426

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ja, kan ik me voorstellen. Ik ben nog lekker aan het opbouwen, en skip soms een training als dat beter uitkomt.
Heb veel kleine pijntjes, maar die zijn steeds de volgende looptraining al weer voorbij. Wel voorzichtig mee zijn.

Ma: Lopen herstel 25'
Di: Lopen tempoduur 80'
Wo: Fietsen TT-teamtraining 54 km
Do: Zwemmen CSS 2300 m
Vr: Rust
Za: Lopen duur 150'
Zo: Fietsen duur 45 km

Totaal 8.5 uur en TSS 520

427

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier een beetje een kwakkelweek. Veel last gehad van een snotneus (ik vermoed hooikoorts, geen last van mijn keel/longen), dus wat trainingen geskipped en een aantal ingekort/lagere intensiteit. Deze komende week zou een herstelweek zijn en dat hou ik ook zo.

Ma: 2k buitenwater gezwommen
Din: 1u progressive run (laatste versnelling geskipped), avond tacx-sessie geskipped
Woe: 1u tacx
Don: ochtend 15 min lopen (gepland 40 min, maar omgekeerd om een Dumoulintje te voorkomen), avond 1u zwemmen
Vrij: ochtend 1u easy run, avond 50min tacx supra-treshold intervallen (was een tempo run en 1u gepland)
Zat: 1u15m tacx sweet spot met een 1u tussen 80-85% ftp, brick run van half uur erna (1u45m en 1u was gepland)
Zon: rust

Deze week wat meer geplande rust, maar wel wat kortere intensieve trainingen. De triathlonfiets is bij de fietsenmaker voor een onderhoudsbeurt. Na deze week het laatste trainingsblok voor Almere.

428

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

De triathlonfiets is bij de fietsenmaker voor een onderhoudsbeurt. Na deze week het laatste trainingsblok voor Almere.

Allebei hier ook, nouja, fiets moest ook wat aan gerepareerd worden en dat onderdeel (lagers) wordt maar niet geleverd, dus ik ben al even triathlonfietsloos.

Ik vond afgelopen week maar een moeilijke week, qua weer. Ik fiets bijna alleen maar (ga in Almere alleen fietsen als onderdeel van trio). Woensdag heb ik nog wel een duurtraining in windkracht 5-6 afgewerkt, maar dat was helemaal niet fijn; voor vrijdag én vandaag voorspelden ze dusdanige buien met onweer dat we beide opties in onze agenda's voor een dagje Limburg voorbij hebben laten gaan, zaterdag woei het helemaal te hard.... Zeldzaam, hoor, zo veel wind midden in de zomer.

Ik heb nu ook herstelweek, hopelijk kan ik qua fiets en weer daarna weer lekker verder. M'n benen gaan al wel goed, maar m'n nek moet nog verder opbouwen naar 6 uur in de aerohouding!

Louise

429

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mja heb ook wat moeten laten schieten ivb met het weer. Was hier zaterdag vrij stormachtig zodat ik enkel gefietst en gelopen heb, voor het zwemmen maar geen risico gelopen aangezien ze ook nog onweer voorspelde. Nu mag de riem er toch af bij mij :-) en ben er niet kwaad om het werd mentaal vrij zwaar.

430

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

@Louise hopelijk word je fiets snel gemaakt!

431

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

@Louise hopelijk word je fiets snel gemaakt!

Ik heb 'm net opgehaald. Met nieuwe lager in trap-as. Het was niet heel ernstig, maar het tikken irriteerde, het nam toe en ik was bang om 'm op een cruciaal moment kapot te trappen - wat wel meeviel, volgens de fietsenmaker. Maar nu kan ik weer vooruit!

Louise

432

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Lopen herstel 30'
Di: Fietsen trainingskoers 37 km
Wo: Lopen tempoduur 72'
Do: Fietsen interval Tacx
Vr: Lopen duur 81'
Za: Zwemmen openwater 1.1 km
Zo: Fietsen duur 80 km
Totaal 8:45 en 517 TSS.

Begint er weer op te lijken. Alleen geen zin om 'smorgensvroeg het zwembad in te gaan, terwijl daar geen direct doel voor is big_smile
Komt wel weer. Deze vrijdag een clinic van de KNZB en TeamNL, misschien dat het dan weer gaat kriebelen.

