426

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ja, kan ik me voorstellen. Ik ben nog lekker aan het opbouwen, en skip soms een training als dat beter uitkomt.
Heb veel kleine pijntjes, maar die zijn steeds de volgende looptraining al weer voorbij. Wel voorzichtig mee zijn.

Ma: Lopen herstel 25'
Di: Lopen tempoduur 80'
Wo: Fietsen TT-teamtraining 54 km
Do: Zwemmen CSS 2300 m
Vr: Rust
Za: Lopen duur 150'
Zo: Fietsen duur 45 km

Totaal 8.5 uur en TSS 520

427

Hier een beetje een kwakkelweek. Veel last gehad van een snotneus (ik vermoed hooikoorts, geen last van mijn keel/longen), dus wat trainingen geskipped en een aantal ingekort/lagere intensiteit. Deze komende week zou een herstelweek zijn en dat hou ik ook zo.

Ma: 2k buitenwater gezwommen
Din: 1u progressive run (laatste versnelling geskipped), avond tacx-sessie geskipped
Woe: 1u tacx
Don: ochtend 15 min lopen (gepland 40 min, maar omgekeerd om een Dumoulintje te voorkomen), avond 1u zwemmen
Vrij: ochtend 1u easy run, avond 50min tacx supra-treshold intervallen (was een tempo run en 1u gepland)
Zat: 1u15m tacx sweet spot met een 1u tussen 80-85% ftp, brick run van half uur erna (1u45m en 1u was gepland)
Zon: rust

Deze week wat meer geplande rust, maar wel wat kortere intensieve trainingen. De triathlonfiets is bij de fietsenmaker voor een onderhoudsbeurt. Na deze week het laatste trainingsblok voor Almere.

428

MontanaMan schreef:

De triathlonfiets is bij de fietsenmaker voor een onderhoudsbeurt. Na deze week het laatste trainingsblok voor Almere.

Allebei hier ook, nouja, fiets moest ook wat aan gerepareerd worden en dat onderdeel (lagers) wordt maar niet geleverd, dus ik ben al even triathlonfietsloos.

Ik vond afgelopen week maar een moeilijke week, qua weer. Ik fiets bijna alleen maar (ga in Almere alleen fietsen als onderdeel van trio). Woensdag heb ik nog wel een duurtraining in windkracht 5-6 afgewerkt, maar dat was helemaal niet fijn; voor vrijdag én vandaag voorspelden ze dusdanige buien met onweer dat we beide opties in onze agenda's voor een dagje Limburg voorbij hebben laten gaan, zaterdag woei het helemaal te hard.... Zeldzaam, hoor, zo veel wind midden in de zomer.

Ik heb nu ook herstelweek, hopelijk kan ik qua fiets en weer daarna weer lekker verder. M'n benen gaan al wel goed, maar m'n nek moet nog verder opbouwen naar 6 uur in de aerohouding!

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

429

Mja heb ook wat moeten laten schieten ivb met het weer. Was hier zaterdag vrij stormachtig zodat ik enkel gefietst en gelopen heb, voor het zwemmen maar geen risico gelopen aangezien ze ook nog onweer voorspelde. Nu mag de riem er toch af bij mij :-) en ben er niet kwaad om het werd mentaal vrij zwaar.

430

@Louise hopelijk word je fiets snel gemaakt!

431

MontanaMan schreef:

@Louise hopelijk word je fiets snel gemaakt!

Ik heb 'm net opgehaald. Met nieuwe lager in trap-as. Het was niet heel ernstig, maar het tikken irriteerde, het nam toe en ik was bang om 'm op een cruciaal moment kapot te trappen - wat wel meeviel, volgens de fietsenmaker. Maar nu kan ik weer vooruit!

Louise

432

Ma: Lopen herstel 30'
Di: Fietsen trainingskoers 37 km
Wo: Lopen tempoduur 72'
Do: Fietsen interval Tacx
Vr: Lopen duur 81'
Za: Zwemmen openwater 1.1 km
Zo: Fietsen duur 80 km
Totaal 8:45 en 517 TSS.

Begint er weer op te lijken. Alleen geen zin om 'smorgensvroeg het zwembad in te gaan, terwijl daar geen direct doel voor is big_smile
Komt wel weer. Deze vrijdag een clinic van de KNZB en TeamNL, misschien dat het dan weer gaat kriebelen.

433

Ma: 2,5k zwemmen
Din: 8k run met 5k sub-treshold
Woe: 6k easy run
Don: 1u zwemmen
Vrij: 6k easy run
Zat: 18k run
Zon: 2,5u gefietst. 1u45m op wattage wat ik voor Almere in mijn hoofd had, maar de hartslag daarbij was een stuk lager dan ik normaal tijdens een halve doe (~130 ipv rond 155). Maar aangezien het een herstelweek was voor lagere intensiteit gekozen en niet gaan pushen.

Wel regelmatig getraind, maar vooral rustig aan en weinig gefietst omdat tri bike bij fietsenmaker stond en het grotendeels slecht weer was voor buitenfietsen.
Maandag buiten ging het zwemmen lekker. Rustig aangedaan, 2k met de laatste 500m de snelste, daarna paar honderd meter uitzwemmen. Gemiddeld 1:39/100m. Donderdag in het zwembad was het bagger. 200CSS, 2x50 sprint, 300CSS, 3x50 sprint, 100 catch up, 400CSS en repeat. Mijn CSS speed in het zwembad is ongeveer 1:32/33 maar dat kon ik echt niet volhouden en op een gegeven moment zwom ik 1:48/100m en ging ik nog kapot :S. Zwemmen is de laatste heel inconsistent, weet niet zo goed wat er mis is, maar hoe harder ik mijn best doe, hoe slechter het gaat lijkt het wel.

Komende weken laatste blok voor Almere, maar logistiek wordt het ook lastig met 2 lange weekendtrips naar Schotland en Polen.

434

Vorige week de West-Highland Way gelopen.
Deze week weer een beetje inkomen en komende week maar weer beginnen big_smile big_smile

435

ferrarimanddw schreef:

Gaaf, die heb ik ook gelopen. Mooi hè?

Wij hebben ook lange afstandspaden gelopen in Engeland en Ierland en gaan binnenkort Wales toevoegen. Geweldig wandelen daar!

Louise

436

Louise schreef:
ferrarimanddw schreef:

Gaaf, die heb ik ook gelopen. Mooi hè?

Wij hebben ook lange afstandspaden gelopen in Engeland en Ierland en gaan binnenkort Wales toevoegen. Geweldig wandelen daar!

Louise

Ja, fantastisch!

Wij zijn nu aan het kijken om volgend jaar in Canada ook nog een tocht mee te pakken en misschien tussendoor in de Alpen of Dolomieten. De rust om je heen op zo’n tocht is echt heerlijk!!