2,826

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Toch maar de knoop doorgehakt en een bi-saddle gekocht. Ik merk dat ik soms gewoon weinig zin heb om te fietsen omdat ik geen zin heb om op mijn fietszadel te zitten. Keek er al heel lang naar, en na de recente positieve ervaringen van Hedcandy, ben ik eigenlijk overgehaald. Ben benieuwd hoelang het afstellen gaat duren, je kunt er zoveel aan afstellen.

2,827

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Toch maar de knoop doorgehakt en een bi-saddle gekocht. Ik merk dat ik soms gewoon weinig zin heb om te fietsen omdat ik geen zin heb om op mijn fietszadel te zitten. Keek er al heel lang naar, en na de recente positieve ervaringen van Hedcandy, ben ik eigenlijk overgehaald. Ben benieuwd hoelang het afstellen gaat duren, je kunt er zoveel aan afstellen.

Hoe weet je nu hoe je een dergelijk zadel af moet stellen? Lijkt mij werk voor een professional tijdens de aanschaf.

2,828

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ben ook benieuwd of het lukt.
Ik denk dat ik er ook 1 aanschaf, maar na mijn vakantie, begin september.
Als het echt niet lukt om zelf de afstelling te doen toch nog naar Amsterdam voor zadelfit.

Nu heb ik een dure fiets waar ik geen uur op kan zitten.

2,829

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik vraag me af of het je lukt het in je eentje goed passend te krijgen.
Ik wens je veel geduld!
En laat het weten, of het gelukt is, en of het bevalt!

Welke heb je btw besteld?
De meeste mannen geven de voorkeur aan de lange variant en de meeste vrouwen de korte.

2,830

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Der is ook voor een meerprijs de optie om kort en lang samen te bestellen. Denk erover om dat te bestellen. 

In Topic: Net besteld en hopelijk nog op tijd geleverd voor mijn vakantie, zwemboei van Decathlon.
Weekje in Duitsland nabij een meer, en hoop daar het openwater zwemmen wat te oefenen.
We huren ook MTB's daar, dus sportieve week in het vooruitzicht.

2,831

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heb de korte besteld. Ik begreep dat ze de langere versie vooral gemaakt hadden om een UCI legale versie te maken. Ik ga het zien met afstellen. Ik kan redelijk voelen wat niet lekker zit, maar anders een afstelsessie doen bij een fitter hier, of binnen 90 dagen omruilen/terugsturen.

2,832

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Heb de korte besteld. Ik begreep dat ze de langere versie vooral gemaakt hadden om een UCI legale versie te maken.

Dat is niet waar, want dan zouden ze, net als bij ISM het zadel aan de achterkant langer maken.
Terwijl hier het zadel aan de voorkant langer is, dus het gedeelte waar je op zit. Maakt dus wel degelijk verschil...

2,833

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Volgens de UCI moet een zadel tussen de 240mm en 300mm lang zijn, met een foutmarge van 5mm. De EXT is 243mm, de originele is 198mm. Let wel, dit zijn de UCI regels, en die zijn bij triathlons, vooral non-stayer wedstrijden, niet van toepassing (de meeste triathlon fietsen voldoen niet aan de UCI regels).
In eerste instantie toen ik naar de bisaddles keek hadden ze alleen de korte versie, later is de lange versie toegevoegd. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik de korte koos. UCI legaal hoeft voor mij niet, en ik had (misschien onterecht) de indruk dat ze de lange vooral gemaakt hadden om aan de regels te voldoen, en niet zozeer om een fijn zadel te maken.

2,834

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ben ook benieuwd, MontanaMan, hopelijk gaat het lukken om pijnvrij te fietsen!

2,835

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet vandaag, maar gisteren de bike-fit gedaan bij Tri-Pro. Ik vond het erg leuk en leerzaam. Schoenplaatjes bijgesteld en afgesteld en me in het verdiepen in de recommended bikes. Stof om over na te denken, pfff

2,836

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Laris schreef:

Niet vandaag, maar gisteren de bike-fit gedaan bij Tri-Pro. Ik vond het erg leuk en leerzaam. Schoenplaatjes bijgesteld en afgesteld en me in het verdiepen in de recommended bikes. Stof om over na te denken, pfff

Leuk toch!

Sowieso een feest om echt goed op de fiets te zitten en lang pijnvrij te trappen! Zit er wat leuks tussen de recommended bikes ?