433

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: 2,5k zwemmen
Din: 8k run met 5k sub-treshold
Woe: 6k easy run
Don: 1u zwemmen
Vrij: 6k easy run
Zat: 18k run
Zon: 2,5u gefietst. 1u45m op wattage wat ik voor Almere in mijn hoofd had, maar de hartslag daarbij was een stuk lager dan ik normaal tijdens een halve doe (~130 ipv rond 155). Maar aangezien het een herstelweek was voor lagere intensiteit gekozen en niet gaan pushen.

Wel regelmatig getraind, maar vooral rustig aan en weinig gefietst omdat tri bike bij fietsenmaker stond en het grotendeels slecht weer was voor buitenfietsen.
Maandag buiten ging het zwemmen lekker. Rustig aangedaan, 2k met de laatste 500m de snelste, daarna paar honderd meter uitzwemmen. Gemiddeld 1:39/100m. Donderdag in het zwembad was het bagger. 200CSS, 2x50 sprint, 300CSS, 3x50 sprint, 100 catch up, 400CSS en repeat. Mijn CSS speed in het zwembad is ongeveer 1:32/33 maar dat kon ik echt niet volhouden en op een gegeven moment zwom ik 1:48/100m en ging ik nog kapot :S. Zwemmen is de laatste heel inconsistent, weet niet zo goed wat er mis is, maar hoe harder ik mijn best doe, hoe slechter het gaat lijkt het wel.

Komende weken laatste blok voor Almere, maar logistiek wordt het ook lastig met 2 lange weekendtrips naar Schotland en Polen.

434

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week de West-Highland Way gelopen.
Deze week weer een beetje inkomen en komende week maar weer beginnen big_smile big_smile

435

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ferrarimanddw schreef:

Vorige week de West-Highland Way gelopen.

Gaaf, die heb ik ook gelopen. Mooi hè?

Wij hebben ook lange afstandspaden gelopen in Engeland en Ierland en gaan binnenkort Wales toevoegen. Geweldig wandelen daar!

Louise

436

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Louise schreef:
ferrarimanddw schreef:

Vorige week de West-Highland Way gelopen.

Gaaf, die heb ik ook gelopen. Mooi hè?

Wij hebben ook lange afstandspaden gelopen in Engeland en Ierland en gaan binnenkort Wales toevoegen. Geweldig wandelen daar!

Louise

Ja, fantastisch!

Wij zijn nu aan het kijken om volgend jaar in Canada ook nog een tocht mee te pakken en misschien tussendoor in de Alpen of Dolomieten. De rust om je heen op zo’n tocht is echt heerlijk!!

437

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hoe ver loop je dan? Heb in Wales een triathlon gedaan en wat gefietst, vond dat echt wel bijzonder mooi. Maar ben verder niet zo van het wandelen wink

Ma: Lopen duur 180'
Di: Zwemmen duur 2500 m, Fietsen herstel 43 km
Wo: Fietsen TTT/interval training 48 km
Do: Lopen herstel 30'
Vr: Zwemclinic bij TeamNL/KNZB
Za: Lopen interval 84' en losfietsen terug
Zo: Fietsen heen-koers-terug 108 km

Totaal ruim 15 uur en 850 TSS

Lekkere piekweek qua duur en belasting.
Nu nog wat intensiteit (10 km wedstrijd en kwart triathlon) en dan taperen richting de marathon!

438

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

LindaRotterdam schreef:

Hoe ver loop je dan? Heb in Wales een triathlon gedaan en wat gefietst, vond dat echt wel bijzonder mooi. Maar ben verder niet zo van het wandelen wink

We gaan in totaal ongeveer 125 km lopen in 7 wandeldagen. Dat moet goed te doen zijn, langste dag is 24 km. Over Offa's Dyke, dat is de grens tussen Wales en Engeland.

De langste die we gedaan hebben was Coast-to-Coast, in Noord-Engeland, 320 km. Met een dag van 40 erin. Dat was wel pittig, je bent vooral heel lang bezig en je voeten  moeten ertegen kunnen. Maar heel erg mooi: door Lake District, Yorkshire Dales, Yorkshire Moors.

Ik vind het heel fijne vakantie, je bent nog veel meer in de rust en natuur dan op de fiets.

