2,901

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Oei Amadeeke, dan kun je de Brouwersdam triathlon ook maar beter overslaan...
Daar ploeterden we door een hele schol kwallen heen.
Ik moet zeggen, er moest wel even een knop om haha. De eerste zat nog wat dieper onder me, al snel werden het er meer en voelde ik ze langs mn gezicht en stak ik mn hand in bij een kwal etc.
Gelukkig niet gestoken.


On topic: lekker rustig fietsritje langs de Vecht vandaag van 77km.

Ik heb van meer mensen gehoord dat ze kwallen zagen bij de Brouwersdam tri maar ik heb er geen een gezien. Misschien ben ik blind of gewoon niet over nagedacht en opgelet big_smile Misschien vond ik het toen wel al een overwinning dat ik in het water lag want daarvoor zag ik erg tegen het koude water op en helemaal omdat het aan het regenen was (dus ook niet zo snel droog kon worden op de fiets). Op de fiets trouwens zat ik de klappertanden de eerste paar rondes. Pas in de laatste kwam het zonnetje een beetje erdoor en kreeg ik het warmer.

On topic: vanochtend 2k recovery swim gedaan na de IM 70.3 Vichy van afgelopen zaterdag en vanavond nog rondje van 60km gefietst met wat vrienden.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

2,902

Re: prestaties van de dag

Deze zomer ook daar gezwommen en het zijn echt van die hele kleine witte kwalletjes die daar zwemmen en die zitten daar toch wel ruim veel vond ik.

2,903

Re: prestaties van de dag

Gisteren wilde ik een rustig stukje lopen. 10km ongeveer. Wat een martelgang de eerste 2 kilometers. Dacht daar moet ik even doorheen. Niet dus. mijn benen wilde gewoon niet. Stond op het punt om dan maar om te draaien, naar huis, bank, douche, bed, wat dan ook. Toen kwam er een stemmetje die zei: maar dit gevoel kan je over 2,5 week in Almere ook hebben. Hoe doet je lichaam het dan. Toch maar door gegaan. Martelgang bleef, maar toch 11 km gelopen. Weet nu wel dat ik het aankan ondanks het gevoel dat het niet gaat. Dat zijn ook leermomenten.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

2,904

Re: prestaties van de dag

Dat heb ik ook wel eens, vaak eigenlijk, dat de eerste paar km gewoon lastig zijn. Vooral als ik 's ochtends loop en pas net wakker ben en nog nog helemaal stijf. Vaak begin ik pas echt lekker te lopen na een minuut of 40.

Vanochtend een van de pittigere lopen gedaan in aanloop naar Almere, de progressive run. 10 min Z1, 15 min Z2, 15 min Z3, 10 min Z, 5 min Z5. Op steeds moeiere benen steeds sneller lopen. Altijd een uitdagende training, maar een goede training om het fysieke en mentale aspect van snel lopen op vermoeide benen te trainen. Niet een training die vaak doe, maar wel een die ik graag een paar keer doe in aanloop naar een grotere wedstrijd.

2,905

Re: prestaties van de dag

Doe je in Almere de volledige MontanaMan?

2,906

Re: prestaties van de dag

Halve. Deed een dergelijke training vorig jaar ook in aanloop naar een hele, en zou misschien inderdaad wat minder kunnen doen in dit soort trainingen, maar zijn ook goed (vind ik) om het mentale aspect te trainen.

2,907

Re: prestaties van de dag

Vandaag een prestatie zwemtocht gedaan in Renkum.
Wat een leuk evenement!!
Gezellig met zn allen op de boot stroomopwaarts varen.
Bij de start vd 5km mochten we eruit, de zwemmers vd 2,5km gingen weer een stuk terug en mochten er daar uit.
Het water was 23,5 gr dus ik besloot zonder wetsuit te gaan.
Heb onderweg genoten, zwom erg lekker, ook al was de stroming echt niet mee. De wind stond tegen dus de bovenste waterlaag okk, dat was goed te merken.
Toch jammer dat er na 4,5km al een einde aan kwam (parcours helaas tekort), genoten en er 1u23 over gedaan.

