1 Laatst bewerkt door sebastiaankoopman (16-08-19 17:53:28)

Onderwerp: horloge rond welke pols

Beste,

heb vandaag een nieuw sporthorloge met hartslagregistratie gekocht en vroeg me nu af aan welke pols ik die best doe. Ben linkshandig en las ergens dat het best is om als linkshandige u horloge rechts te dragen. Klopt dit of maakt dit niet uit?

mvg


kan dit bericht verplaatst worden nr juiste forum, zie nu pas dat dit gepost is in triathlon en duatlon forum.
beginnersfout

2

Re: horloge rond welke pols

Naar mijn weten maakt het echt niet uit aan welke pols je hem draagt hoor.

3

Re: horloge rond welke pols

dacht ik eigenlijk ook wel, maar toch bedankt voor de reactie.

4

Re: horloge rond welke pols

Aan beide polsen heb je een hartslag. Dus een meting klopt aan beide zijden. Praktisch gezien ben ik van mening dat het horloge gespiegeld zit aan voorkeurshand.

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: horloge rond welke pols

Waarom is dat mc guyver?
Ben hartstikke links, maar moet er niet aan denken mn horloge rechts te hebben...

6

Re: horloge rond welke pols

Hedcandy schreef:

Waarom is dat mc guyver?
Ben hartstikke links, maar moet er niet aan denken mn horloge rechts te hebben...

Ik ben rechts en vind het horloge rechts verschrikkelijk. Dus denk dat het gewoon is wat je gewend bent

In manibus vestris victoria est

7

Re: horloge rond welke pols

Ik ben linkshandig en draag altijd m'n horloge rechts. Voor de hartslag zal het niet uitmaken en bij een Garmin kan je de watch face aanpassen zodat je makkelijker wat kan aflezen met een korte polsbeweging.
Ik weet dat sommigen hun horloge onder hun wetsuit dragen zodat alleen het start knopje uitsteekt. Dan kan je makkelijk je wetsuit uittrekken zonder je horloge af te doen. Dat lukt mij niet met m'n horloge om m'n rechter pols (startknopje zit namelijk rechts). Tot nu toe heeft het me nog geen tijd gekost want bij het terugrennen na het zwemmen naar de transitie zone heb ik m'n horloge al afgedaan, wetsuit al half uit en m'n horloge weer omgedaan.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

8

Re: horloge rond welke pols

Ik ben rechtshandig en gebruik mijn rechterhand als eerste. Als daar een horloge omzit blijft die bijvoorbeeld hangen in mijn kleding en dat is irritant. Verder gebruik ik vaak gereedschap en moet ik op moeilijk bereikbare plekken zijn. Die benader ik met rechts en dan zit een horloge ook in de weg.

Je moet sneller dan de klos zijn.

9

Re: horloge rond welke pols

Kevmaster schreef:
Hedcandy schreef:

Waarom is dat mc guyver?
Ben hartstikke links, maar moet er niet aan denken mn horloge rechts te hebben...

Ik ben rechts en vind het horloge rechts verschrikkelijk. Dus denk dat het gewoon is wat je gewend bent

Dat denk ik ja.
De meeste mensen dragen hem links, maar er is geen verschil in metingen oid.

10

Re: horloge rond welke pols

Ik heb hem links. Ik schrijf links, maar voetbal en tennis rechts. Begon met tennis ooit met 2 voorhands, en nog steeds met dinngen die ik weinig doe, maakt het me niet zoveel uit met welke hand ik het doe. Tafeltennis of badminton kan allebei, scheren doe ik de linkerkant met links en de rechterkant met rechts. Maar mijn horloge zit dus links.

11

Re: horloge rond welke pols

MontanaMan schreef:

Ik heb hem links. Ik schrijf links, maar voetbal en tennis rechts. Begon met tennis ooit met 2 voorhands, en nog steeds met dinngen die ik weinig doe, maakt het me niet zoveel uit met welke hand ik het doe. Tafeltennis of badminton kan allebei, scheren doe ik de linkerkant met links en de rechterkant met rechts. Maar mijn horloge zit dus links.

Hey nog zo eentje smile Ik ben grotendeels links, maar ik gebruik m'n rechterhand ook (schrijven links, zagen rechts, hamer links, schroevendraaier rechts, voetballen links. Bij tennis had ik vroeger ook 2 voorhands maar m'n trainer vond dat overpakken niets dus toen maar verder gegaan met rechts) Maar m'n horloge draag ik dus rechts wink

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

12

Re: horloge rond welke pols

Mijn tennistrainer vond het overpakken ook niks big_smile dus toen maar rechts gaan tennissen, anders was ik waarschijnlijk gewoon doorgegaan met overpakken.

13

Re: horloge rond welke pols

Ben rechtshandig en draag het horloge altijd links. Dan kan je het makkelijkst bij de knopjes, en het is toch een arm die je minder gebruikt, dus sla je nergens tegenaan.

Voor metingen maak het verder niets uit. Alleen zwemmen moet je het volgensmij instellen.

14

Re: horloge rond welke pols

Ik was altijd al rechtshandig, maar sinds mijn infarct al helemaal. Ik kan met links de knopjes dus ook helemaal niet bedienen onder het sporten.
Sinds een half jaartje kan ik in het begin van mijn training/wedstrijd gelukkig wel mijn hand stil genoeg houden om het horloge af te lezen. Daarna moet hem weer met rechts vasthouden....

Ik was altijd linksbenig door het handballen, maar daar is de coördinatie nu ook een probleem. Dat is vaak wel raar, omdat de voorkeur met de voeten nog steeds naar links gaat en dat nog steeds mijn sterkste been is.

Zo blijkt uit een simpele horloge-vraag dat er eigenlijk heel veel tussen "gewoon" linkshandig of rechtshandig zit!