Louise

439

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

LindaRotterdam schreef:

Hoe ver loop je dan? Heb in Wales een triathlon gedaan en wat gefietst, vond dat echt wel bijzonder mooi. Maar ben verder niet zo van het wandelen wink

Ma: Lopen duur 180'
Di: Zwemmen duur 2500 m, Fietsen herstel 43 km
Wo: Fietsen TTT/interval training 48 km
Do: Lopen herstel 30'
Vr: Zwemclinic bij TeamNL/KNZB
Za: Lopen interval 84' en losfietsen terug
Zo: Fietsen heen-koers-terug 108 km

Totaal ruim 15 uur en 850 TSS

Lekkere piekweek qua duur en belasting.
Nu nog wat intensiteit (10 km wedstrijd en kwart triathlon) en dan taperen richting de marathon!

154 km in 8 dagen.
Ik ben ook niet zo van het wandelen op zich, maar de rust en prachtige natuur die je zo beter ziet, vind ik heerlijk!

En op moeilijke stukken, die echt stijl zijn, of waar je moet klimmen en klauteren, vind ik wel leuk!

440

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Louise schreef:
LindaRotterdam schreef:

Hoe ver loop je dan? Heb in Wales een triathlon gedaan en wat gefietst, vond dat echt wel bijzonder mooi. Maar ben verder niet zo van het wandelen wink

We gaan in totaal ongeveer 125 km lopen in 7 wandeldagen. Dat moet goed te doen zijn, langste dag is 24 km. Over Offa's Dyke, dat is de grens tussen Wales en Engeland.

De langste die we gedaan hebben was Coast-to-Coast, in Noord-Engeland, 320 km. Met een dag van 40 erin. Dat was wel pittig, je bent vooral heel lang bezig en je voeten  moeten ertegen kunnen. Maar heel erg mooi: door Lake District, Yorkshire Dales, Yorkshire Moors.

Ik vind het heel fijne vakantie, je bent nog veel meer in de rust en natuur dan op de fiets.

Louise

Pff, 40 is wel veel! Ik moet bekennen dat ik dan te veel op de klok kijk en te weinig geniet. Net als met de vierdaagse....

441

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik vind 20km hardlopen beter te doen dan 20km wandelen moet ik zeggen.
Toevallig vandaag nog lang Yorkshire Dales and Lake District gereden op de weg terug van een weekendje Schotland. Gisteren bij 25 graden onder een strakblauwe lucht 19k hardgelopen door de heuvel in Schotland. Vanochtend was het weer weer gewoon Schots. Grijs en druilerig.

Ma: ochtend half uur easy run, avond 2k open water zwemmen
Din: 'rust', hele lange drukke dag met werken, dus training geschrapt
Woe: lange brick. 1u45m tacx met 75 min 80-85% ftp, daarna 75m easy run. Hartslag zat op de fiets onder wat ik voor ogen heb tijdens Almere, maar meestal is de hartslag na het zwemmen wat hoger. Wat betreft wattages was het goed te doen, en lopen ging ook makkelijk.
Don: 1u zwemmen
Vrij: ochtend 9k hardlopen met 25 min sub-treshold, avond 1u tacx met supra-treshold intervallen
Zat: rust
Zon: 19k hardlopen

Deze week nog een pittige week in de planning met oa een progressive run en een lange brick in het weekend.

442

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ferrarimanddw schreef:

Pff, 40 is wel veel! Ik moet bekennen dat ik dan te veel op de klok kijk en te weinig geniet. Net als met de vierdaagse....

Ik vind 40 ook te veel van het goede; dag-etappes tot 20/25 km is prima - en dan juist niet op de klok kijken, voor het echte onthaasten. Maar op Coast-to-Coast is er 40 km lang geen mogelijkheid tot overnachten.
Vierdaagse lijkt mij heel zwaar, en veel te druk.

Louise

443

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ja precies, die klok wil ik ook zo min mogelijk bekijken. maar met 40km lukt me dat dus niet.
4daagse is wel een groot feest, dat maakt veel goed wink
Als je een beetje doorloopt loop je ook niet zo in de drukte.