2,908

Re: prestaties van de dag

Vandaag halve marathon in Deurne gelopen. Klein deelnemersveld (niet eens 100 gestart op de HM geloof ik), 4x zelfde rondje dus wel veel publiek!
Lekker vlak kunnen houden qua tijden en gefinisht op 1.37,29 dus op zich goed tevreden! Op naar de marathon in Eindhoven smile

If you need inspiring words, don't do it ~ Elon Musk

2,909 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (09-09-19 08:21:34)

Re: prestaties van de dag

In Flanders Fields marathon in Ieper gelopen, in 3h56. Steady tempo kunnen lopen, eerst in een groepje en daarna heerlijk in mn eentje verder en versneld. Erg zwaar gehad, maar kon het vasthouden.
Waanzinnig leuke loop, lekker kleinschalig en mooi parcours. Echt genieten!

Had er vantevoren weinig van verwacht. Had zulke zware benen en al hele week vermoeid en grieperig. Dus des te mooier, dat ik mezelf toch nog kon pushen en het een PR oplevert.

2,910

Re: prestaties van de dag

Gefeiciteerd. Ik mag 13 oktoberin Eindhoven starten. Ik mik op dezelfde tijd.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,911

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteeerd, Linda! Ik heb 'm een beetje gemist, die marathon, want Henk heeft 'm de afgelopen 5 jaar steeds gelopen (oorlogsjaren een eeuw nadien) maar dit jaar niet, vanwege Almere volgende week. Ik vond het altijd erg leuk om mee te fietsen en die bijzondere omgeving te bezoeken.

Louise

2,912

Re: prestaties van de dag

Wow, mooie tijd zeg, gefeliciteerd!

2,913 Laatst bewerkt door Louise (01-10-19 19:40:29)

Re: prestaties van de dag

'Prestatie' kan ik het niet noemen, het was amper echt trainen, maar ik heb wél een heel bijzonder loopje gelopen vanochtend. Ik moest voor werk vanmiddag in Berlijn zijn, gister aangekomen, opdrachtgever had hotel geregeld in het centrum (voormalig Oost-Berlijn), en ik ben vanochtend 6,5 km hardlopend gaan sightseeën. Via Checkpoint Charlie, langs de Reichstag en het Holocaust monument, over Unter den Linden, zelfs slingertjes gemaakt rond de pilaren van de Brandenburger Tor. Zo veel 20e eeuwse Europese geschiedenis in zo'n klein rondje lopen!

Ik was in dat gebied in de 30 tussenliggende jaren niet meer geweest, maar voor de val van de muur een aantal keren in beide stadshelften, met de hele heisa met visa en controle enzo. Ik realiseerde me bij elke stap die ik zette dat ik iets aan het doen was wat 30 jaar geleden absoluut niet mogelijk was geweest. Kippenvel!

Louise

2,914

Re: prestaties van de dag

O wat gaaf en bijzonder Louise!
Nog nooit in Berlijn geweest, wil ik nog wel heel graag.
Dan neem ik dus mn loopschoenen maar mee geloof ik!

2,915

Re: prestaties van de dag

Ja, moet je zeker doen - het is sowieso een loopstad, ze waren bij de Brandenburger Tor nog de restanten van de marathon aan het opruimen, en in mijn hotel liepen finishersshirts rond. En de stad is erg de moeite waard!

Louise

2,916

Re: prestaties van de dag

De Halve marathon van Berlijn is ook echt een aanrader...

2,917

Re: prestaties van de dag

Heb in 2017 de marathon Berlijn gelopen. Inderdaad heel bijzonder om in deze historische stad hard te lopen.

2,918

Re: prestaties van de dag

Louise schreef:

...en in mijn hotel liepen finishersshirts rond.

