. Haha.

10

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Deze had ik wel in de planning als afsluiting van het seizoen, jammer dat een schouderblessure roet in het eten gooit.

Veel plezier in ieder geval!

11 Laatst bewerkt door esrem (05-10-19 15:42:13)

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Zo, het zit er op! Blij het gedaan te hebben. Ik heb genoten van het rennen. Zwemmen was een ramp en is vooral schoolslag geworden... Fietsen was zwaar en een fikse tegenwind. Wel onder m'n doeltijd. Rennen was goed te doen en kon goed m'n pace vasthouden:

Zwemmen: 17:49
T1: 4:01
Fietsen: 36:01
T2: 1:40
Lopen: 31:56
Netto: 01:31:26

De tijden hierboven kloppen voor mijn gevoel niet. Volgens horloge heb ik 42 minuten over het fietsen gedaan en met het rennen niet 5 maar 5,7km gelopen. Bruto 1:38.

I'll take it. Heb veel te verbeteren! Merk dat twee sprints in een week wel kan, maar dat deze toch minder sterk aanvoelde dan vorige week. Klein beetje teleurstellend.

Denk ook vooral door hoe zwaar het zwemmen was en dat m'n benen niet lekker voelde bij het fietsen. Dit was meer een gevecht in m'n hoofd om niet te gaan wandelen dan vorige week bij Bosbaan! Maar nooit gedacht helemaal te stoppen met de sport.

Ik ga deze winter denk ik proeflid worden bij Cerberus voor in ieder geval de zwemtraining. Fietsen wil ik in het voorjaar gaan verbeteren maar weet nog niet welke aanpak.

Nu seizoen rustig afsluiten en plannen maken voor volgend jaar. In november nog de zevenheuvelen nacht en dan ff een maand alleen conditie bijhouden.

12

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Goed gedaan hoor!!

En het kan best dat de afstanden afwijken... tm een OD mag dat 10% zijn en op een halve of hele 5%.

13

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Goed gedaan!! Schrok hier wel van..

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ … ewusteloos

NIJMEGEN - Een automobilist heeft zaterdag bij een triatlon in Nijmegen een jonge verkeersregelaar bewusteloos geslagen. De man wilde naar zijn vaste visplek, maar werd door het meisje van 16 aangesproken omdat hij op het parcours reed.
De politie schrijft op sociale media dat de vrijwillige verkeersregelaar de bestuurder netjes aansprak omdat hij op het parcours reed. De man reageerde boos en werd zo agressief dat hij het meisje een klap in haar gezicht gaf. Daarna vervolgde hij zijn weg.

Beschadigd netvlies
Het meisje raakte even buiten bewustzijn en meldde zich later bij de EHBO-post. Ze liep een beschadigd netvlies en mogelijk een whiplash op en moest naar de huisartsenpost. Ondanks haar verwondingen heeft het meisje nog geen aangifte gedaan.

Toch is politie is op zoek naar de automobilist. 'Als jij jezelf stoer genoeg vindt om als volwassen man een 16-jarig meisje neer te slaan dan moet je ook zo stoer zijn om jezelf te verantwoorden bij de politie!', schrijft ze.

If you need inspiring words, don't do it ~ Elon Musk

14

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Pff, wat erg zeg.

Ik hoop vooral dat het met het meisje allemaal weer goedkomt.

Echt kansloos als zoiets uit de hand loopt.
Helemaal als het gaat om verkeersregelaars of hulpverleners die ervoor zorgen dat (sport)evenementen mogelijk worden gemaakt.

Triathleten, vissers, motorrijders, wielrenners, wandelaars, noem maar op: Iedereen heeft evenveel rechten en er is plaats genoeg voor iedereen zolang iedereen maar bereid is om rekening met elkaar te houden en elkaar zijn/haar hobby te gunnen.

@esrem: geweldige fietsfoto weer!

15

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Echt heel afschuwelijk bericht van dat meisje. Gadverdamme. Kan ik echt niet bij dat mensen zich boven anderen zetten. Net als wat hierboven gezegd wordt heeft iedereen met elkaar rekening te houden.

16

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Zeker heel naar, van dat meisje. Ongelofelijk hoe sommigen zich laten gaan, en denken meer recht te hebben dan anderen.

@esrem, was het zwemmen in open water? Was dat nog een beetje te doen? En zeker leuke foto weer, ja!

Louise

17

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Het zwemmen was in open water. Tot voor nu had ik alleen geoefend en meegedaan in 'afgesloten' water: plassen, meren, bosbaan. Dit was de spiegelwaal en er was stroming met bijbehorende golfjes. Na vijftig meter een hap water inhaleren is geen fijn gevoel! Had ik dus nooit eerder in geoefend dus.

Het jammere is, is dat ik dat wel had gekunnen. De spiegelwaal is vijf minuten van m'n huis.

Oh well, veel techniek oefenen de komende tijd.

18 Laatst bewerkt door Macer (07-10-19 11:10:57)

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Helaas zelf toch maar niet meegedaan afgelopen zaterdag, was nog niet hersteld van mijn verkoudheid/griep na de Bosbaan vorige week. En mijn podium bij Tri-Hard kwam toch al niet meer in gevaar.

Wel naar Nijmegen afgereisd, want de rest van de familie deed wel mee. Zelf me aangemeld als vrijwilliger, waar ik naar het keerpunt van het loopparcours werd gestuurd.. Daar heb ik iedereen zoveel mogelijk proberen aan te moedigen (oa Esrem):-)

Uiteindelijk ging mijn vrouw er met de eerste plaats in de 40+ categorie vandoor en mijn dochter was tweede in de <23 categorie.

Bij de Tri-Hard competitie stonden we alle 4 op het podium

1ste <23 man  Pepijn
2de <23 vrouw Zoë
2de 40-49 vrouw Sonja
2de 40-49 man Martijn

Leuke prijzen gehad en bovendien won Pepijn nog een waardebon voor Race Experience op Zandvoort.
Het was weer een leuk jaar bij Tri-Hard, bij alle races of meegedaan of meegeholpen.

En wat een enorme eikel die gast die dat meisje in elkaar slaat..

19

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Wat een leuk familiepodium zeg, gefeliciteerd!!

20

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

Haha wat cool! Leuk dat je ons aanmoedigde Macer. Inderdaad, ik was een beetje ontevreden over mijn tijd op dat punt. Vond het grappig dat je zei dat je me eerder gezien had.

Gefeliciteerd met het podium! Alle vier, de Brownlee familie van Nederlandsche bodem?

21 Laatst bewerkt door Macer (07-10-19 15:01:26)

Re: TRI Nijmegen - 18 augustus

De onder de 23 is slecht bezet of degene die meedoen doen maar 1 of 2 wedstrijden mee. Er zijn nog weinig jongeren die triathlon hebben gevonden, daardoor halen ze regelmatig podium. Bij Pepijn zit het er trouwens wel in, maar hij moet nog even beter leren zwemmen.

Ik heb zelf 5 wedstrijden meegedaan en toch wel redelijk stabiel bij de top 10 geëindigd, wat voor de tweede plek in de competitie zorgde (het is het totaal van 5 wedstrijden), helaas op 4 punten achterstand van nummer 1 (op 4000 punten).

@Esrem, ik stond daar op een mooi punt, waar je net iedereen even dat setje kan geven.. Zeker in de tweede ronde hielp dat veel mensen net over het punt heen. Ik weet zelf hoeveel die aanmoedigingen helpen, dus gas erop.. :-)