@montanaman, op zich ga ik ook liever hardlopen dan wandelen, maar dan kan ik niet om me heen kijken wink

444

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Niet een hele goede week, maar wel mijn belangrijkste trainingen af kunnen werken.

Ma: 2.4k rustig zwemmen in open water zonder wetsuit (1:46/100m)
Din: de halve nacht misselijk wakker gelegen dus dinsdag niks gedaan
Woe: 55min sweet spot op de tacx
Don: ochtend 12k progressive run (10' Z1, 15' Z2, 15' Z3, 10' Z4, 5' Z5, 10 cool down), avond 1u zwemmen ging heel lekker tot ik in het laatste baantje van de cool down enorme kramp kreeg
Vrij: ochtend 5k heel rustig loopje, voelde de kramp nog goed
Zat: 2,5u fietsen. Eerst half uur opwarmen, daarna 1u op 200-215 watt, 1u op hartslag richting 155. Na opwarmen was het een uur 204/216 AP/NP en laatste uur 214/221 AP/NP. Daarna 11k op wedstrijd intensiteit gelopen en daarna 2k uitlopen. Voeding getest voor Almere en dat ging allemaal goed. Atlijd een lekkere training voor het vertrouwen als het goed gaat. Fietsen ging heel lekker, lopen denk ik dat ik toch iets langzamer moet mikken tijdens Almere (liep nu 5:05/km)
Zon: rust.

Komende week nog wel wat pittige trainingen, maar minder pittig en korter dan deze week, langzaamaan naar de taper toe.

445

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma Lopen 45' herstel en tussendoor 500 m zwemmen
Di Rust. Lopen 10 km wedstrijd geskipt, ivm smog, hitte en BBQ wink
Wo Fietsen 42 km Z1/Z3
Do Zwemmen Z1/CSS 2500 m
Vr Lopen tempoduur 82'
Za Rust, maar met logees
Zo Kwart triathlon

Totaal 7half uur en 508 TSS
Al wat afgebouwd, nu echt taperen!

446

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

maandag rust
dinsdag fietsen, met 6 klimmetjes in de omgeving (200 hm)
woensdag ochtend zwemmen, avond korte duurloop
donderdag rust maar tot half 1 toegangscontrole bij dorpsfeest gedaan, pfff
vrijdag: fartlek hardlooptraining met de club
zaterdag: duurtraining fiets bijna 2U, met parcoursverkenning Vroomshoop
zondag: zwemmen, verjaardag beetje gevierd

Al met al een prima week, zeker gelet op 1e schoolweek kinderen die week en dus weer veel regelen/´managen´.

447

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag: rust
Dinsdag: Lopen 60'
Woensdag: Lopen interval, 4x1200, 70'
Donderdag: Zwemmen 1200m (ochtend), fietsen 120' (650 HM)
Vrijdag: rust
Zaterdag: Lopen duur 150'
Zondag: Voetbal 45'

Focus op hardlopen, vanaf deze week geen voetbal meer tot marathon Eindhoven, a.s. zondag halve marathon in Deurne smile

If you need inspiring words, don't do it ~ Elon Musk

448

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag was 1 uur rustig fietsen, omdat ik verdwaalde en het donker werd is dat 1 uur rustig en een half uur snel geworden.
Dinsdag rustig 1200m gezwommen
Woensdag, donderdag en vrijdag niets.
Zaterdag TriOuderkerk gedaan! Yeah!
Zondag rust

Vandaag last van m'n kuiten dus mogelijk rustig op de fiets vanavond. Even de benen laten ronddraaien.

449

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week zit er weer op! Maandag toch nog spierpijn dus niet gefietst.
Dinsdag 2000 meter gezwommen, vooral geoefend op techniek. Bilateraal ademen en goed draaien.
Donderdag 30km gefietst met nieuwe aero bars.
Zaterdag 10km hardgelopen. Opbouw steeds 400 langzaam, 400 normaal tempo en 400 snel.
Vandaag nieuwe wetsuit uitgeprobeerd: 1400 meter in 32 minuten. Yeah!

450

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week terug +16u getraind en het voelde goed aan. Nog nooit zo goed gerecupereerd aangezien ik 3 weken terug IM Kopenhagen deed. Nu nog een volle trainingsweek en dan uitbollen naar de halve van Damme waar ik toch ook nog een deftig resultaat hoop te behalen.