Louise

Haha ik heb er meteen een beeld van het type mensen bij wink

2,919

Re: prestaties van de dag

Ter beeldvorming: het was een sjiek hotel, sjieker dan mijn smaak zal ik maar zeggen, en de finishersshirts zaten om Aziatisch uitziende lichamen wink

Heb gister blogpostje geschreven over mijn kippenvelloopje,  met foto's en het plaatje van de GPS-slingertjes om de Brandenburger Tor die 30 jaar geleden totaal ondankbaar waren http://www.delftweg9.nl/triathlon/loop/ … elke-stap/

Louise

2,920

Re: prestaties van de dag

Leuk stukje! Ik kan me de beelden ook nog wel herinneren uit '89, een van de weinige dingen die ik me uit die tijd nog redelijk goed kan herinneren.

2,921

Re: prestaties van de dag

Zeker leuk om te lezen. Met 5 VWO ben ik in '89 naar Berlijn geweest en ook naar het 'echte' Oost-Duitsland (een halve liter bier voor 50 Pfennig!). In '92 ben ik via mijn studie Bedrijfskunde wederom naar Berlijn geweest in het kader van een project over de Treuhandanstalt en toen was de sfeer al behoorlijk anders. Twee jaar geleden ben ik pas voor de derde keer die kant op gegaan met mijn dochter. Wat een geweldige stad is het toch, aan alle kanten historie. Al denk ik dat 'onze' generatie die de koude oorlog bewust heeft meegemaakt daar meer gevoelig voor is.

2,922

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:

Zeker leuk om te lezen. Met 5 VWO ben ik in '89 naar Berlijn geweest en ook naar het 'echte' Oost-Duitsland (een halve liter bier voor 50 Pfennig!).

Haha, ja, dan kon je voor je verplicht gewisselde 25 DDR-Mark dus 50 biertjes drinken!
Eén doodgewone Heineken uit de minibar van m'n hotel (in voormalig Oost-Berlijn) kostte nu € 6 trouwens.

Maca944 schreef:

Al denk ik dat 'onze' generatie die de koude oorlog bewust heeft meegemaakt daar meer gevoelig voor is.

Ja, ik werkte 's middags met een groep van nogal diverse leeftijden, en ik stond aan de jongeren te vertellen hoe je vroeger de grens over ging, dat had wel een hoog oma-vertelt-karakter wink  . Maar voor mij zijn de val van de Muur en 9/11 dé twee grote historische gebeurtenissen uit mijn leven geweest.

Louise

2,923

Re: prestaties van de dag

Gister een 35 minuten durende interval beentraining gehad van Mark Tuitert.

Hij kwam bij mijn lokale sportschool een promotiepraatje houden over een of andere kauwgom en daarbij hoorde een zeer intense beentraining.

35 minuten lang, 45 seconden oefeningen en dan 15 seconden rust. Wat opviel, geen warming up, enkel wat stretchen en daarna meteen vol gas. Kon aan het einde amper meer lopen.

2,924

Re: prestaties van de dag

Mijn prestatie van de dag is dat ik in de krant sta! Ik heb afgelopen zaterdag de Mosselloop gedaan, een leuke trail bij Westenschouwen - door het zonnige herfstbos, met zand en hoogteverschil door de duinen, en na afloop krijgt iedereen een potje mosselen mee naar huis. Na de finish werd ik aangesproken door een journalist van de Zeeuwse krant, de PZC, even mee staan kletsen, en vandaag staat dit in die krant:

http://www.delftweg9.nl/triathlon/wp-content/uploads/2019/11/PZC-768x1024.jpg

Ik vond het wel frappant dat ze bij die loop steeds maar begonnen over de Kustmarathon. Dat is daar het grote evenement, maar ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat je als je een trail loopt van 6 km ook de Kustmarathon zou lopen. Dat doe ik dan ook niet, dat mosselen eten na afloop slaat op mijn man.

TumTumTum was er ook bij trouwens, die won bij de verloting nog een een of ander versierseltje made in China big_smile

Louise

2,925 Laatst bewerkt door Hedcandy (11-11-19 18:39:03)

Re: prestaties van de dag

Leuk Louise!
Fijn dat je er in de buurt woont. Westenschouwen en eigenlijk Renesse voelt als mn tweede thuis...