1 Laatst bewerkt door arnosmit (31-08-19 09:17:58)

Onderwerp: Ventouxman

Over twee weken en twee dagen de Ventouxman: mijn hoofddoel van dit jaar. 2 km zwemmen in een meertje bij de Rhone, 90 km fietsen met 2400 hm (waarvan 21 km en 1567 hm de Mt Ventoux vanaf Bedoin) en als toetje 20 km hardlopen met 460 hm. Ik ga mezelf dwingen rustig te fietsen, anders wordt het lopen helemaal niets meer. Mijn voorspelling:

Zwemmen: 39:00
T1: 5:00
Fietsen: 4:25:00
T2: 5:00
Lopen: 2:25:00
Finish: 7:39:00

2

Re: Ventouxman

Mooi doel! Beetje hoogtemeters in de benen?

3

Re: Ventouxman

Jörgen schreef:

Mooi doel! Beetje hoogtemeters in de benen?

Redelijk: op de fiets  ca. 20.000, in twee brokjes, 7000 in maart op Ibiza en 10.000 begin augustus in Frankrijk. In augustus ook nog 2000 hoogtemeters met hardlopen gemaakt.

4

Re: Ventouxman

Lijkt me een hele mooie om te doen, maar dan zou ik inderdaad wel eerst een paar fietsvakanties met veel hoogtemeters willen doen! Succes!

5

Re: Ventouxman

Klinkt wel echt heel vet!

6

Re: Ventouxman

Leuk! Staat bij mij ook nog op het wensenlijstje...

Mochten die hoogtemeters bij jou smaken naar meer dan kan ik je de Alpe dHuez triathlon aanbevelen (krijg je dr nog wat meer)!

7

Re: Ventouxman

arnosmit schreef:

Mijn voorspelling was:
Zwemmen: 39:00
T1: 5:00
Fietsen: 4:25:00
T2: 5:00
Lopen: 2:25:00
Finish: 7:39:00

Het werd:

Zwemmen: 45:00
T1: 4:00
Fietsen: 4:35:00
T2: 4:00
Lopen: 2:25:00
Finish: 7:55:02

Zwemmen viel gewoon tegen, met 700 man tegelijk was dit een gevecht tegen mezelf én mijn omgeving. In de vlakke aanloop wat teveel gegeven, wat ik moest bekopen in de klim en bij het lopen. Maar erg tevreden en wat een prachtig evenement! Volgende halve (West Friesland) is gelukkig een stuk vlakker

8

Re: Ventouxman

Geweldige prestatie met de Ventoux in het achterhoofd.. Respect.

9

Re: Ventouxman

En ook hier mijn kudo's. Dat wisselen kan je blijkbaar beter dan je dacht wink

10 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (16-09-19 14:04:11)

Re: Ventouxman

Mooie prestatie inderdaad.
Ben wel erg benieuwd hoe je het verder vond, hoe heb je het gehad?

11

Re: Ventouxman

LindaRotterdam schreef:

Mooie prestatie inderdaad.
Ben wel erg benieuwd hoe je het verder vond, hoe heb je het gehad?

Prachtige triathlon, Louise. Zwemmen viel me erg zwaar, met 700 man tegelijk het water in is geen pretje. De vlakke aanloop ging erg lekker, waarbij ik waarschijnlijk toch wat teveel krachten heb verspeeld, wat ik bij de klim en het lopen wel moest bekopen. Ook door de warmte heb ik diep in de reserves moeten tasten om door te gaan, maar ik ben erg voldaan. Als je van klimmen en trailrunning houdt is het absoluut een aanrader!

12

Re: Ventouxman

Gefeliciteerd met je prestatie!
Staat ook nog op mijn lijstje...

13

Re: Ventouxman

Gefeliciteerd met je prestatie. De Ventoux, pfoe, dat is een van de zwaarste klimmen die ik ken, daarbij ook nog zwemmen en lopen lijkt me berezwaar!