2,837

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
Laris schreef:

Niet vandaag, maar gisteren de bike-fit gedaan bij Tri-Pro. Ik vond het erg leuk en leerzaam. Schoenplaatjes bijgesteld en afgesteld en me in het verdiepen in de recommended bikes. Stof om over na te denken, pfff

Leuk toch!

Sowieso een feest om echt goed op de fiets te zitten en lang pijnvrij te trappen! Zit er wat leuks tussen de recommended bikes ?

Zeker; de orbea OME types, Cervelo P2 en Felt D en I 10/14/16. Kijk nu vooral naar Cervelo P2 en Felt.

2,838

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Mijn fiets is afgeleverd maar de foto's zijn te groot om te plaatsen. Ik kan zondag fijn knallen i.i.g.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,839 Laatst bewerkt door sebastiaankoopman (24-08-19 19:30:23)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Eerste wetsuit gekocht vandaag!

2,840

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sebastiaankoopman schreef:

Eerste wetsuit gekocht vandaag!

Mooi! Zelf na een instapper vd decathlon dit seizoen ook overgestapt op een 2XU propel, zo blij mee.

Hoop dat ie jou net zo goed bevalt!

2,841

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Afgelopen week eindelijk een degelijke kilometerteller op de racefiets. Mijn decathlon gaf af en toe storingen, dat schiet niet op.
Nu gewoon een cateye met een draadje, doet precies wat hij moet doen (afstand, tijd, km/uur en gemiddelde).

2,842 Laatst bewerkt door sebastiaankoopman (26-08-19 10:38:38)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

davidr schreef:
sebastiaankoopman schreef:

Eerste wetsuit gekocht vandaag!

Mooi! Zelf na een instapper vd decathlon dit seizoen ook overgestapt op een 2XU propel, zo blij mee.

Hoop dat ie jou net zo goed bevalt!

Wou sowieso meteen een degelijke kopen en kwam die tegen voor een mooie prijs!

binnenkort eens testen!

2,843

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Garmin HRM tri heartrate monitor. Mijn eenvoudig Garmin hartslag band heeft het begeven en ik was stiekem al een beetje naar de HRM tri aan het kijken. Ben bijv. heel benieuwd wat mijn hartslag is als ik buiten aan het zwemmen ben.

2,844

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Kask Mojito X in ash black met rood. Als vervanging van mijn decathlon helm, die wat zwaarig voelt na 40+ km timehouding smile

En omdat ik er na een paar jaar wel achter ben dat ik triathlons leuk genoeg vind om er wat meer in te inversteren. In dit geval dus in een goede - betere helm. Kan ik de Decathlon nog altijd voor woon/werk gebruiken of bij slecht weer oid.

Nu bij Bakker op internet iets goedkoper (110 ipv 135). En in de kleur die ik wil.

2,845

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nog niet gekocht, maar ben op zoek naar een Bollé Shifter (in mat zwart). Iemand bekend met deze bril en tevens een tip voor een goed adres in NL waar deze te vinden ?

2,846

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:

Garmin HRM tri heartrate monitor. Mijn eenvoudig Garmin hartslag band heeft het begeven en ik was stiekem al een beetje naar de HRM tri aan het kijken. Ben bijv. heel benieuwd wat mijn hartslag is als ik buiten aan het zwemmen ben.

Hoe lang heb je met je vorige hartslagband gedaan?

Mijn Garmin HRM Run begeeft het namelijk ook big_smile

En laat je even weten hoe dit bevalt? Twijfel nog om weer dezelfde te kopen, of ook de Tri-variant.

2,847

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Linda, doet je sensor het nog wel? Ik heb een gloednieuwe ongebruikte run band liggen evt.

De triband bevalt mij prima. Was na 2,5 jaar wel op hoor, heb toen met korting een nieuwe kunnen kopen via garmin service.

2,848 Laatst bewerkt door esrem (02-09-19 13:21:22)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb na het succes van zaterdag besloten dit vaker te doen. Vijf oktober lig ik in het water in een BTTLNS Tormenter 1 bij TriNijmegen.

Mijn eerste wetsuit! Een demo model van 450 voor 275, das best een leuke aanbieding.

2,849

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy schreef:

Linda, doet je sensor het nog wel?

Geen idee. Hoe test ik dat?

2,850

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tacx Neo 2, tijd om ook in de donkere maanden het fietsen serieus aan te pakken.